gica Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Har ett ekstra sett med gs concave 20'. Tenkte jeg skulle vurdere å få dem pulverlakkert og evt bruke dem som vintersko til bilen. Men hvordan er det å kjøre med 245/35/20 på vinteren ? Noen som har testet dette før ? Har ett sett med 17 originale bmw felger med runflat vinterdekk, men syntes disse nesten støyer mer enn sommerdekka som har 35 i profil. Og evt hvem selger vinterdekk i denne størrelsen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Det vil by på problemer på sørpeføre i hvertfall. sjekk ut dekkonline.com, de har de fleste dimensjonene og mange merker i alle prisklasser. Dekkene får du levert i løpet av en uke på døra di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 ikke noe problem med 235/35/19 Nokian er nok den leverandøren som skaffer denne størrelsen. Så vidt jeg har skjønt kan de skaffe opp til 22". Dyrt er det da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gica Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2011 Ser de har noe på vianor men til en helt syk pris. Men fant ikke noe i bredden 245, men bare fra 255 og opp. Vil dette føre til subbing på en E61 ? Flobben: Hvordan er det å kjøre med lavprofil på bilen med snø, is og sørpe ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 nå har ikke vinteren hittil i år vært så veldig kraftig, men snøfallet som var for en uke siden, merket jeg ikke noe forskjell fra 17" fra i fjor. Andre jeg også har snakket med som kjører 18" bekrefter at det ikke er noe problem. Ut i fra hva jeg kan forstå så er det mer bredden som er problemet i forhold til slaps og snø, ikke profilen. På is og hardpakket snø så fungerer det etter min mening veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 16, 2011 Share Skrevet Desember 16, 2011 Vredenstein leverer dekk i 245/30 20 (Wintrac xtreme).. 255/35 20 blir jo helt feil dimmensjon på en E60/E61.. Selve bredden er imidlertid ok, men det går naturligvis ut på hva slags innpress man har på felgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Eneste problemet jeg opplever med breie vintersko er at det har lett for å legge seg snø inni felgen, som skaper ujevn balanse og deretter vibrasjoner i bilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 Jeg 235/35/19 i fjor og året før. Ikke noe problem, men det er bredt. Om du har 225/235/240 har ikke så mye å si, blir litt snowboard uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjanne Skrevet Desember 23, 2011 Share Skrevet Desember 23, 2011 jeg har 235 35 19 vredestein (Wintrac xtreme). fremme og 275 30 19 goodyear et eller annet bak på e60'n min, og den kjører som en drøm DTC'n fikser alt for deg, men sørpe må du være litt på vakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Dette kommer veldig an på bruken. Men må du ikke ha 30-profil eller går 35-profil akkurat innenfor 5%? I Oslo på våt asfalt går det fint. På mer ordentlig vinterføre får du et dekk som presterer dårligere da selve dekket blir hardt og har lite fjæring som svelger ujevnheter man har på snø og is. Kjører 245/40/18 selv og det går helt fint, ville fokusert mer på profil enn bredde. Leste en svensk artikkel i fjor om at 17" var det største som ikke begynte å gå utover ytelse, men husker ikke hvilken profil det var snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå