Gå til innhold

Å kjøre med lavprofil på vinteren

gica
 Share

Anbefalte innlegg

Har ett ekstra sett med gs concave 20'. Tenkte jeg skulle vurdere å få dem pulverlakkert og evt bruke dem som vintersko til bilen.

Men hvordan er det å kjøre med 245/35/20 på vinteren ? Noen som har testet dette før ?

Har ett sett med 17 originale bmw felger med runflat vinterdekk, men syntes disse nesten støyer mer enn sommerdekka som har 35 i profil.

Og evt hvem selger vinterdekk i denne størrelsen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har noe på vianor men til en helt syk pris.

Men fant ikke noe i bredden 245, men bare fra 255 og opp. Vil dette føre til subbing på en E61 ?

Flobben: Hvordan er det å kjøre med lavprofil på bilen med snø, is og sørpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har ikke vinteren hittil i år vært så veldig kraftig, men snøfallet som var for en uke siden, merket jeg ikke noe forskjell fra 17" fra i fjor. Andre jeg også har snakket med som kjører 18" bekrefter at det ikke er noe problem.

Ut i fra hva jeg kan forstå så er det mer bredden som er problemet i forhold til slaps og snø, ikke profilen.

På is og hardpakket snø så fungerer det etter min mening veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer veldig an på bruken. Men må du ikke ha 30-profil eller går 35-profil akkurat innenfor 5%? I Oslo på våt asfalt går det fint. På mer ordentlig vinterføre får du et dekk som presterer dårligere da selve dekket blir hardt og har lite fjæring som svelger ujevnheter man har på snø og is. Kjører 245/40/18 selv og det går helt fint, ville fokusert mer på profil enn bredde. Leste en svensk artikkel i fjor om at 17" var det største som ikke begynte å gå utover ytelse, men husker ikke hvilken profil det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...