mbruer Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Har fått tilbud om Fina girolje til nesten ingenting.. Den heter Fina Finamatic HP... Det står at den tilfredstiller GM Dextron III...Bilen min har en GM AA390R kasse.. Noen som veit om det vil funke? Har fått høre av noen andre at vanlig DX III er rød, og min kasse skal ha grønn olje..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Kryp under bilen, så står det er merke/lapp på bunnpanna på kassen hvilken olje den skal ha. Jeg ville IKKE gamblet på noe med tilsvarende spesifikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 det finnes 3 forskjellige oljertil denne kassa (om ikke mer). En av typene kan gå med dexron 3. De to andre er spesielle texaco oljer som går på delenummer. Jeg ville ikke brukt noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Men hvor får man kjøpt sånn texaco olje da? I litt mindre kvanta enn 20 liter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Kryp under bilen, så står det er merke/lapp på bunnpanna på kassen hvilken olje den skal ha. Jeg ville IKKE gamblet på noe med tilsvarende spesifikasjoner. Har ikke krypi under bil på maange år.. Har bukk hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 tror ikke du får det i mindre enn 20l.. spør pent hos det lokale merkeverkstedet om dem har inne, og kan selge deg "løst"? må sjekke merking på kassa ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 http://www.statoil.no/FrontServlet?s=sd ... id=2064443 http://www.mobil.no/Norway-English-LCW/oilselector.aspx http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066588 http://shelllubematch.earlweb.com/searc ... 2§or=1 Mulig det står noen anbefalinger i disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Jeg har GM A5S360R kasse og den skal ha Esso LT71141 som nå er blitt Mobil LT 71141 (ExxonMobil) . Hvis det er den sorten du skal ha så får du den i 1 Liters flasker http://www.iridiumengineering.co.uk/lt71141.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 jeg mente exxon mobil ja Finnes to varianter av denne, og en tredje som kan brukes dexron 3 på. Dette gjelder da altså a5s360/390r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Fikk denne beskjeden fra han som skaffer olje.. sjekket med fina nå vis det er sort eller grønn merkelapp på den skal det være total fluide xld du skal bruke vis det er en annen farge eller ingen merkelapp ved påfylling røret skal det kun spesial olje på den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 neeh, mener det ikke er slik på denne ser du, kun en av platene som kan bruke "universal" olje. Det ser ut som at de fleste som har opplevd havari etter oljebytte, har brukt det som ble anbefalt av ettermarkeds produkter, altså "generelle" atf oljer som er "godkjent". Dette hadde ikke jeg sjansa på, under bilen, noter farge og hva som står på plata, og ring til bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 neeh, mener det ikke er slik på denne ser du, kun en av platene som kan bruke "universal" olje. Det ser ut som at de fleste som har opplevd havari etter oljebytte, har brukt det som ble anbefalt av ettermarkeds produkter, altså "generelle" atf oljer som er "godkjent". Dette hadde ikke jeg sjansa på, under bilen, noter farge og hva som står på plata, og ring til bmw. Ja får nesten gjøre det da.. Nå vil jeg få bytta snart, gått 170 000km så... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Helt enig med TRF her, vær helt sikker på hva du holder på med her og IKKE ta sjangsen på noe uoriginalt fludium selv om det skal være godkjent. For å sitere en ekstremt HMS fokusert formann jeg hadde en gang; " Er du i tvil så er du IKKE i tvil" Da gjør du det IKKE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Jeg har ikke peiling jeg, så derfor jeg spørr litt rundt. Men da får jeg avgårde å handle texaco olje..så ere greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Bestilte olje fra Tyskland, 800kr for 15l:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå