Gå til innhold

Olje girkasse 02 525D (GM kasse)

mbruer
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om Fina girolje til nesten ingenting..

Den heter Fina Finamatic HP... Det står at den tilfredstiller GM Dextron III...Bilen min har en GM AA390R kasse.. Noen som veit om det vil funke? Har fått høre av noen andre at vanlig DX III er rød, og min kasse skal ha grønn olje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne beskjeden fra han som skaffer olje..

sjekket med fina nå

vis det er sort eller grønn merkelapp på den skal det være total fluide xld du skal bruke vis det er en annen farge eller ingen merkelapp ved påfylling røret skal det kun spesial olje på den

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeh, mener det ikke er slik på denne ser du, kun en av platene som kan bruke "universal" olje.

Det ser ut som at de fleste som har opplevd havari etter oljebytte, har brukt det som ble anbefalt av ettermarkeds produkter, altså "generelle" atf oljer som er "godkjent".

Dette hadde ikke jeg sjansa på, under bilen, noter farge og hva som står på plata, og ring til bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neeh, mener det ikke er slik på denne ser du, kun en av platene som kan bruke "universal" olje.

Det ser ut som at de fleste som har opplevd havari etter oljebytte, har brukt det som ble anbefalt av ettermarkeds produkter, altså "generelle" atf oljer som er "godkjent".

Dette hadde ikke jeg sjansa på, under bilen, noter farge og hva som står på plata, og ring til bmw.

Ja får nesten gjøre det da.. Nå vil jeg få bytta snart, gått 170 000km så... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med TRF her, vær helt sikker på hva du holder på med her og IKKE ta sjangsen på noe uoriginalt fludium selv om det skal være godkjent.

For å sitere en ekstremt HMS fokusert formann jeg hadde en gang; " Er du i tvil så er du IKKE i tvil" Da gjør du det IKKE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...