Gå til innhold

Godkjenning fra BMW Norge om ombygging avslått..

ZhilleN
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fikser du ny støy å avgassmåling, så går det nok bra. Men det koster skjorta og litt til.

Vil kravet bli stilt i forhold til bil eller motor? Altså,om jeg har en gammal bil og setter i en ny motor,vil avgasskravet da være det samme som bilen hadde,eller strengere som en ny motor ofte vil ha? Muligens litt vanskelig forklart...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han må dokumentere er hva slags utslipp en UORGINAL motor slipper ut. (Altså, en turbomotor som er bygd custom).

Orginalmotorer (ihvertfall litt nyere) fra BMW har sine verdier fra fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kamerat som driver godkjent bmwverksted ;)

Hvis han driver godkjent BMW verkjsted så kan vel han dokumentere dette?..

For å si det sånn, du har fått feil info.

BMW sluttet med papirer på slikt i 95, og gir ikke slikt ut under noen omstendigheter. De godkjenner altså ikke ombygginger ved å se at dela er brukt heller.

For at bilen din skal bli godkjent ombygd må du ha avgass test fra et uavhengig laboratorie, (les: TUV).

Og denne må da være lik eller under den avgassen din bil er originalt med. Detta er dødfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at bilen din skal bli godkjent ombygd må du ha avgass test fra et uavhengig laboratorie, (les: TUV).

Og denne må da være lik eller under den avgassen din bil er originalt med. Detta er dødfødt.

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor denne avgasstesten må komme fra TUV når 95% av bakgårdsverkstedene i landet er godkjent til å måle avgasser ifm eukontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter litt med å forstå hvorfor denne avgasstesten må komme fra TUV når 95% av bakgårdsverkstedene i landet er godkjent til å måle avgasser ifm eukontroll.

Fordi det de måler er en veldig forenklet test. De tar ikke avgass på cruising på sånn og sånn turtall, avhengig av motorlast osv osv osv osv osv og alt jewg ikke har greie på.

Den må hvertfall komme deri fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg godkjente min bil så var det ikke noe krav til syklustest om jeg brukte orginal motorstyring.

Da er avgassene allerede være dokumentert av TÜV eller annen instans. mulig de er strengere etter katalysatorkravet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...