Gå til innhold

1973 modell E12. "Gino Valente" BILDEUPDATE SIDE 5

rakett
 Share

Anbefalte innlegg

Denne bilen har blitt gått løs på med øks og slegge på en fest for litt siden! Ikke noe å fikse opp.

Kanskje noen trenger et skinninteriør til e12? Du får plukke det ut før bilen blir helt borte, Ragnar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Denne bilen har blitt gått løs på med øks og slegge på en fest for litt siden! Ikke noe å fikse opp.

Kanskje noen trenger et skinninteriør til e12? Du får plukke det ut før bilen blir helt borte, Ragnar :P

Jeg har spurt om dette interiøret, men får ikke noe pris :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt skrevet og litt av et grev på dattera til Gino :lol:

Når det er sagt synes jeg det er litt skuffende å se E12`en omtalt som "dritten" og "møkkabilen" og "båtrusthelvete" osv...

Dette var en av de aller fineste bilene på veiene på det glade 70-tall, en oppvisning i fornuftig tysk ingeniørkunst og håndverk.

Slik bilen fremstår i dag er på ingen måte representativt for hvilken totalpakke mht. komfort og kjøreegenskaper denne bilen tilbød når den var i god stand.

I nåværende stand står den vel stort sett og synes synd på seg selv i en mørk garasje, som det vraket og spiker-emnet den er redusert til.

Denne tråden er for meg en blanding av morsomt og trist, uten at det på noen som helst måte er din skyld. Den var et vrak når du kjøpte den og sånn sett er det ikke noe galt i å behandle den som et.

Ja, skjønner hva du mener.

Vi kjøpte bilen med vage planer om å putte sugetrimma m20 oppi der, noe som foreløpig ikke har blitt noe av. Og det blir det sikkert ikke heller.

Tråden ble opprettet på ett tidspunkt hvor vi følte at E12'en hadde "let us down", eller svikta oss. Vi var skuffet over at bakstillingen knakk sammen alllerede første kvelden med moderat herjing.

Så derfor fikk den gjennomgå verbalt i denne tråden også.

Senere har den jo blitt pyntet på med øks og slegge, så karosserimessig er den lite å satse på.

Når det er sagt: Bilen hadde stått i 6 uker nå i vinter, med batteriet kobla på, men fyrte like herlig. Bra for en 40 år gammel bil!!!!!

Så planen nå er å få den inn i garasjen til kenney og få festet baklysene på nytt, de ble jo fucka etter den festen må man skjønne. Deretter tenkte vi å dra ut å legge litt lakris både på ett og to hjul, skal bli morsomt.

Vi ser for oss å muligens selge bilen etterhvert... Hvis noen er interessert. Hvis ikke har vi vært innpå tanken om å teste jaktrifla til kenney på den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt skrevet og litt av et grev på dattera til Gino :lol:

Når det er sagt synes jeg det er litt skuffende å se E12`en omtalt som "dritten" og "møkkabilen" og "båtrusthelvete" osv...

Dette var en av de aller fineste bilene på veiene på det glade 70-tall, en oppvisning i fornuftig tysk ingeniørkunst og håndverk.

Slik bilen fremstår i dag er på ingen måte representativt for hvilken totalpakke mht. komfort og kjøreegenskaper denne bilen tilbød når den var i god stand.

I nåværende stand står den vel stort sett og synes synd på seg selv i en mørk garasje, som det vraket og spiker-emnet den er redusert til.

Denne tråden er for meg en blanding av morsomt og trist, uten at det på noen som helst måte er din skyld. Den var et vrak når du kjøpte den og sånn sett er det ikke noe galt i å behandle den som et.

Ja, skjønner hva du mener.

Vi kjøpte bilen med vage planer om å putte sugetrimma m20 oppi der, noe som foreløpig ikke har blitt noe av. Og det blir det sikkert ikke heller.

Tråden ble opprettet på ett tidspunkt hvor vi følte at E12'en hadde "let us down", eller svikta oss. Vi var skuffet over at bakstillingen knakk sammen alllerede første kvelden med moderat herjing.

Så derfor fikk den gjennomgå verbalt i denne tråden også.

Senere har den jo blitt pyntet på med øks og slegge, så karosserimessig er den lite å satse på.

Når det er sagt: Bilen hadde stått i 6 uker nå i vinter, med batteriet kobla på, men fyrte like herlig. Bra for en 40 år gammel bil!!!!!

Så planen nå er å få den inn i garasjen til kenney og få festet baklysene på nytt, de ble jo fucka etter den festen må man skjønne. Deretter tenkte vi å dra ut å legge litt lakris både på ett og to hjul, skal bli morsomt.

Vi ser for oss å muligens selge bilen etterhvert... Hvis noen er interessert. Hvis ikke har vi vært innpå tanken om å teste jaktrifla til kenney på den :)

Hva er poenget med DET da :lol: Skyte i stykker en E12 er ikke pent gjort, hvorfor ikke bare skyte på et blikkskur istedenfor? Samme lyden... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg vært og funnet motivasjon til en ordentlig bilde update her:

e12_f1.jpg

Vi var jo som nevnt tidligere å tråden ute på en flyvetur tidligere i vinter, med de konsekvenser av litt vond nakke på oss begge, og en real "haifront" fasong på E12'en, den ble rett og slett litt spissere i fronten.

e12_f2.jpg

Vi kjørte sladd på en islagt vei, med de gamle sommerhjula våre. Er jo som å be om bråk, og det fikk vi, iform av denne flyveturen ut på jordet istedenfor inn en 90 graders sving.

Fysikkens lover gjelder for E12 også.

e12_f3.jpg

Dette skjedde seint på natta, heldigvis hadde vi en kompis i subaru impresa WRX som lå bak oss, så vi satt på med han hjem og henta bilen dagen etterpå.

e12_f4.jpg

Fronten traff først, der den røde pila peker på bildet :)

Fronten ble slått opp og inn, så vifta gikk inn i radiatoren. Den er av plastikk, og løsningen ble istedenfor å knekke av viftebladene, så tok vi heller en blikk-saks og "klipte de til" så de gikk klar av raddissen.

e12_f5.jpg

Etter å ha tømt ett batteri, fant vi ut hvorfor den ikke starta: Minusen til coilen hadde falt av. På med den, og bilen fyra tvert, som den alltid pleier.

Radiatoren lakk litt, men ellers fin, utrolig nok!

e12_f6.jpg

Vi hadde ett problem, vi sto med sommerhjul utpå ett jorde, med masse snø. Vi måtte få tak i en traktor, tenkte vi. Deretter kjørte vi bort til nærmeste gård, som hadde en liten, gammal traktor.

Den hadde ikke gått siden sommeren, og stod der nærmest til pynt. Det var bare å glemme, så jeg satte meg inn i E12'en, mens Kenney dytta, og tror du pokker ikke vi greide å kjøre bilen 50 meter bortover ett jorde fullt av snø og ut på veien uten trekk-hjelp !!

Akkurat da følte vi oss uovervinnelige, vi fikk den følelsen at vi kunne ha reist til månen om vi ble bedt om det.

Total lykkerus :D

e12_f7.jpg

e12_f8.jpg

Så på veien hjem ble det en liten burnout, skikkelig kos gitt :)

e12_f9.jpg

E12 i siget ;)

e12_f10.jpg

Så var det denne tidligere nevnte festen, der vi gikk amok på bilen med nødhammer og slegge.

Spesiellt en av fest-deltagerne var mildt sagt ivrig (og hadde real promille også), og bilen ble rett og slett kraftig vandalisert, med knuste baklys (ikke en del av planen), fucka bakluke, panser og dører.

Etter dette ble den stående i endel uker, men i mellomtiden fikset jeg radiatoren.

e12_f11.jpg

Tok deretter fram "rette-slegga" og retta ut det verste, før jeg skrudde av bakluka. Den var "beyond repair" og vi kjører nå uten.

Så fulgte fiksing av baklys, med tec-7 / tak-tett og skruer og strips, deretter en test tur.

e12_f12.jpg

bilen gikk atter engang som en klokke (det gjør den alltid, helt utrolig).

Etter to STORE burnouter på ETT hjul, viste det seg at kjølingen min var for dårlig.

Fronten hadde flyttet seg oppover, og tatt radiatoren med seg opp, med den konsekvens at nedre radiatorslange fikk en knekk på seg, som sperret for god vann-flow.

e12_f13.jpg

Ombygging av kjølesystemet ble neste jobb: Bort med termostat, og derfor også det "T-stykket" mellom motor og radiator.

Nå går all flow inn i radiatoren, uten den "snarveien" som er på mange av bmw motorene, som gjør at ikke alt vannet trenger å gå gjennom raddis.

e12_f14.jpg

Ut på tur - aldri sur!!

Piruetter, børning inn i autovern og sprenging av hjul - Null stress på 10 år gammal motorolje, og full gass i minuttvis av gangen, med ræva vifte attpåtil - denne m10 motoren er udødelig, heldigvis for oss.

Bilen er fin som fy, vi sleit litt med å parkere som synes på bildene over, men fikk lurt den inn i garasjen tilslutt.

Har nå lagt om til noen E34 15" alu felger bak, og bilen venter klar for nye tak <3 :D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt som faen å se utviklingen her ja! Tipper det er mange biler, like skjeldne om ikke mer, som bare blir satt bort til hugger når ting begynner å skrante. Bedre at noen bruker det skikkelig opp! Det er bare en bil, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :)

Jeg har ihvertfall begynt å bli glad i bilen, liker den jeg :)

Jeg liker rett og slett biler som tåler mye juling og fucka kjøring uten å få rådebank eller havarert girkasse med en gang, og derfor liker jeg denne og :lol:

Også starter den liksom alltid, akkurat som den gang på gang hinter til at den vil ut å bli herja med, den får en verdig slutt på livet nå :)

bakpotta falt jo av sist (glemte å skrive det), så jeg har lagd nytt oppheng (pattentbånd), det er bøllete fin lyd i den nå.

Får se om vi får tatt noe bilder av Gino'en i full action en dag, med røyken vælvende ut bak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...