Shorin Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Hei, Skal kjøpe meg en bmw 5-serie (e60) og har forsåvidt mange alternativer. Dessverre ingen biler som matcher den jeg vil ha. Som regel mangler det noe jeg "MÅ" ha. Lurte i den forbindelse på følgende: - Er det lett å sette på en M-sportpakke på en "vanlig" bil? Regner med at det må lakkering til men det er greit. Hvordan er monteringen? Må man sparkle, pusse og lakke for å få det bra eller er det bare å montere på? - Noen som har gjort dette og vet hva det koster med lakkering av front/hekkspoiler og sideskjørt (full M-pakke)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 Jeg satt på dette på en e60, kommer helt ann på om det er glassfiber eller abs plast, plast er det beste selvsagt mtp på tilpassing, monteringen er ikke så avansert, bare mye montering av deler på frontfanger, ellers går det ganske greit, du burde ha en manual til dette, spesielt til frontfanger. Pris kommer helt ann på lakkerer fra lakkerer. Kan tippe ca 7-8 tusen med arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 29, 2011 Share Skrevet Desember 29, 2011 En original M-bil vil vel ha detaljer i interiør og understell, så bilen vil fremdeles ikke være helt som en original men en liten bastard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 org M-pakker er slik sett enkelt og montere om man har gjort litt på bil fra før av osv . lakkering ev ei org M-pakke krever ikke sparkling e.l da delene er strøkne ang interiør så går det og oppgradere litt med innstegslister , girkule osv. GS har nå også M-sportsratt som er laget for vanlig Airbag så da slipper du og bytte airbag osv ... for og få "M" ratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Morgan: Blir alle multifunksjonsknappene med på det M-rattet? Vanskelig å se på bildene på hjemmesiden. Trådstarter: Ettermontering av shadowlinelister rundt vinduene er ett must med M-pakke, og dette er dyrt. Dette kan dog folieres sort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 ja rattene er for multiratt , har selv montert på E90 gromt men knappene flyttes fra eget ratt over til det nye fra oss . på en e60 så koster det fort 8-10K med ratt og airbag for og få slike ratt men nå klarer du det fra : 2760.- ---> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 ja rattene er for multiratt , har selv montert på E90 gromt men knappene flyttes fra eget ratt over til det nye fra oss . på en e60 så koster det fort 8-10K med ratt og airbag for og få slike ratt men nå klarer du det fra : 2760.- ---> Artig! Noen problemer om du har elektrisk justerbart ratt? Andre ting å tenke på? Vi har dette rattet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /32229.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 Du har et sportsratt som bruker samme airbag som M-sportsratt. GS M-rattet er beregnet for standardratt og standardrattet har ikke lik airbag som sportsratt og M-sportsratt. For å få M-sportsatt trenger du å kjøpe et M-ratt og flytte over airbag fra sportsrattet. Skal du ha GS rattet så må du kjøpe standard-ratt airbag.. NB! Husk at det er forskjell på utformingen av airbagen på standardratt før og etter facelift. Morgan kan helt sikkert svare på om dette passer til LCI eller pre-LCI modeller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorin Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 Jeg er ute etter et ratt som skifter ut "standardrattet" og som blir seende ut noe slikt som linken til ESveen viser. Om det blir sportsratt eller M-sportsratt er uvesentlig for meg da jeg bare vil ha bort det stygge rattet. Skjønner faen ikke hvordan de klarer å konstruere en så flott bil og putte et så stygt ratt i den. Sportsrattet er flott, det andre er rett og slett stygt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgan GS Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 kan ikke få prøvd dette selv mot rattet som det ble linket til her nå , men ser jo ikke ulikt ut da ...hmm kansje Våres ratt er jo laget for biler med IKKE M-ratt osv ... men ser ikke ulikt ut i fasong på ramme rundt airbag osv . kan hende det er mulig og flytte over holderen til airbag i rattet der også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå