Gå til innhold

Gjenge tapp/bakke sett

hanskr
 Share

Anbefalte innlegg

Hei veit ikkej om dete spm passer i denne tråden...

De eg lurte på er kor folk handler Gjenge tapp/ bakker eventuelt koplette sett.

Biltema er ikkje aktuelt

Teng tools har eg knekt

Wurth har eit sett til 7-8k som eg vurderer, men da litt dyrt??

andre som har idere til kvaliets verktøy ? :P

takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Biltema sitt dyreste gjengesett og det har funket fint så lenge jeg har brukt det.

Når du skal gjenge/friske opp gjenger må du huske å bruke gjengeolje/grease å skru litt inn, når du begynner å få motstand må du skru ut igjen eventuelt blåse rent med trykkluft før du gjenger mer.

Gjengetapper knekker ikke ved riktig bruk, heller ikke Biltema sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Biltema sitt dyreste gjengesett og det har funket fint så lenge jeg har brukt det.

+1 Og det er blitt brukt en god del. Kan liksom ikke se for meg at en får til så mye mere med et til 7000.-?

Det er nok litt bedre kvalitet, men om du ikke skal gjenge hver dag så er sikkert Biltema sitt like greittt, vi har gjengetapper på jobben til flere hundre kr or stk som varer lenge pga stål kvaliteten i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig bruk med gjengeolje,å vri snittet/tappen tilbake og inn igjen etter et par runder,for å bryte av gjengespona er viktig. Og riktig bordiameter før gjenging er nødvendig.Uten dette så napper du av sjøl de dyreste verktøy. Har brukt av fabrikat Guhring fra Tools eller Tess i mange år i industri. De ble skjemme først etter flere 100 gangers bruk,pris er jeg usikker på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...