AlexNi Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Hu dama har påtatt seg skyld, men vil bare ikke igjennom forsikringen. Eneste "endringen" på skademeldingen (som ikke er sendt inn) er "offeret" i ulykken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Hvis hun nekter å ta det via forsikring og nekter å betale kontant så må vel dette være grunnlag for å kunne anmelde dette? Kan jo ikke være sånn at man bare kan nekte å betale/gjøre opp for seg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Send inn skademelding, få med deg all info om sjåfør + bil. Man er faktisk pliktig til å fylle ut så om hun nekter er ikke det noe du skal slite med. Sender du inn til ditt forsikringselkap så tar de det videre for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Hun prøver antagelig å være lur. Få henne til å underskrive fortest mulig på de korrekte papirene. Husk at om dette har vært en muntlig avtale, så er det bare ord mot ord og det spiller ingen rolle. Anmeld, eller opplys at dere vil anmelde, om kvinnen ikke gjør opp for seg. Uansett er det slik at forsikringen gjelder selv om bruker av bilen er under 23 år. Det er ingen formell lovgivning som forhindrer det, men selskapet kan kreve høyere egenandel. Det gjorde de da jeg kræsjet min mors Mini Cooper da jeg var 19. Husk at dere ikke skriver på forsiden noe som kan indikere delt skyld etc. Har annen part skyld så har den andre parten skyld. Ikke la dere lure til å tro noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Var selv ute for å bli "påkjørt" da jeg sto parkert og hun som kjørte på meg kjørte sin samboer's bil. Han hadde ungdomstillegg på sin forsikring og ønsket å ta dette privat. Det må han gjerne gjøre sa jeg men jeg sender uansett inn skademelding til mitt selskap. Han kan da avtale direkte med mitt forsikringsselskap å betale direkte til de etter min bil er reparert. Da får jeg fikset bilen min og han får ta oppgjøret med mitt selskap i ettertid. Så slapp jeg å ta dette privat med han etterpå, verste som skjer ved privat oppgjør er at du setter inn bilen din til oppretting i ditt navn og skal ha han til å betale. Hva da når han ikke betaler eller nekter? Da må du betale selv til verkstedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Veldig enig med Thorbjørn og KJennern. Få henne til å underskrive skademelding. Send inn og ta det derfra. Så er iallefall forsikringsselskapene underrettet. Hvis hun for eks har kjørt uten forsikring så vil du ikke innblandes i det på noen måte. Få på riktige navn og få skademeldingen så nøyaktig som mulig (altså ikke noe skyldtaging fra din side!). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 Skademeldingen er sendt inn og mamma vant saken Hun mistet ikke noe av forsikringen sin, og har nå bilen på verksted Takker for mange gode svar. De hjalp masse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå