benger Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Kom tilfeldigvis over en noe spesiell E34 M5 i Tyskland. Dette er tydeligvis en godt holdt hemmelighet da kun 1 av 4 ble laget. Diverse søk på google bekrefter dette fra en del andre BMW forumer. Her må det da være en mulighet for en god invistering? Ja den er dyr, over 200.000 kr før evt. avgifter, men allikevel. Noen her som sitter på mer informasjon, eller har nok penger til å kjøpe og la den stå i trygg garasje og gi den noen turer på prøveskilt? Tror uansett ikke at totalprisen vil bli noe særlig høyere enn en godt utstyrt E60... I mine øyne hadde denne en drømmekombinasjon når det gjelder fargevalg. Sølv med hvitt skinn... Hvor er lottogevinsten?! Se http://www.mobile24.no/autos/details/154478230/12/BMW-M5---408-ps---einzelstuckfor mer bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Denne bilen (ikke annonsa da såvidt jeg vet) har vært diskutert på dette forumet, og flere andre før absolutt en interessant bil Er vel en nederlender som kjøpte denne ved en "feil"? for ca 1/3 av prisen den ligger for nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 er jo absolutt en 1 gangs sjanse for en entusiast dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Hva er det som er gjort for å få ut 68hk mer enn en "standard" m5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Niclas_ Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 sjekk litt her: http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/114459-e34-m5-400bhp.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Kunn 1 av 4 laget? hva betyr det?hehe. Er vist laget 4 spesial versoner med denne motoren ja. Hadde vert no. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Har lest hele greia. Men får ikke med meg om BMW faktisk sa at det var 408hk i denne med tanke på avgifter og godkjenning. Leste noe om at det ble gjort "off-record" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Er det ikke slik at dette faktisk er den eneste "offisielle" bilen da? tror de andre gikk til personer innad i M-avdelingen? Hadde vært litt småsykt å eid denne. Azeton: Mener og ha sett en scannet utstyrsliste til denne bilen, hvor det bl.a var beskrevet at motoren hadde 408hk. Edit: Se den siste posten: Individualdaten vorhanden Fahrzeugangaben Fahrgestellnummer WBSHC91050GD64558 Typ-Code HC91 Typ M5 (EUR) E-Baureihe E34 () Baureihe 5 Bauart LIM Lenkung LL Türen 4 Motor S38 Hubraum 3.80 Leistung 255 Antrieb HECK Getriebe MECH Farbe SONDERLACKIERUNG (490) Polsterung LEDER NAPPA/SILBERGRAU HELL (L7SH) Prod.-Datum 1994-12-05 Sonderausstattung Nr. Beschreibung 216 SERVOTRONIC 243 AIRBAG FUER BEIFAHRER 245 LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH 302 ALARMANLAGE 339 SHADOW LINE 354 GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE 401 SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH 416 SONNENSCHUTZROLLOS 417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH. 423 FUSSMATTEN IN VELOURS 431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND 459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY 500 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG 528 AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) 534 KLIMAAUTOMATIK 540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG 629 AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN 710 M LEDERLENKRAD 806 3.BREMSLEUCHTE 818 BATTERIEHAUPTSCHALTER 850 ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT 853 SPRACHVERSION ENGLISCH 925 VERSANDSCHUTZPAKET 944 NACHTRAEGLICHER UMBAU DURCH ZS Individualfahrzeugdaten 0490 Lackierung Sonderlackierung "sterlingsilber-metallic", wie Schl.Nr. 244 Kontrastlackierung "diamantschwarz-metallic" 0944 ZS-Umfang Leistungsgesteigerter Motor (400 PS) Aufbau bei ZS-M-31, Herr ******** mit saemtlichen Anbauteilen! S38-Motor Nr. 60330869 Im Schadens- oder Reparaturfall sind Teile über ZS-M-3 zu beziehen. Der Verbau des Motors ist mit serienmaessigem Antriebsstrang und Fahrwerk wie HC91 zu erfolgen (gem. BA 8167.G). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Kunn 1 av 4 laget? hva betyr det?hehe. Er vist laget 4 spesial versoner med denne motoren ja. Hadde vert no. Dårlig formulert av meg, mente at dette er 1 av 4 slike biler som ble laget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 en drømmebil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Ja, Det er altså den eneste bilen har bekreftet med slik motor. han fikk jo tilbake melding fra BMW? Det dette er da egentlig den eneste bilen? Har veldig lyst på den bilen der.. Leser også at han ene som fikk en slik 408hk bil har nå en "1" serie med 350hk diesel motorsport motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Så vidt jeg vet er det den eneste ja. De andre (om de eksisterer) står sikkert trygt plassert hos en entusiast et sted. Det eneste jeg er litt usikker på er historikken på denne. Som nevnt over kjøpte eier av bilen visstnok denne uvitende om hva han egentlig kjøpte. Virker altså ikke akkurat som om den har fått det ettersyn den fortjener. Har heller ikke fått med meg om motoren som står i denne bilen er den originale 400hk maskinen. Mulig det sto i den M5board tråden, men jeg gidder ikke lese igjennom hele akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Hadde vært grisegromt og eid denne.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Fet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Er dette motoren som bygges av emmenegger? Søkte litt på nettet og det finnes lite info om den men noen sier 398hk og noen mener 408. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå