JonnyAH Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hei, vi har gått i den flotte fella! Bensin på diesel. Bilen er ikke startet etter fylling, og vi fikk vite at man kan tømme tanken selv. Bilen er en BMW 318d 2007. Vi prøvde med en hageslange koblet til drillpumpe, men det kan virke som det er noe sikkerhet som gjør at man ikke skal få sugd noe ut av tanken. stemmer dette? Lurer i hvertfall på om det er en "tømme tapp" på tanken under dekslene som er løsningen. På forhånd takk for svar
kårekloak Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hei, vi har gått i den flotte fella! Bensin på diesel.Bilen er ikke startet etter fylling, og vi fikk vite at man kan tømme tanken selv. Bilen er en BMW 318d 2007. Vi prøvde med en hageslange koblet til drillpumpe, men det kan virke som det er noe sikkerhet som gjør at man ikke skal få sugd noe ut av tanken. stemmer dette? Lurer i hvertfall på om det er en "tømme tapp" på tanken under dekslene som er løsningen. På forhånd takk for svar Om du ikke klarer å få slangen ned påfyllingsrøret så skru opp tankarmaturet da vel..?
Reef89 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 NAF kan også hjelpe deg med slikt:) vet om flere som har fått hjelp der og betaler ingenting så lenge man er medlem fikk jeg vite;)
JonnyAH Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 får slangen ned røret, og får etter 5 min ut 1 desiliter drivstoff, så er kanskje noe i enden som gjør det vrient? Så vet ikke om det hjelper med tankarmaturet i det tilfellet ? Skal også nevnes at jeg eller min far ikke er råaste på mekanikk, bare litt almenn kunnskap takker for svar
S.Hafsmo Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Nå er jeg ingen dieselbilekspert, men det er vel fødepumpe i tanken på dieselbilene også? har du i såfall hatt på tenningen etter det ble fyllt feil drivstoff? Skulle da være mulig og ta av drivstoffslangen før filteret og kjøre fødepumpa til tanken er tom?
JonnyAH Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 men er det mulighet for at fødepumpa kan ta skade av å pumpe 30 liter bensin? tenninga var på i veldig kort tid rett etter feilfylling ja.
S.Hafsmo Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 hmm.. det tenkte jeg faktisk ikke på. Bensin smører jo ikke overhodet versus diesel. Du får tømme en dæsj 2-taktsolje i bensinen og riste bilen. Tro om det vil la seg gjøre å få en heverteffekt gjennom dieselpumpa? altså at man bare tømmer tanken ved å fjerne slangen, uten å faktisk starte pumpa? Hvis du har hatt tenningen på, er det vel ikke utenkelig at systemet på flushes med diesel (ta av returslangen og sette på tenning med diesel i tanken). Edit: http://bil.bt.no/bil/article4186806.ece?xtor=RSS-2
Kennethe34 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Ta slangen av mellom dieselfilter og høytrykkspumpe og skru på tenninga. Da vil fødepumpa gå i 1 minutt, så skrur du bare av/på tenninga til tanken er tom. Pumpa vil med stor sannsynlighet ikke ta skade av dette, husk å bytt dieselfilter!
JonnyAH Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Takker veldig for gode svar! Da har vi i det minste litt å fordrive tiden med
badsha Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Var det den bilen som sto like ved skøyen like ved teller, hoffsveien
HMW Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Mye rare forslag. Prøv igjen å få en slange i tanken. Lån skikkelig pumpe og sug mest mulig. Fyll den så full med diesel. Gjør ikke noe om det er ti femten liter diesel da.
brannmester Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 da fruen kalvet, kom jeg tilfeldigvis til å fylle bensin på min E46 320 D. startet heller ikke motoren, fikk bilen ned til jobben (uten å startet), tok ut baksetet og kom rett ned til tanken... tappet denne helt tom ved hjelp av (hevert) prinsippet, tanken ble 99% tom. fyllte deretter opp med diesel, kunne ikke merke noe til feil fylling... fikk teste en mazda rx 7 til fødeavdelingen som backup..... led ingen nød.... hva som skjer hvis man starter pumpen vet jeg ikke, men dagens samfunn me vinterdiesel og tilesttingstoffer, synes jeg dette er litt hysteri.. hvis man ikke starter opp og kjører.. men opps...jeg er ikke mekaniker.. bare praktiker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå