bricks Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Noen som tør det? Tok av alle pyntedekslene på motoren i forbindelsen med skift av veivhusventilasjon, kunne tenkt meg å vasken motoroen skikkelig, men blir litt skremt av alt det elektriske(følere ol).Hvordan gjør folket det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Har aldri hatt problemer med motorvask. Hverken på den gamle Mazdaen med gassermotor eller de nyeste bilene jeg har. Har bare dekket til åpne luftfiltre og evt. dynamo. Så kjørt i gang med avfetting, kost, såpe, vann, høyttrykkspyler og div. annet mekk. Z4en ble vel nesten vasket/spylt i motorrommet en gang i måneden i fjor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Aldri hatt noe problemer jeg heller, filteret er i kasse og dekker ikke til noe nedi der heller, men har bare brukt hageslange da med 50% trykk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Forstår at du er skeptisk og det skal du også være, men tar du noe enkle forholdsregler så går det som regel bra. Som nevnt over så er det fornuftig / nødvendig å dekke til dynamo og andre elektroniske komponenter med filler eller plastikk. Jeg personlig bruker ei enkel avfettningssprøyte (håndsprøyte) og legger på at lag og lar det stå ei stund (5-10 min), deretter spyle av med hageslange. 2 ting du ikke skal gjøre; --- Vask ALDRI en varm motor, kun kald --- Bruk aldri høytrykksspyler i motorrommet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Går fint an å bruke høytrykksspyler, men vær forsiktig med trykket. Jeg stiller dysen helt ned og det går fint. Du skal heller ikke spyle på ett sted, men spre strålen hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Mange e36 eiere som sliter med startproblemer etter motorvask. Er visst ikke helt tette ECU`r som er prob? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå