Gå til innhold

Motorvask?

bricks
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som tør det?:)

Tok av alle pyntedekslene på motoren i forbindelsen med skift av veivhusventilasjon, kunne tenkt meg å vasken motoroen skikkelig, men blir litt skremt av alt det elektriske(følere ol).Hvordan gjør folket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med motorvask. Hverken på den gamle Mazdaen med gassermotor eller de nyeste bilene jeg har. Har bare dekket til åpne luftfiltre og evt. dynamo. Så kjørt i gang med avfetting, kost, såpe, vann, høyttrykkspyler og div. annet mekk.

Z4en ble vel nesten vasket/spylt i motorrommet en gang i måneden i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at du er skeptisk og det skal du også være, men tar du noe enkle forholdsregler så går det som regel bra. Som nevnt over så er det fornuftig / nødvendig å dekke til dynamo og andre elektroniske komponenter med filler eller plastikk. Jeg personlig bruker ei enkel avfettningssprøyte (håndsprøyte) og legger på at lag og lar det stå ei stund (5-10 min), deretter spyle av med hageslange.

2 ting du ikke skal gjøre;

--- Vask ALDRI en varm motor, kun kald

--- Bruk aldri høytrykksspyler i motorrommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint an å bruke høytrykksspyler, men vær forsiktig med trykket. Jeg stiller dysen helt ned og det går fint. Du skal heller ikke spyle på ett sted, men spre strålen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...