Gå til innhold

Godsaker fra Nürburgring 2009-2010 (flere bilder lagt til)

bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for mange gode tips!

Webastoen ble flittig brukt av fyren før meg. Jeg testet den et par ganger. Den sluttet å fungere samtidig som jeg fikk nødmodus (dieselpumpeproblem). Mulig det har noe sammenheng.

Nei, jeg mener at fjernkontrollert sentrallås ikke fungerer. Jeg må ta fram nødnøkkelen hver gang jeg skal låse bilen. Folkene på Furubakken BMW mente at det kunne være fukt i senderen som er lokalisert ved bakspoileren. Den klarte jeg ikke å finne. Jeg er nok litt for klønete =)

Markeringslyset har en sprekk på innsiden (under). Det er nok derfor det kommer fukt inn. Jeg tror jeg må bytte denne modulen. Tåkelyset er jeg usikker på. Jeg kan prøve trikset ditt.

Når det gjelder panoramatak så får jeg ingen feilmelding. Motoren går rundt, men den tar ikke tak. Det nedre dekslet, som skjermer for lys og støy, fungerer helt fint dog. Det er det ytterste glasset som er problematisk. Bytte av sensorer? Da er det ikke noe galt med motoren, får jeg tro?

Bakluka siger litt sakte ned etter ca. 30 sek - 1 minutt. Det er antagelig noe kødd med hydraulikken. Kanskje den må byttes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webastoen dør vel om den ikke blir brukt titt og ofte?

Sjekket mikrobryter til speilet bak? regner med at du mener at bakruta ikke åpner seg (todelt bakluke?) Den brytern er som regel syndern når bakluke ruta ikke åpner seg.. Relativ enkel selv-fiks..

Fukten kan du "enkelt" fjerne.. åpne dekslet på baksiden av lykta... Altså..ta ut led-lyset til markeringslyset, parker i varm garasje over natten... gjenta til fukt er borte :) Samme prosedyre på tåkelys...

panorama problemer er "standar" på femmern.. Får du opp feilmld på at det er "anti trap failure"? Vi hadde samme problemet på en kompis sin E61, der måtte vi lukke igjen luka med makt og manuelle løsninger...tok sin tid... må vel bytte no sensorer regner jeg med...

At bakluka siger er det nok de to stengene sin skyld (spess om det er kaldt!) Men siger den ned sånn...sakte? Eller lukker den seg selv etter 1min?

Wicky.... vi vil ha flere slike innlegg fra deg... dette er bra... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene bilder. :) Nürburg(ring) er et hyggelig sted. :)

Ang. bakluken virker det som om det er hydraulikkpumpen din som ikke klarer å holde denne oppe. Hvorvidt det er snakk om pakninger som lekker eller mer alvorlige problemer vet jeg ikke, men en ny pumpe koster rundt 8000,- om den må skiftes. Alternativt kan du montere vanlige dempere på luken, men da mister du naturligvis den elektriske åpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt: Takk =) Jeg skal prøve å få fikset feilene når jeg er i Tyskland eller Tsjekkia. Stikker jeg til Bavaria i Oslo vil de sikkert bare prøve å bytte pumpa sånn uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...