Mariuse34 Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Morn folkens Startet bilen isted. Den startet med en gang, men med litt mindre entusiasme enn vanlig. kjørekomputeren funket heller ikke. ikke heller bensinmåler eller temp måler. Kjørte den ned på statoil for å fylle bensin. Fylte bensin men da ville den ikke starte. Sakte men sikkert ble batteriet HELT tomt. Fikk heller ikke fyr på den med startkabler. Skal sette i et annet batteri jeg har ikveld, men har ikke rukket det enda. Avhengig av en kompis for å få tak i det. Jeg byttet reimer og reimhjul ifjor. Byttet batteri ifjor og, men det har vært tømt noen ganger i vinter. Den sikkerhetsstangen over batteriet var løs og traff plusspolen, som skapte litt trøbbel. Tror det ladet ut batteriet, men kan det ha tatt helt livet av batteriet? Er det sannsynlig at et år gammel biltema batteri allerede er dødt? Hva kan det ellers være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Ville startet med å måle ladespenningen. Hvis batteriet har blitt tømt helt flere ganger kan det være ødelagt ja,hvertfall veldig redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 hvor mye Amp trenger jeg på et batteri for å starte og kjøre bilen hjem. Jeg har et batteri i veteranjaggen som er nytt og oppladet. Det er enten 60,66 eller 76 amp tror jeg. Akkurat nå står bilen på statoil på alex. kiellandsplass i påvente av at jeg må til svigers på middag og så kommer en kompis med batteriet for å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Dersom polene passer så vil du nok få start uavhengig av hvilket batteri du har, men på sikt må du ha riktig batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Flott! Det er bare så jeg slipper å donere penger til falken (faen at jeg alltid somler med NAF medlemskap!) eller kjøpe batteriet på statoil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Er ikke utenkelig at batteriet kan bli deffekt etter ett år i og med at du har hatt en del utladinger nei. Har hørt om folk som har kjøpt batteri på Biltema som var deffekt når de fikk det. Men jeg sier ikke at Biltema sine batterier er dårlige av den grunn, om jeg ikke husker helt feil så kom vel Biltema sine batteri best ut i test for noen år siden. Du bør ha riktig batteri ja, om batteriet er for stort (For mange AH) vil det aldri bli helt oppladet og da vil du få problemer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Hva er rett batteri for en 99 523iat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Biltema batteriet kan du bare ta med deg på nærmeste biltema så får du nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 Takk! Satte i jaguarens 60 amp isted. Startet som ingenting og sviver som bare det nå. Tydelig at gamle batteriet er i uvøren tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Det høres deffekt ut ja. I min E39 sitter det 92A batteri,har også sett noen med 100. Jeg ville vel sjekket ladespenningen likevel,så ikke du tar knekken på enda et batteri. Men hvis bilen blir brukt til mye småkjøring rekker ikke alltid batteriet å bli skikkelig oppladet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 At den festeanordningen har truffet pluss polen på batteriet, vil ha en stor innvirkning på batterietsfunskjons måte, da du har kortsluttet batteriet. Ikke helt heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 Nei, det har du rett i! Jeg måtte likevel bare høre hva folk mente. har kjøpt batteri før uten at det var nødvendig og det sure penger å kaste bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Det enkleste måten og korrekte måten å sjekke om et batteri er i orden er å måle hvilespenningen på det når det er ubelastet. Alt under 11,89 volt ved 20 grader celsius tyder på at batteriet er defekt. Trekk fra 0,022 volt per grade det er kaldere evt legg på 0,022 volt for grader over 20 celsius. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simentp Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 De fleste biltema butikkene har eget apparat til og sjekke batteriets celler og kan gi en indikasjon på hva som er galt, i de aller fleste tilfeller får du nytt batteri uansett, er 4 eller 5års garanti på de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå