Gå til innhold

Batteritrøbbel E39


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Morn folkens

Startet bilen isted. Den startet med en gang, men med litt mindre entusiasme enn vanlig. kjørekomputeren funket heller ikke. ikke heller bensinmåler eller temp måler. Kjørte den ned på statoil for å fylle bensin. Fylte bensin men da ville den ikke starte. Sakte men sikkert ble batteriet HELT tomt. Fikk heller ikke fyr på den med startkabler. Skal sette i et annet batteri jeg har ikveld, men har ikke rukket det enda. Avhengig av en kompis for å få tak i det.

Jeg byttet reimer og reimhjul ifjor. Byttet batteri ifjor og, men det har vært tømt noen ganger i vinter. Den sikkerhetsstangen over batteriet var løs og traff plusspolen, som skapte litt trøbbel. Tror det ladet ut batteriet, men kan det ha tatt helt livet av batteriet? Er det sannsynlig at et år gammel biltema batteri allerede er dødt?

Hva kan det ellers være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye Amp trenger jeg på et batteri for å starte og kjøre bilen hjem. Jeg har et batteri i veteranjaggen som er nytt og oppladet. Det er enten 60,66 eller 76 amp tror jeg. Akkurat nå står bilen på statoil på alex. kiellandsplass i påvente av at jeg må til svigers på middag og så kommer en kompis med batteriet for å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke utenkelig at batteriet kan bli deffekt etter ett år i og med at du har hatt en del utladinger nei.

Har hørt om folk som har kjøpt batteri på Biltema som var deffekt når de fikk det.

Men jeg sier ikke at Biltema sine batterier er dårlige av den grunn, om jeg ikke husker helt feil så kom vel Biltema sine batteri best ut i test for noen år siden.

Du bør ha riktig batteri ja, om batteriet er for stort (For mange AH) vil det aldri bli helt oppladet og da vil du få problemer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres deffekt ut ja. I min E39 sitter det 92A batteri,har også sett noen med 100.

Jeg ville vel sjekket ladespenningen likevel,så ikke du tar knekken på enda et batteri.

Men hvis bilen blir brukt til mye småkjøring rekker ikke alltid batteriet å bli skikkelig oppladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste måten og korrekte måten å sjekke om et batteri er i orden er å måle hvilespenningen på det når det er ubelastet.

Alt under 11,89 volt ved 20 grader celsius tyder på at batteriet er defekt.

Trekk fra 0,022 volt per grade det er kaldere evt legg på 0,022 volt for grader over 20 celsius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...