winchester Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Dieselbilen blir solgt og den blå blir brukt. Bakre tårnlager er ødelagt og tanken har store hull i seg. Så utrolig kaldt i garasjen at jeg kjører bare med den sånn som den er til jeg finner en varmere plass å skru i.
winchester Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Skrevet Desember 16, 2012 Passer dieselkassen på M20? Plutselig er det ikke mulig å få den i noen gir, he-he. Forbanna pakk.
SpiXi Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 mye bra arbeid her . tror den passer er det ikke disel kassa disse turbo gutta bruker for den tåler ganske mye hester?
winchester Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Jo, men det er gjerne fra nyere modeller som tåler større belastninger, og de sveiser vel om clutchhuset i enkelte tilfeller.
Pedi Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Passer dieselkassen på M20? Plutselig er det ikke mulig å få den i noen gir, he-he. Forbanna pakk. Ingen som vet? Girkasse fra M2x, M5x, S5x passer overrens... Husk å ha et øye med hvilket svinghjul og starter du bruker... (At de passer sammen...)
Morty999 Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 Ja, gleder meg til å teste den ut på dieselkjerra etterhvert... Ja, den har brukt rundt 45-50 liter bensin på 22 mil nå i skrivende stund, og dette er på rolig kjøring, med ca. 3 mil ved hver oppstart, 2 ganger daglig. Tenkte jeg skulle prøve å bytte over vanntemp. sensoren fra den brune og over på den blå nå, for å sjekke om det blir liv i temperaturmåleren, men der var det så klart en 2-pol sensor hvor jeg da trenger 1-pol. Noen som har en brukt en som fungerer liggende? En brun 1-polet vanntemperatur sensor til M20. Neeeed that, eller så går jeg konkurs... kund en blå vanntemp sensoren som har med motorstyringa å gjøre, den til instrumentet har 0 betydning for motorstyring.
diohrvik Skrevet Desember 17, 2012 Skrevet Desember 17, 2012 ja win, den passer, plug n play. sto slik kasse på den m20n som står i sølvbilen min. Nå med 260 kasse. svinghjul og starter trenger du ikke røre:)
winchester Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Skrevet Desember 17, 2012 Flotters. Fikk jo gjort litt idag da, helt spontant etter at girkassen tok kvelden. Fikk bilen opp på bukker først. Demonterte mellomaksling og eksosanlegg, så dro jeg ned den første synderen - bensintanken som lakk som en sil rundt tankarmaturet... "Ny" vs gammel. Fikk jo satt i den nye tanken også etterhvert. Så har jo taktrekket irritert meg en stund (eller mangelen på taktrekket rettere sagt...), så plutselig var både front- og bakrute ute. Fant så klart endel rust under pakningen i fronten og ett lite hull på bakruten. Det fæle gulvteppet og den ufyselige hattehyllen har også irritert meg, så rev like så gjerne ut hele interiøret når jeg først var igang. Skal få lakket det nye taktrekket jeg kjøpte av Marius for en stund siden, samt trekke opp hattehyllen i sort skinn. Beklager dårlige bilder og kjedlige updates, men bruksbil er bruksbil.
Pedi Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Du står jaggu godt på mister!! Du sto jo nesten på stedet hvil når jeg hadde "ånden" over meg, og nå når du jobber som en helt er det jeg som står og sparker småstein i grusen... Du må snart finne sofaen igjen da, slik at du kan overføre arbeidslysta tilbake til meg igjen
winchester Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Fikk lakket taktrekket idag, overraskende bra resultat med den nye lakken (var vel ærlig talt en matt sort plastgrunning) jeg prøvde. Fikk en fin og matt finish, men ser nå i etterkant at jeg må legge på litt til på enkelte steder hvor det beige lyser gjennom. Brukte jo så klart en god del tid på å få oppi taktrekket igjen - for det tar tid om man skal gjøre det noenlunde bra. Fikk sveiset rusten foran og bak, så ble det behandlet med Ferromax og syregrunning. Får jo også legge inn en stor takk til Knut Oskar (knoskar her på forumet) som ga meg en hjelpende hånd og et snev av sosialitet ute i den kalde garasjen. Liming in progress... Litt blankhet på bildet med blits, men helt matt i virkeligheten. Bakruten og frontruten vel inne før man tok kveld, så smetter jeg inn låselisten i morgen. Såpevann hører med. Har som mål å få feilsøkt litt på elektronikken (får ikke skrudd av skiltlys og instrumenthuslys uten å ta ut sikringen, samt CD-spilleren sluttet å fungere) i morgen før jeg hiver inn det nye gulvteppet og den nyopptrekte hattehyllen. Over og ut.
winchester Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Skrevet Desember 18, 2012 Du står jaggu godt på mister!! Du sto jo nesten på stedet hvil når jeg hadde "ånden" over meg, og nå når du jobber som en helt er det jeg som står og sparker småstein i grusen...Du må snart finne sofaen igjen da, slik at du kan overføre arbeidslysta tilbake til meg igjen Haha, det fenomenet der har jeg lagt merke til selv, så jeg skal hive meg tilbake på sofaen så snart jeg får byttet girkasse. Forvent deg kraftig motivasjon til helgen/over helgen!
Larsinnj Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Funka de temp-følerene? Eller rettere sagt, var det de som var feil? Hva bruker du for å beskytte mot rust på innsiden av ruten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå