xenonn Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 fant ut at problemet er ikke helt over. for noen ganger så er den nesten helt umulig og få start på. må kjinne lenge får å få start. dette har bare vært mens motor er halv varm. noen som har nå formening om hva d kan være? vegard89 reagerte på dette 1
aasnesen Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Prøv og skift releet til fødepumpa, eit av dei tre mintgrøne relea bak sikkringsboksen. Eg var ikkje heilt sikker på kva av dei tre relea det var så eg skifta alle tre. Delenr på GS: 61368373700
xenonn Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 problemet oppstår bare når motoren er kommet på rundt halveis temperatur av driftstemeraturen. altså når den har stått en stund etter en kjøre tur f.eks. er aldri noe problem og få start på den når motoren er helt kald eller når motoren er kommet på driftstemperatur. så kan det fremdeles være det releet du snakker om ?
aasnesen Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 releet er der for og gi strøm til pumpa, vist releet er har dårlig kontakt inne i releet kan det vere at det berre virka av og til. Men vist det ikkje er sporadisk om du får start eller ikkje, vil eg tru kansje feilen ligger ein anna plass. Blir vel ein runde med diagnose igjen da....
monskjellevoll Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 Hei. har en 320d 2003mod 150hk kjørt 118000km, og i dag fikk eg sevit start på den , selv om motoren var varm, litt seinere i kveld måtte eg ta den på gir, men og da startet den med en gang. skal sjekke diselfilteret i morgen, hvor mye måtte du ut med for ny diselpumpe? kom gjerne med tips:)
xenonn Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 da har jeg tatt diagnose på den, for lite trykk til pumpa. så verkstedet trudde det var dieselpumpa som var gåen, men de var ikke sikker. bilen starter jo når den er kald, og noen få ganger når den er varm. så noen som veit va d kan være? fødepumpa under førersetet er byttet.
ah-kjell Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Hei du. Det er sannsynligvis dysene dine / injectorer som er gåen , en eller flere . Typisk tegn at den starter når den er kald og problemer når den er varm. Du kan måle returen på de så ser du det med en gang.
xenonn Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 okei hvordan måler jeg dette? og kan dette gjøre at det blir for lite trykk til pumpa? for det var d som var feilmeldingen : )
aasnesen Skrevet Januar 31, 2012 Skrevet Januar 31, 2012 Ville prøvd fødepumpereleet...kosta so lite å prøve... skal ha rundt 4bar ved start og derette 1bar etter start på fødetgrykket. Er derfor under start det er problem om det er dårleg kontakt i releet....
xenonn Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 tviler på at det er det releet du snakker om, fordi den starter altid når den er kald men bare noen få ganger når den er varm. og vis man slår av bilen og starter den med engang igjen så starter den men står den i 10 min så starter den ikke, må kjinne lenge da. men jeg kan prøve det releet uansett. vegard89 reagerte på dette 1
xenonn Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 da har jeg fådt svar fra verksted. at det var lekkasje på 3 av 4 innsprøytningsdyser. så verkstedet anbefalte meg og bytte alle 4. jobben kom på totalt 21 tusen med feilsøking.
Thundercoil Skrevet Februar 6, 2012 Skrevet Februar 6, 2012 Sweet baby Jesus! Dyrt er det. Men dysene er svindyr i innkjøp! Til min m47d20 koster det ca. 12-13000 bare for dysene fra norske nettbutikker. Så er det nye dieselreturslanger, torxbolter til dysene, og muttere til torxboltene. Men hvis folk skal gjøre denne jobben selv, finner de originale dyser på ebay, ecs-tuning osv. til halve prisen. Nå har jo du sikkert 150hk'eren, men skrev dette for å illustrere at deleprisen er høy, derfor er verkstedsprisen høy også. Så må du av med innsugsmanifold, og kanskje veivhusventilasjonsfilter for å komme skikkelig til dysene, så da blir det i tillegg litt pakninger osv. også dersom det gjøres skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå