Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fant ut at problemet er ikke helt over. for noen ganger så er den nesten helt umulig og få start på. må kjinne lenge får å få start. dette har bare vært mens motor er halv varm.

noen som har nå formening om hva d kan være? :)

Skrevet

Prøv og skift releet til fødepumpa, eit av dei tre mintgrøne relea bak sikkringsboksen.

Eg var ikkje heilt sikker på kva av dei tre relea det var så eg skifta alle tre.

Delenr på GS: 61368373700

Skrevet

problemet oppstår bare når motoren er kommet på rundt halveis temperatur av driftstemeraturen. altså når den har stått en stund etter en kjøre tur f.eks. er aldri noe problem og få start på den når motoren er helt kald eller når motoren er kommet på driftstemperatur.

så kan det fremdeles være det releet du snakker om

? :)

Skrevet

releet er der for og gi strøm til pumpa, vist releet er har dårlig kontakt inne i releet kan det vere at det berre virka av og til. Men vist det ikkje er sporadisk om du får start eller ikkje, vil eg tru kansje feilen ligger ein anna plass. Blir vel ein runde med diagnose igjen da....

Skrevet

Hei. har en 320d 2003mod 150hk kjørt 118000km, og i dag fikk eg sevit start på den , selv om motoren var varm, litt seinere i kveld måtte eg ta den på gir, men og da startet den med en gang. skal sjekke diselfilteret i morgen, hvor mye måtte du ut med for ny diselpumpe?

kom gjerne med tips:)

Skrevet

da har jeg tatt diagnose på den, for lite trykk til pumpa. så verkstedet trudde det var dieselpumpa som var gåen, men de var ikke sikker.

bilen starter jo når den er kald, og noen få ganger når den er varm.

så noen som veit va d kan være? :)

fødepumpa under førersetet er byttet.

Skrevet

Hei du.

Det er sannsynligvis dysene dine / injectorer som er gåen , en eller flere . Typisk tegn at den starter når den er kald og problemer når den er varm. Du kan måle returen på de så ser du det med en gang.

Skrevet

Ville prøvd fødepumpereleet...kosta so lite å prøve... skal ha rundt 4bar ved start og derette 1bar etter start på fødetgrykket. Er derfor under start det er problem om det er dårleg kontakt i releet....

Skrevet

tviler på at det er det releet du snakker om, fordi den starter altid når den er kald men bare noen få ganger når den er varm. og vis man slår av bilen og starter den med engang igjen så starter den men står den i 10 min så starter den ikke, må kjinne lenge da.

men jeg kan prøve det releet uansett.

Skrevet

da har jeg fådt svar fra verksted. at det var lekkasje på 3 av 4 innsprøytningsdyser. så verkstedet anbefalte meg og bytte alle 4. jobben kom på totalt 21 tusen med feilsøking.

Skrevet

Sweet baby Jesus!

Dyrt er det. Men dysene er svindyr i innkjøp!

Til min m47d20 koster det ca. 12-13000 bare for dysene fra norske nettbutikker. Så er det nye dieselreturslanger, torxbolter til dysene, og muttere til torxboltene. Men hvis folk skal gjøre denne jobben selv, finner de originale dyser på ebay, ecs-tuning osv. til halve prisen.

Nå har jo du sikkert 150hk'eren, men skrev dette for å illustrere at deleprisen er høy, derfor er verkstedsprisen høy også.

Så må du av med innsugsmanifold, og kanskje veivhusventilasjonsfilter for å komme skikkelig til dysene, så da blir det i tillegg litt pakninger osv. også dersom det gjøres skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...