Gå til innhold

Prøveskilter!

lagunilla
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens, starter med å si at jeg vet at dette er feil sted å poste tråden men er på jobb og det haster så fælt!

Jeg skal hente ny bil idag, e39 m5 bilen har ikke skilter, ikke kan jeg heller hente prøveskilter fordi trafikkstasjonen er stengt(!), ikke tilhenger heller fordi jeg ikke har tilhengerfeste. Er her på jobb bare idag også skal jeg reise hjem. 3 time... kan jeg få tips på hvordan jeg kan hente bilen?

Den er er kjørbar.. :?

Håper på snarlig svar sitter igjen alene på jobb...............................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok tatt sjangsen på og kjøre den hjem uten skilt, eller bare ta av noen andre sklit fra en bil og sett på. Det er en risk, men du har ikke så mange andre muligheter 3 timers kjøring er ikke så ille. Hør med folk og slikt om kontroller. Med skilt , men fake så er sjangesen minimal og bli stoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok tatt sjangsen på og kjøre den hjem uten skilt, eller bare ta av noen andre sklit fra en bil og sett på. Det er en risk, men du har ikke så mange andre muligheter 3 timers kjøring er ikke så ille. Hør med folk og slikt om kontroller. Med skilt , men fake så er sjangesen minimal og bli stoppet.

+1

Men er jo kjempe risiko, og man er fuckt om ting skjer. Og det er alltid typisk at ting skjer når det ikke burde...

Beste er vist du har skilter fra en annen e39 :) da kan du bli stoppet uten å bli tatt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten skilt har minst straffereaksjon dersom du blir stoppet, noe som er fort gjort, da det selvsagt synes lang vei at det ikke er skilt.

Fake skilt av hvilken som helst sort, eventuelt skilter fra annet kjøretøy er automatisk dokumentforfalskning, og reaksjoner/tiltale deretter + kjøring uten gyldig påregistrering her også.

Smeller det, og i verste fall blir hardt skadde personer innvolvert med tilhørende varige men/dødsfall så er livet ditt rævkjørt så jævlig om du ikke har en bank konto som inneholder nært en milliard kroner. Noe jeg tror du IKKE har siden du kjøper en slik bil.

Sunn fornuft tilsier at du henter bilen en annen gang.

3-9 timers kjøring er liksom ingenting opp i mot hva som kan skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan taue den med ein anna bil, då treng du ikkje skilt meinar eg. Eg gjorde det ein gang iallefall. :)

Trafikkreglene gjelder også for en bil som skal taues. For å kunne bli tauet må bilen være i teknisk forsvarlig stand, dvs. at styring, bremser og lys må fungere. Bilen må også ha kjennetegn, evt. prøveskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan taue den med ein anna bil, då treng du ikkje skilt meinar eg. Eg gjorde det ein gang iallefall. :)

Trafikkreglene gjelder også for en bil som skal taues. For å kunne bli tauet må bilen være i teknisk forsvarlig stand, dvs. at styring, bremser og lys må fungere. Bilen må også ha kjennetegn, evt. prøveskilt.

+1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...