Gå til innhold

Pris service BMW F11

LC 200 V8
 Share

Anbefalte innlegg

LC 200 V98: Du har fått feil info!!!!!

Serviceavtalen gjelder til bilen har gått 100.000km totalt!!! ikke 100.000km fra du kjøper pakken!!! OBS!!

men fortsatt lønnsomt som fy da ;)

Nei, dette spurte jeg han om da jeg også antok det. Men man kan kjøpe avtalen når som helst og siden jeg skal ha min første service snart lønner det seg å vente så lenge som mulig med å kjøpe dealen slik at jeg får tatt 120000 km servicen på denne avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er han feilopplyst eller så har du misforstått.. ja man kan kjøpe avtalen når som helst, men det gjelder uansett fra bilens registeringsdato og 0 km. Du kan gjerne kjøpe dette når bilen din har gått 101.000km, men da har du ingen nytte av det da den har gått ut ;)

Ingen grunn til å vente. Tar du servicen og du sier når du henter at du skal ha serviceavtale får du ikke denne servicen inkludert. Avtalen må legges inn før servicen påbegynner for å gjelde den servicen, og den starter uansett å telle på 0, så vente er bare bortkastet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel også med de juridiske forpliktelsene og bindingene mellom BMW AG og BMW A/S Norge som importør- Dvs garantiansvar osv. Goodwill er ikke juridisk bundet for noen av dem, men garantiene og forpliktelsene mellom BMW AG, BMW Norge og bileier er det! Garantert at avtalen ender ved 10,000mil. "0km" til kjørte 100,000km-

BMW Norge og de forskjellige ettermarkedsjefene er blitt temmelig strenge på reklamasjoner siden 2000.

Jeg fikk tilbake falserust på min E39 litt over ett år etter en garantireparasjon. Det var overhodet ikke aktuelt for BMW Norge å forsestå en ny utbedring etter den første, som var gjort på min bruktimporterte bil som var solg og fullservet hos selger. Hjalp ikke at jeg oppdaget grov rust i bakdør og i panser som klart hadde vært der i langt lengre tid enn de ukene garantien var utgått med.

Etter denne ubehagelige overaskelsen var det supert at E60en med 56200km og servicepakke fra selger fikk ny motor uten diskusjon. Var ett veldig billig bilhold på 523iaen. Null feil utover en motorstyringfeil(mulig også en coil ble byttet) og navien(oppgradering av menyen) som klikket før motoren begynte å bruke olje.

Skal jeg noengang kjøpe ny BMW igjen, skal jeg uten tvil ha servicepakke.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det negative med denne pakken må jo være at man ikke kan få tatt flere servicer innenfor disse 30.000km.. Serviceintervallene på dagens biler er jo hinsides lange. Det er sannelig ikke rart man får turboras og you name it med disse intervallene.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt BMW Trondheim en e-mail i dag for å forhøre meg om denne servicepakken, vi får se hva som kommer fra dem. Ellers så kjører jeg svært lite og det vil bli byttet olje en gang pr år uavhengig hvor langt jeg kjører, dette kan bety at jeg skifter olje 4-6 ganger på 30 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i dag fra BMW, en avtale på 5år/60 000km vil koste ca kr.6600,- inkludert moms. Oppfattet at jeg må i tillegg dekke kostnader for ekstra oljeskiftene som kommer i mellom de faste intervallene på 24mnd/30 000km.

BMW mener at jeg vil spare en god del selv med kort kjørelengde, men ikke så mye som de som har høy årlig kjørelengde.

Antar at et rent oljeskift + filter vil koste meg ca kr.2-3ooo,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og sjekket dette igjen og Bilia bekrefter skriftlig at denne avtalen gjelder 100000 km fra du tegner avtalen.

Da bør du ta godt vare på denne skriftlige bekreftelsen, og få den signert og stemplet, for den personen du snakker med må nok betale din siste service av egen lomme ettersom han ikke vet hva han prater om.

Selv om jeg var 100% sikker i min sak ville jeg snakke med en annen som er 100% sikker i sin sak, (ansvarlig for dette på BMW Norge) så vi er 200% sikre ( :wink: ) og han sier som meg, avtalen som tegnes regner fra bilens første gangs registreringsdato og 0km. uansett når du tegner avtalen så går den ut når bilen har gått avtalens km totalt sett.

Man kan heller ikke fornye avtalen kontinuerlig.

Altså tegner man en avtale for 5år / 60.000km kan man ikke ved denne avtalens utløp tegne NY avtale for 5år / 60.000km, MEN man kan oppgradere avtalen til f.eks 10år/ 150.000km og betale mellomlegget mellom den første avtalen man har tegnet og den avtalen man oppgraderer til. Man får avtaler i ulike trinn opp til 10år / 200.000km

:applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar i dag fra BMW, en avtale på 5år/60 000km vil koste ca kr.6600,- inkludert moms. Oppfattet at jeg må i tillegg dekke kostnader for ekstra oljeskiftene som kommer i mellom de faste intervallene på 24mnd/30 000km.

BMW mener at jeg vil spare en god del selv med kort kjørelengde, men ikke så mye som de som har høy årlig kjørelengde.

Nu har ikke jeg hatt noen service på BMW før, men 2-3000 for et rent olje/oljefilter skift hørtes helt hensides ut. Skiftet just olje+ filter på kona sin 320!A(2005) olje kostet da ca 750kr for 5 liter longlife olje. Å filter kostet vel ca 120kr alt kjøpt hos den lokale delesjappe bildel1(holmane bil) så denne pris hørtes helt på tryna ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu har ikke jeg hatt noen service på BMW før, men 2-3000 for et rent olje/oljefilter skift hørtes helt hensides ut. Skiftet just olje+ filter på kona sin 320!A(2005) olje kostet da ca 750kr for 5 liter longlife olje. Å filter kostet vel ca 120kr alt kjøpt hos den lokale delesjappe bildel1(holmane bil) så denne pris hørtes helt på tryna ut.

:D tok bare litt i, men med 6 liter olje til kr. 200,- + pr liter samt filter og kr. 500,- pr arbeidstime og moms så trur jeg ikke vi er så langt unna, men dette oljeskiftet har kanskje ikke noe med tema som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...