Olaindrehus Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hei"! Har vurdert å kjøpe en tuningsboks fra DTK dieseltuning. Er det noen som har erfaring med dette? Fordeler eller bakdeler? Eller er det best å chipping?
hao Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Velkommen til Bimmer. Gjorde her et søk på dtk tuning og fikk opp dette lesestoffet. search.php?keywords=dtk+tuning&terms=all&author=&fid%5B%5D=1&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k Ellers er det en tråd som omhandler dieselmotorer her viewtopic.php?f=1&t=177720 Den som virkelig har peil på dette er forfatteren av tråden memberlist.php?mode=viewprofile&u=23675 Hvis ikke noe av dette passer deg har du disse som ofte er anbefalt http://www.trimchip.com/
Robin L Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 jeg hadde en sånn powerbox på tdsn. den ga så vanvittig brå momentkurve. ødelag to hardyforinger mens jeg hadde den. jeg ville ikke vurdert noe annet enn omprogramering. de billige chippene der ødelegger drivverk/ motor.
Thundercoil Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Min far har tuningboks i sin 2001 audi A6 2.0 diesel. Det er noe skikkelig drit det. Kan være han har en av de "dårligere", men kan ikke si at jeg har hørt så mye positivt om tuning/effektbokser! Der er det hvertfall sånn at den trykker på, på lavt turtall, men det virker nesten som den fjusker.. Se for deg en rakett som blir skutt opp med diarétrykk, skikkelig ustabilt. Hehe.. Så på rundt 2500-3000rpm, får den hele effektøkningen på en gang, deretter dauer den litt igjen, så du må gire. Det blir veldig "ketsjup".. Og girene virker enda kortere.. Du blir rett og slett sugd litt mer bakover i setet akkurat når turboen peaker, så er det ustabilt både over og under.. Det virker for meg som at de som lager tuningbokser, bare vil øke antall hk og nm, men driter langt i hvor det blir fordelt.. TRF-racing her på forumet kan jeg trygt anbefale Tok en steg 2 tuning hos ham i fjor sommer, og det var veldig stabilt.. Får en jevn og og fin effektkurve, altså bredere register, der den går bedre på bunn, bedre i midten og bare vil fortsette og fortsette på topp. Blir en ny bil, og oppleves som en original motor som går mye bedre enn før.. Og da har jeg automat, hadde defekt LMM og Turbo, som trekker litt ned i tillegg. Hehe.. Skal du først tulle med bilens hjerne og verdier, bør det gjøres av en som absolutt vet hva han holder på med, og ikke av en billig boks på f.eks. ebay. Husk at dette bare er min erfaring!
Fekzen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hallå hallå, Skriv vilken modell och motor det gäller. Jag driver med chiptuning, så kan säkert komma med lite tips och idéer. Mvh A.Fekzen
Kristiansan'årn Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hallå hallå,Skriv vilken modell och motor det gäller. Jag driver med chiptuning, så kan säkert komma med lite tips och idéer. Mvh A.Fekzen Driver du med tuning på 520i 93 mod? er usikker på hvilken motor som står i.
Fekzen Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 Hallå hallå,Skriv vilken modell och motor det gäller. Jag driver med chiptuning, så kan säkert komma med lite tips och idéer. Mvh A.Fekzen Driver du med tuning på 520i 93 mod? er usikker på hvilken motor som står i. Japp, det är inga problem att ordna. Det är antagligen en M50B20 med Siemens styrsystem du har då. Bara skicka mig PM för lite mer info. Eftersom det är sugmotor så kan man inte få ut så mycket, men lite skillnad blir det. Svarar snabbare och blir bättre vridmoment genom hela turtall registret. Mvh A.Fekzen
Olaindrehus Skrevet Januar 21, 2012 Forfatter Skrevet Januar 21, 2012 Hallå hallå,Skriv vilken modell och motor det gäller. Jag driver med chiptuning, så kan säkert komma med lite tips och idéer. Mvh A.Fekzen Det gjelder en X5 2005 mod, 3.d 218 hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå