Mikael-B Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Gikk fra 205/60 - 16 Michelin X-Ice til 215/40-17 Bridgestone Blizzak LM-22, og kan ikke si jeg merker noe forskjell.. Er egentlig enda bedre med Bridgestone dekka, mye bedre der det først er tørt igjen, og på snødekte veier. Så jeg kjører 17" uten tvil når det ikke er noe særlig forskjell for min del, ser så mye bedre ut og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Kjørte i fjor med 195/65-15 Falken dekk på min E39 Har nå 205/55-16 Continental Winter Contact 5 og selv om dette er bedre dekk, enn falken dekkene, så merker jeg at bilen flyter mere oppå snøen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Jeg kjører det på min på nokian hakkapelita piggfri. Det funker supert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Kjørte i forrige uke en F11 med 245/40/18 (samme dekkdimensjon jeg gikk bort fra på min egen E61 i vinter). Det var hardt vinterunderlag og noe is. Det var rett og slett forferdelig å kjøre med. Bilen hadde gått 1800km og det var Hakka R som satt på så det burde være optimalt. Bilen danset selv på hardt vinterunderlag. Det var en fryd å komme tilbake til min egen med 225/45/18. Fikk i hvertfall bekrefta for min egen del at jeg synes 245 er altfor bredt på vinter selv med nye dekk på ny bil og at det ikke var bare at mine gamle dekk var slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Har fiksa nye hjul i 215 og 225/40-18, men har ikke fått testa de skikkelig ennå. Kjøpte Hankook siden jeg fikk knallkjøp av sjefen.. Det er hovedsaklig i dyp snø og masse slaps at bredden på dekka blir et problem. På lastebilene i Norge varierer framdekkene mellom 315 og 385. Sistnevnte er en prøvelse å kjøre med, men mye mer komfortabelt. Jeg syns det er best å holde seg til smalest mulig dekk, men det har selvfølgelig alt å si hvor du faktisk bor i Norge. Du har ikke bruk for smale piggdekk i Oslogryta får å si dt sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Det skal nevnes at jeg bruker mine i oslo og tur retur Hemsedal og det har fungert utmerket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 27, 2016 Share Skrevet Desember 27, 2016 Kjører på 215/55-16" med falken espia epz på min e39. Støysvakt og behagelig, men elendig på løs snø og slaps. Men jeg tror det skyldes mye dekkene. Neste år blir det 205/60-16" på de samme felgene, med michelin x-ice north 3 piggdekk Sommerdekk har vært 235/45-17". Disse har sporet og vært ukomfortable. Men noe skyldes sikkert lasteindeksen på 97XL. Neste år blir det 225/50-17" framme og 245/45-17" bak Dekk blir Hankook ventus s1 evo2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå