Gå til innhold

Frakte bil med Jetcarrier?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som for noen år siden i forbindelse med studieavslutning importerte en Audi 90 Quattro 20V til Norge fra USA. Han leide en standard fraktcontainer via et spedisjonsfirma i Denver, Colorado og stort sett hele flyttelasset inkl. bilen fikk plass i containeren. Jeg mener å huske at frakten fra Denver via New York og Rotterdam tok 3-4 uker med skip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stuffer/losser mange 20 fots containere med biler fra Island i min jobbhverdag, vill ikke si at det er plass til mye mer i en 20 ft, med mindre du vill risikere å skade bilen, det er veldig begrenset med plass når du har en bil som skal stroppes på 4 punkter. Noen små esker er vel det eneste jeg kunne tenkt so mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel som containerfrakt på båt.

Jeg ser at Jetcarrier spesifiserer at bilfrakten er ro-ro.

Ved å bruke Jetcarriers fraktkalkulator, får jeg en pris for kontainerfrakt som er 50% høyere enn satsene for bilfrakt.

Men skulle jeg puttet flere ting inn sammen med bilen i kontaineren, ville jeg stablet og stroppet selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 20 fots container er ikke større en det den må være altså! Da fettern min skulle flytte hjem fra å ha jobbet i USA noen år så leide han seg en Contianer på rundt 40 fot hvis ikke jeg husker feil, han fikk iallfall plass til en Cadillac Escalade, en ATV, en større påhengsmotor og noe møbbler. Prisen var ikke så mye mer en for en 20 foter og det tok 4 uker med båt fra Florida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da gidder jeg ikke stresse. Takk for svar. :)

Tror forøvrig det blir JC uansett, tror de kan håndtere betaling av bilen etter pick-up. I motsatt fall er det usett handel med forhåndsbetaling - grei forsikring.

Sent from my mobile phone using Tapatalk forum app

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig hentet bil selv med Jet Carrier, makan til møkkafirma skal man lete lenger etter!

De fremstår veldig amatørmessige, og de har arrogante kundebehandlere!

Bilen kom riktignok fram, men til dobbel pris av det jeg ble forespeilet via prisoverslaget deres (med påfølgende norsk moms....) Nøklene hadde også forsvunnet underveis!

Så fraråder deg å bruke de på det sterkeste, jeg skal iallefall aldri ha noe med de å gjøre igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ro-ro de har priset ja, men går å bestille containerfrakt og. Men blir vel ro-ro.

At prisene ble annet enn beregnet på forhånd må jo skyldes at noe har blitt gjort galt, størrelse eller lignende. Far har fått skriftlig tilbud, og har sikkert spesifisert hva slags bil det er, så det går nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, alle firmaer opplever nok å være uheldige med noen jobber.. men her virker det som at de forsøker å fraskrive seg ethvert ansvar..

Da jeg kontaktet de på tlf. ang. nøklene som har forsvunnet underveis, (sannsynligvis derfor prisen har økt da bilen naturlig nok ikke er kjørbar uten) fikk jeg beskjed om at de skulle sjekke med sine underleverandører.. hvorpå jeg 5 minutter etter fikk en mail fra de som sa "jeg har snakket med mine kollegaer og vi har ikke noe med denne bilen å gjøre lengre."

Din far har nok fått et skriftlig tilbud på samme måte som jeg gjorde av de, men det hjelper fint lite i realiteten...

Blir vel en runde med advokaten da jeg har vanskelig for å se at de kan lovlig drive på dette viset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...