Mickl Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Hei Kjøpte meg en bmw e46 320DT facelift. Var litt uheldig når jeg satt den fra meg på brekket i en bakke.. Her ser dere skadene som kom Venstre framdør helt ødelakt: Bagasjeluka, en bulk uten hakk: Noen som vet om denne bulken kan rettest opp igjenn? Å noen som vet om en dør til salgs? Er det samme dører på stasjonsvog og sedan? og facelift å ikke? Mvh Michael
OHK Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Fin bil Trist med dette uhellet da. Tror framdører er like på alle 4/5 dørs E46. Her ville jeg gått for å bytte døra og rette bakluka, timene å tusenlappene flyr når man skal demontere og bytte bakluke på touring.
Mickl Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Ja det er sant.. men klarer de å rette ut igjen bulken da? jeg har ikke peiling på slikt.. men bulken er jo ganske stor da
Recon Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Fin bil Trist med dette uhellet da. Tror framdører er like på alle 4/5 dørs E46.Her ville jeg gått for å bytte døra og rette bakluka, timene å tusenlappene flyr når man skal demontere og bytte bakluke på touring. Enig.. bakluka ser veldig grei ut å banke ut igjen.. Hadde ikke orket å begynt med det på fremdøren om jeg var deg..
todleif Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Er kanskje ikkje lurt å anbefalle deg ein ekspert i å fikse bulker i Stavanger når du f.eks. bur i Tromsø! So legg inn opplysninger om dette i profilen din
Mickl Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Hvor mye tror du det koster å rette ut en slik bulk hos et skikkelig verksted? Blir det dyrt for ny dør med lakk osv? Er fattig lærling, så dette blir ikke morsomt ...
Recon Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Hvor mye tror du det koster å rette ut en slik bulk hos et skikkelig verksted?Blir det dyrt for ny dør med lakk osv? Er fattig lærling, så dette blir ikke morsomt ... Huff, er ikke sikker jeg altså.. Jeg kræsjet en gang med gamlebilen min - Toyota Carina 92 mod. Ganske stygg smell. Jeg rettet ut bulken selv, kjøpte original lakk og kjøpte sparkel og slikt. Det ble ikke HELT som nytt, men var vanskelig å se at der hadde vært en smell.. Alt i at ble det 1000 kr Så du kan fikse det selv ganske billig - om du vil. Verksted .. vanskelig, ren gjetting mellom 5-10 tusen kanskje om du er heldig? veldig usikker jeg..
Mickl Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 off, det hørtest veldig kjedelig ut Er det mye makk å skifte hele bakluken? har en bakluke jeg kan kjøpe, men den er feil farge, å da må det pussest å lakkest, blir vel like dyrt..
Recon Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 off, det hørtest veldig kjedelig ut Er det mye makk å skifte hele bakluken? har en bakluke jeg kan kjøpe, men den er feil farge, å da må det pussest å lakkest, blir vel like dyrt.. Usikker, har aldri prøvd å skiftet en sånn bakluke.. Kan godt hende du sparer noen kroner ved å kjøpe en brukt, men da må du nok kanskje lakkere den selv for at det skal bli noe form for profitt i det.. Ville hørt med et verksted jeg, så får du alt i tipp topp stand Kan ikke ta det gjennom forsikringen da?
Jealous_much Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 off, det hørtest veldig kjedelig ut Er det mye makk å skifte hele bakluken? har en bakluke jeg kan kjøpe, men den er feil farge, å da må det pussest å lakkest, blir vel like dyrt.. Nei, det er ikke veldig mye arbeid og bytte luken. Kjenner du til en lakkerer koster det som regel ikke mangen kronene og få lakka en bakluke (en løs del i det heletatt). Jeg tror 98% av alle som driver med lakk har har lett for og jobbe over arbeidstid, udokumentert (if you catch my drift )
awt Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Om du bor i nærheten av en "bulkereperatør" ville jeg absolutt testet det først. Det blir en brøkdel av prisen da du slipper lakkering og alt det der. Ang. fordørene så er de like på sedan og touring, både pre-facelift og facelift.
Mickl Skrevet Januar 30, 2012 Forfatter Skrevet Januar 30, 2012 Probleme er att jeg kjørte siste dag på gamle eier sin forsikring ... så amatør som jeg klarte å ver skjedde dette akkurat i rette tidspunkt... Lurer på å sette den ut på noe her som heter Ødegård karosseri ålesund. Høre med de hvor mye dette vil koste, og bare ta det med en klype salt og lære av dette..
Recon Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Probleme er att jeg kjørte siste dag på gamle eier sin forsikring ...så amatør som jeg klarte å ver skjedde dette akkurat i rette tidspunkt... Lurer på å sette den ut på noe her som heter Ødegård karosseri ålesund. Høre med de hvor mye dette vil koste, og bare ta det med en klype salt og lære av dette.. Såg ikke at du var fra Ålesundsområdet. Sulagutt her Ødegaard var der jeg kjøpte lakk til gamlebilen.. de er flinke der. Jeg har en kompis der moren er sammen med en utrolig flink billakkerer på Sula Bil. Kan godt prate med han å høre om han vil ta seg på noe ekstraarbeid etter arbeidstid om du ønsker? Har også et søskenbarn som er i lærlingtid som billakkerer, han vil nok gjøre det for en billig peng.
StigJ Skrevet Januar 30, 2012 Skrevet Januar 30, 2012 Bytta døra på gamle E46en min. kjøpte brukt dør fra Koed uten rust til under tusenlappen og fikk en bekjent til å lakke døra (var knall rød og skulle bli grønn metallic) Jobben med å bytte var enkel og grei. Sedan og touringdører skal vel gå om hverandre. Samme mener jeg er med prefacelift og facelift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå