507 Skrevet Februar 9, 2012 Share Skrevet Februar 9, 2012 Jeg hadde mye heller kjøpt en S2000. Sykt fet bil Men ikke i nærheten av samme kvalitetsfølelse og komfort... Det er dog en illusjon, for S2000 er skuddsikker. Forøvrig kan man ikke sammenligne en fullblods sportsbil med en fullsize coupe. Coupeen er en fin allrounder med bakseter, men kjøreegenskapene til en s2000 kan du glemme medmindre du bruker ei halv årslønn på mods. S2000 blir man nok fort derimot fort lei som en dailydriver... aggressiv kløtsj, høyt gira 1. gear, litt nervøs styring og kun spark på høye turtall er best for skøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2012 Jeg hadde mye heller kjøpt en S2000. Sykt fet bil Men ikke i nærheten av samme kvalitetsfølelse og komfort... Det er dog en illusjon, for S2000 er skuddsikker. Forøvrig kan man ikke sammenligne en fullblods sportsbil med en fullsize coupe. Coupeen er en fin allrounder med bakseter, men kjøreegenskapene til en s2000 kan du glemme medmindre du bruker ei halv årslønn på mods. S2000 blir man nok fort derimot fort lei som en dailydriver... aggressiv kløtsj, høyt gira 1. gear, litt nervøs styring og kun spark på høye turtall er best for skøy. Nå har jeg aldri sammenlignet disse bilene og jeg vet at det er to vidt forskjellige biler. Jeg har også sett at s2000 er litt mindre egnet til bruksbil. Z4 er derimot et fint kompromiss mellom en "vanlig" coupe og en sportsbil som S2000. Den har et nyere og mer komfortorientert interiør (skal ikke så mye til i forhold til S2000), samtidig som taket kan legges ned og bilen har en sportslig følelse. Jeg tror også at softtoppen på den nyere bmwen er bedre dempet, og sammenskrudd enn S2000. Har kjørt en del SLK i forbindelse med forrige jobben, og den gamle er vesentlig mer støy/knirking enn den som kom i 2005. Z4 er ikke i nærheten like rask som S2000 med den 2.5 motoren jeg har sett på, men du får en 4-5 år nyere bil med finere interiør, litt mer særegent utseende, lavere forsikring, muligens billigere deler og bedre drivstofføkonomi. Det som snakker for en S2000 er jo motoren og lyden, kjøreegenskapene, driftsikkerheten og at det verste verditapet er tatt. Det jeg er på utkikk etter i denne omgang er derimot en litt mer praktisk bil som ser bra ut og føles bra ut. Jeg skal ikke ha en sportsbil. Jeg liker å tro at jeg skal ha den bilen jeg kjøper samtidig som jeg kjøper en kabriolet senere en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Nå har jeg aldri sammenlignet disse bilene og jeg vet at det er to vidt forskjellige biler. Jeg har også sett at s2000 er litt mindre egnet til bruksbil. Z4 er derimot et fint kompromiss mellom en "vanlig" coupe og en sportsbil som S2000. Den har et nyere og mer komfortorientert interiør (skal ikke så mye til i forhold til S2000), samtidig som taket kan legges ned og bilen har en sportslig følelse. Jeg tror også at softtoppen på den nyere bmwen er bedre dempet, og sammenskrudd enn S2000. Har kjørt en del SLK i forbindelse med forrige jobben, og den gamle er vesentlig mer støy/knirking enn den som kom i 2005. Z4 er ikke i nærheten like rask som S2000 med den 2.5 motoren jeg har sett på, men du får en 4-5 år nyere bil med finere interiør, litt mer særegent utseende, lavere forsikring, muligens billigere deler og bedre drivstofføkonomi. Det som snakker for en S2000 er jo motoren og lyden, kjøreegenskapene, driftsikkerheten og at det verste verditapet er tatt. Det jeg er på utkikk etter i denne omgang er derimot en litt mer praktisk bil som ser bra ut og føles bra ut. Jeg skal ikke ha en sportsbil. Jeg liker å tro at jeg skal ha den bilen jeg kjøper samtidig som jeg kjøper en kabriolet senere en gang. Enig der....Z4en er mye mer voksen og avslappet også... mye bedre turbil enn S2000, spesielt om man er to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Og kjøper du en Z4 coupe så får du et bagasjerom som bare er 10 liter mindre enn en Golf 4 eller 5 (husker ikke hvilken) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33157434 Kan anbefale denne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Jeg hadde mye heller kjøpt en S2000. Sykt fet bil Men ikke i nærheten av samme kvalitetsfølelse og komfort... Det er dog en illusjon, for S2000 er skuddsikker. Forøvrig kan man ikke sammenligne en fullblods sportsbil med en fullsize coupe. Coupeen er en fin allrounder med bakseter, men kjøreegenskapene til en s2000 kan du glemme medmindre du bruker ei halv årslønn på mods. S2000 blir man nok fort derimot fort lei som en dailydriver... aggressiv kløtsj, høyt gira 1. gear, litt nervøs styring og kun spark på høye turtall er best for skøy. Du så at jeg skrev kvalitetsFØLELSE. Der er japsene ett lysår bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Ville prøvd å finne en så ny som mulig 320ci 2,2 mtech2. f.eks denne (har ligget ute lenge) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32887772 Har ikke vurdert Z3 coupe da? Herlig sære biler. Her er en 2,8kompressor til ditt budsjett http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32740890 Har sett på den bilen og den ser sinnsykt strøken ut. Eneste problemet er at jeg ikke skal handle enda, så den utgår. Z3 coupe er ikke helt min greie. Syns interiøret er veldig trist pluss at det blir en veldig gammel bil. Tar heller en z4 for litt mer penger. Cosmo: Høres veldig bra ut. Har jo en m50b25 i dag, og den føles sprek nok, men automatkassen "stjeler" en del av effekten bla pga utveksling. Får vel prøvekjøre en 318 når den tid kommer, men har i utgangspunktet lyst på en silkemyk sekser, da jeg har hatt 6er i mine tidligere biler utenom en. Sportsetene er nok verdt å sette som krav da. Løfter interiøret mange hakk iallefall, men om den i verstefall ikke har disse kan man vel ettermontere. Er baksetene lik på alle eller er det eget for sportseter? Kom igjen da, denne har jo alt du etterspør http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=32761577 Dette er jo en klassiker og kultbil i forhold til slitne Z4er og "tjue på dusinet"-Coupèer (I motsetning til en S2000, har jo denne over 100Nm i moment OG alle hestekreftene som står i instruksjonsboka, ikke 10% mindre ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 13, 2012 Hehe, joda, Z3 coupe er en tøff bil. Eneste jeg har å utsette på den er interiøret. Kjøper jeg bil til nesten 200.000 så vil jeg ha et interiør som ser slik ut. E46 syns jeg ser bedre ut innvendig, pluss at den er en god del mer moderne i understell og motormessig. Ellers en fin bil du hadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayen Skrevet Februar 13, 2012 Share Skrevet Februar 13, 2012 Har en 318ci om du er intressert? bor i bergen også. pris er litt diskuterbar. Tøf og godt holdt bil Kanskje ikke helt motoren du ser etter men du kan no ta en titt viewtopic.php?f=40&t=213498 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå