Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Noen tips på hva jeg kan gjøre exteriør mesig? Angel dyrs skal jeg bestille til lønn nå. Har av schnizer felger . Jeg har sett en e87 BMW med front fanger til den nye 1m modellen(den i orange) . Kan man skaffe den for e87 eller er det mye body arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Da var det lenge siden jeg sist skrev noe .. På tide med en oppdatering! :)

Har akkurat ettermontert nytt innvendig ryggespeil i bilen med autodim funksjon. Hadde kun manuell dimming fra før.

Kjøpte meg et brukt autodim speil på ebay med delenr 51 16 9 134 394 og et ledningsnett hos BMW for å ettermontere dette.

Har lest mye om ettermontering av autodim speil og fikk fortalt at jeg måtte kode inn autodim funksjonen i bilens VO (Vehicle Order) for at det skulle fungere! Jeg gjorde klar maskinen min og var klar til å kode etter at jeg hadde montert speilet, men det fungerte jo ypperlig med en gang! :D

Ingen koding var nødvendig og speilet fungerer akkurat som det skal og dimmer automatisk!

Leste noen som sa at hvis jeg kodet så ville den automatisk dimme når jeg setter bilen i revers eller noe?? Vet ikke om dette er riktig, men at den dimmer når jeg rygger vil jeg helst unngå uansett da jeg gjerne vil ha best mulig sikt bakover uten at det blir mørkt i speilet!

Har i det siste også fått meg noen nye deler.

Har fått tak i spaksentral med cruise kontroll, og har også fått tak i sportsrattet med multifunksjonsknapper!

Airbaggen er også på vei så da blir det montering om ikke lenge :)

Så da skal jeg altså ettermontere sportsrattet med multifunksjonsknapper og cruise kontroll! :D

Det blir bra tror jeg!

Tenkte også å lage en DIY guide når jeg kommer igang med monteringen og kodingen! :)

Har ordnet med en datamaskin med alle nødvendige programmer jeg trenger for å kode slik at jeg slipper å måtte få BMW til å gjøre det, sparer så utrolig mye penger på å kunne gjøre det selv :)

Har i det siste også kodet FRM og KOMBI modulen på bilen. Har kodet FRM (lysmodulen) slik at den ikke skal varm-sjekke eller kald-sjekke nærlysa, fjernlysa og tåkelysa slik at jeg kan bruke xenon pærer uten problemer. Fungerer glimrende og har ingen feilkoder i det hele tatt og det fungerer hele tiden :)

Har også kodet KOMBI modulen til å vise digitalt speedometer i displayet i instrumentpanelet, det ble tøft! :)

Kommer med bilder snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min så tilter høyre speil litt ned når jeg setter bilen i revers, slik at jeg ser fortauskant etc. Kan det være det du har lest om? Gjerne en diy på hvordan du får programert digitalt speedometer i displayet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...