hao Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Det du sliter med er altså "retur til tomgang"? skjønte ikke helt alle "P"ene dine. Hvis du sier PPPPP fort og høyt så hører du hvordan det blir Ujevn gange. dette etter jeg har gitt gass. Retur tomgang? Er det noe jeg kan gjøre? Hva skal tomgangen være?
perre Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 min puttrer også litt før den går over til over til normalt tomgang. Men det er jo pga. lokket er justert for å få mer diesel
TRF Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Da får den ørlite grann for mye diesel. Prøv å gi lokket et forsiktig kakk forover. perre; dette er ikke en "justering". Og uansett hvor mange unge lovende som har justert lokket og kaller det jusering for mer diesel, så er det en tullete måte å gjøre det på, og du får ikke noe særlig stoff uansett.
perre Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 skal ikke uttale meg for mye jeg. Men gikk jo bedre.. Men du har vel mer peiling.
TRF Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 ikke meninga å virke bastantisk, men det begynner å bli mange "ødelagte" biler fordi man prøver å få mer effekt. Det er ikke så velig mye man får uten å ende opp med en bil som ikke går ned på tomgang i det hele tatt. Noe får man ja, og det kan sikkert friste da det tross alt er gratis å gjøre det. Men fra mitt ståsted, så programmerer jeg disse pumpene til å gi absolutt max, og allikevel helt uten problemer med tomgang. Jeg skjønner at det er en forskjell på gratis og 4400-5800 + mva, men det er faktisk en liten pris å betale når man har kjent hvor bra disse motorene kan bli, helt uten tomgangsproblemer (forutsatt at pumpa er iorden). Som sagt, ikke missforstå meg, jeg har selv flytta på lokket i et forøsk på mer effekt når jeg var 18 og hadde tds. Det ble dog fint plassert tilbake der det skulle stå
540is Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 Selvfølgelig kan jeg og deg justere pumpa, men ikke uten peiling. Jeg gjør jo dette hele tiden, uten benk. Mitt poeng var at hao kan gjøre dette selv, men han kan ikke forvente at mekanikeren på et bilverksted vet hva han prater om. Pumper justeres til tider feil i benk ja, men din metode er ikke skuddsikker om ikke du også målte spenning som gikk til pumpa. Med en gang denne avviker, vil ikke mm3 verdien bety noe, om ikke du har fløde vs spennings tabeller. Spenninga nede på forstillings solenoiden du mener? Den var høy når bilen gikk dårlig, men ble lav når jeg fikk flytta lokket til ca 5 mm3, og kunden ble fornøyd. Har du slike tabeller å dele? Hadde vært interesant å sett.
hao Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Den går nå som en klokke. Øker raskt og faller raskt på turtall. 6-700 omdr/m tomgang. Har nesten slitt ut skruene til lokket da. Sikkert åpnet og lukket 20 ganger. Takk for alle gode forslag
TRF Skrevet Februar 20, 2012 Skrevet Februar 20, 2012 hao: bra jobba! har du kjørt bilen og fått bekrefta at du har like mye effekt som før? (at ikke lokket står for langt forover). 540ess; spennings som styrer mengden (ikke forskyving). Bruker bare standard bosch tabeller, og de er best om man bruker testbenk, men hender det er litt nyttig der ifm mapping. Får kun skrevet ut, og det er jo forksjellige fra bil til bil. Men er altså bare bosch sine justeringsdokumenter.
hao Skrevet Februar 20, 2012 Forfatter Skrevet Februar 20, 2012 Har ikke prøvekjørt ennå. Etter at jeg fikk den til å gå fint, flyttet jeg lokket 1/10 mm bakover før jeg monterte sammen. Dette for å være sikker på at det ikke ble forover i alle fall. (Trimming var det ikke det ) Virker som det ble veldig bra. Skal få prøvekjørt om et par dager.
hao Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 Prøvekjørte ja. Phøø Greide så vidt å få den opp i 2. gear Pumpa må nok inn til kalibrering ja. Venter på svar fra selger om vi skal annullere handel eller han betaler kalibrering. Jeg kjøpte pumpa som overhalt og grei, men den gang ei
TRF Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 hehe.. ikke fortvil. motor driftsvarm, innsug av, start motor, løsne skruer så vidt, og frem med liten klubbe el. Så er det bare å justere så den får noe mer diesel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå