nikko06 Skrevet Februar 25, 2012 Share Skrevet Februar 25, 2012 Hei, Jeg har en X5 e53, 3,0D. Jeg har et problem med brenneren på webastoen(thermo top Z) min, den vil ikke starte i det hele tatt nå. Men jeg prøvde å koble ifra batteriet for å se om det kunne være noe så banalt, det som skjedde da var at det starter opp (lager lyd) men stopper etter 10-15 min. Dette gjør den 3 ganger før den slutter å prøve(før jeg evt kobler ifra batteriet igjen). Jeg hadde den på versted og kjørte diagnose på den, og fant ut at det er brennkammeret eller brenneren det er noe feil med. Dei skulle ha 12000,- for å bytte denne. Jeg har vurdert om dette er noe jeg kan fikse selv, og om det er noen der ute som har skrudd på denne typen? Jeg har googlet litt etter deler, en har litt problemer med å finne noe er dette det jeg trenger? (http://www.schmiedmann.no/webasto/produ ... tekst.aspx) Eller er det bare å kjøpe en ny brenner? Noen som vet hvor det kan bestilles? Setter pris på svar evt erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko06 Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 Legger til at jeg er en ok mekaniker som har skrudd en del på BMWer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 er ofte problemer med at dysa tetter seg ell brennkammeret blir fyllt med diesel og ser ut som begge deler følger med på det rep settet på linken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko06 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Ok,er det en grei jobb å bytte disse eller, noen som har erfaring med dette? Er Ganske mye å spare for meg ved å bytte dette selv (10 000). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
diskokongen Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 få kobla på diagnose,det er en god start. ha bytta brenner på min, mekonomen selger de for 8000,- halvtimes jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Eller kjøpe en brukt webasto på ebay. Ligger ute til 2-3000kr og er gjort på 30min å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Send en mail til han her, kanskje han kan hjelpe deg. Men 2200,- for brennerkammer på sneidemann var ikke dyrt syns jeg http://www.ebay.de/itm/Original-Webasto ... 4cfa8dd816 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikko06 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Share Skrevet November 25, 2012 Hei, tenkte jeg skulle oppdatere denne.... Jeg kjøpte rep sett hos schmeidmann, monteringen tok vel en halvtimes tid. Finker fint Takker for tips og hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 25, 2012 Share Skrevet November 25, 2012 Hei, tenkte jeg skulle oppdatere denne.... Jeg kjøpte rep sett hos schmeidmann, monteringen tok vel en halvtimes tid. Finker fint Takker for tips og hjelp! Hvordan var det og demontere og montere webastoen da, mye styr? bilder? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Det er litt forskjell fra E53 til E39. E53 har den vel i motorrommet, mens E39 har den rett bak venstre forhjul. Jeg begynner å få særdeles god kunnskap på webasto til e39 da jeg har litt trøbbel med min. Men alt i alt er det veldig kurant å skru på, men vær forberedt på rust på endel deler. Spesielt slangeklemmer. Og mulig den feste braketten til webasto. Spør mer om du vil vite noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Det er litt forskjell fra E53 til E39.E53 har den vel i motorrommet, mens E39 har den rett bak venstre forhjul. Jeg begynner å få særdeles god kunnskap på webasto til e39 da jeg har litt trøbbel med min. Men alt i alt er det veldig kurant å skru på, men vær forberedt på rust på endel deler. Spesielt slangeklemmer. Og mulig den feste braketten til webasto. Spør mer om du vil vite noe. Tenkte mer på selve demonteringen av webastoen, når man opner den for og for eksempel bytte hele brennekammeret, og eventuelt glødeplugg og flammevakt osv? Har til tider en ulelyd fra vifta, høres ut som lageret bråker av og til under oppstart.. men går over da.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Flammevakt og glødeplugg er en og samme del, som igjen er ilag med brennkammer. Men jeg ville ikke ha hatt for store forhåpninger om akkurat å få skiftet denne delen på din webasto. Ihvertfall hadde dette vært timelig vanskelig på min, da alt av skruer var rustet fast, slik at de knekker ved demontering. I tillegg så koster det rundt 2200,- for nytt brennkammer, men kun 3100,- for en komplett overhalt enhet fra tyskland, eller en helt ny fra tyskland til 4400,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Flammevakt og glødeplugg er en og samme del, som igjen er ilag med brennkammer.Men jeg ville ikke ha hatt for store forhåpninger om akkurat å få skiftet denne delen på din webasto. Ihvertfall hadde dette vært timelig vanskelig på min, da alt av skruer var rustet fast, slik at de knekker ved demontering. I tillegg så koster det rundt 2200,- for nytt brennkammer, men kun 3100,- for en komplett overhalt enhet fra tyskland, eller en helt ny fra tyskland til 4400,- Åja, da spørs det om jeg blir og kjøpe ny/overhalt om den streiker.. Er som sagt vifta mi som lager lyd av og til. Så puffer den litt når den stopper og av og til når den starter.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå