originalpolizei Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2012 Jeg har et lite problem; Der mangler sne i mellem -Europa og således får jeg ikke brukt egnet utstyr for en utflukt til Garmisch Partenkirchen eller St.Moritz. Bobledress henger i skiskapet, Langhesko og Sarnerski står i skiboden og venter. Dette formsydde originalekstrautstyret skal sørge for at vognen holder seg varm når jeg passerer Engadin. En prøvemontering foretaes for å kontrollere at alt er i skjønneste orden "Nyrene" har selvsagt intet trekk, spesielt viktig når man har en tidlig Blechnäse Hø, Hø Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 2, 2012 Share Skrevet Mars 2, 2012 Steike så stilig!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2012 Der ga du meg en alldeles fortreffelig anledning til å poste et bilde av bilens pakkseddel. En slik seddel er etter det jeg forstår mellom fabrikk og forhandler og således ikke noe kunden skal ha med seg. Den lå i hanskerommet og har trolig ligget der hele tiden. Siden Thue-Nilsen hentet bilen selv, fikk han med denne pakkseddelen - ingen jeg har snakket med har sett en slik før Legg merke til det tøffe italienske navnet på førstehjelpsputa; "Cassetta pronto soccorso" eller den typisk stramme tyske advarselen med store bokstaver; "KEINE REKLAMATION OHNE PACKZETTEL" Moro å ha. Ich verfolge euch, Banditen, seitsicher! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 På min forrige E28 som blant venner ble kalt Derrick, skaffet jeg skiltrammer med påskriften: Fram: Originale Derrick Auto Bak: Harry, fahr schon mal den wagen vor! Disse tok jeg av da jeg solgte den. De hadde fortjent og henge på E23'en. Bilder av E28'en med skiltene: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Blir helt fra meg av å se så mye deilig, original bil og minner fra gamledager da disse var nye (dog lenge før min tid). Skulle så grusomt likt å huske da disse bilen rullet ut fra fabrikk. Kan kjenne følelsen på meg, av både å huske det, samt å sitte med en slik bil i dag og tenke tilbake. Misunner deg hvert øyeblikk du har med disse prakteksemplarer av noen biler du har, Originalpolizei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 Artig at det er flere som synes dette er stas, takk for det! Flott E28 Sveen. Som dere ser: Ingen fæle uoriginale høyttalerhull, men jeg fant faktisk ut at de originale høyttalerne er skjult under "teppet" i hattehylla. Reservehjul, sannsynligvis fra bilen var ny Som seg hør og bør på en BMW; Continental Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Den bilen din er bare nydelig, og de detaljene tar meg rett tilbake til 1978 (selv om det er lenge før jeg selv var påtenkt)! Godt den er i gode hender! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Den bilen din er bare nydelig, og de detaljene tar meg rett tilbake til 1978 (selv om det er lenge før jeg selv var påtenkt)! Godt den er i gode hender! Må si meg helt enig her, eneste er vel at jeg var vel både påtenkt og godt "utprøvd" i 1978... Er stilig at det finnes slike deilige "urørte" eksemplarer ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 mmmmmm, dette må være en av de peneste urørte bilene ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
523i powerman. Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 knallbil!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mars 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2012 Takk, takk. Jeg spanderer et par bilder til: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2012 Jeg åpner døren og setter meg inn i den velourkledde godt polstrede førerstolen. Når jeg har igjen døren er det fortsatt god motstand i dørstopperen og døren går igjen med et bestemt "klikk". Det er en deilig føelse - nesten som en ny bil. Vel bak rattet setter jeg nøkkelen i låsen og vrir om - motoren starter momentant og går silkemykt. Jeg trykker på Bavariaradioen og litt blikkaktig lyd kommer fra de puslete høyttalerne, men radioen har gode signal og lyden er grei nok - det var sånn på 70-tallet. Til og med klokka går rett! Det er dunkelt i den store garasjen og instrumentbelysningen skinner rød og fin i mot meg. Instrumenteringen er logisk utformet og gir et godt inntrykk av at dette ikke er noen simpel Ford Taunus. Det buede dashbordet er en genistrek av BMW. Girkassen kjennes "tight" og et hvert girskift er utrolig presist og clutchen er god og med passe motstand. Det er ingen ulyder fra drivverk der vi duver avgårde i 100 km/t. At en så gammel bil kan være så velbalansert og behagelig er nesten ikke til å fatte, men det er jo tross alt en 7-serie - toppen av modellutvalget i 1978. Den lave kilometerstanden bidrar nok også til at denne bilen er så god å kjøre - den er ikke utslitt. "Bottle-cap" felgene er litt nyere enn bilen, men det gjør ikke så mye, de er fine og skulle det knipe om, så har jeg noen originale turbinfelger liggende. 7-serie er den eneste BMW som har bensinpåfyllingen på venstre side(!) Bagasjerommet har alt intakt av verktøy, deksler og tepper, den lille flekken på teppet på bildet er nå renset bort og det ser nærmest ut som nytt baki der. Til og med frontruta er urørt og "innkjøringsstickeren" er fortsatt intakt. Det er ikke fargete ruter i bilen, men jeg bryr meg ikke.... Det er lett å bli glad i deg, Derrick Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jojr Skrevet Mars 13, 2012 Share Skrevet Mars 13, 2012 Utrolig flott bil, husker min onkel kjøpte en ny 7 serie i begynnelsen av 80 tallet, jeg var da 12 - 13 år å bilgal, husker det som det var i går, da jeg fikk sitte foran å være med på prøvetur. Guttedrøm den gangen, da det ikke fantes så mange slike biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Utrolig flott bil, husker min onkel kjøpte en ny 7 serie i begynnelsen av 80 tallet, jeg var da 12 - 13 år å bilgal, husker det som det var i går, da jeg fikk sitte foran å være med på prøvetur. Guttedrøm den gangen, da det ikke fantes så mange slike biler. Fint at du setter pris på bilen. Jeg kunne også tenkt meg en slik onkel som deg. Jeg får bare passe på å få mine nevøer og nieser til å få den samme gode følelsen. Med bilen fulgte også disse: Taktrekket er også i en utrolig fin stand: En svært utsatt plass med tanke på rust er støtdempertårn, her er det tilsynelatende svært bra, til og med BMW-logo på støvhetta: Slik ser det ut under bagasjeromsteppet: Nesten litt rart at det er to forskjellige nyanser på støydempingsmattene på "golvet" i bagasjerommet. Det er så deilig når alt er usveiset og helt urørt originalt - noe helt annet enn bagasjeromsgolv som er oppklinet med svart Arcanol. Det er ingen som ser det når teppet er på plass, men det er så godt å se at alt er slik det en gang var når ble bygd for 34 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HagenJR Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Grattis med min drømmebil! denne kan ikke ha vært lenge inne på finn.no, for der sitter jeg konstant å leter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå