Gå til innhold

635


Anbefalte innlegg

Nåja, vi får slå av litt for gamle kjente Fredrik... de ytelsene du oppgir der er nok mer treffende for GTS utgaven. Etter det jeg kan lese meg til står S4 oppgitt med 6.3 til 100 og 258 i toppfart.. stadig akseptable ytelser dog.

Jeg tror de mest verdifulle utgavene av 928 vil være de første, fra 1978-1980. Jeg synes S4 - som så mange andre biler vi har snakket om, sist ut E24 - faller i fella med å sprute på masse plastikk og dilldall i beste 80-tallsstil - noe som ikke har tålt tidens tann like godt.

Det er mulig den er mer moderne og kjører bedre, men det er ikke det som avgjør prisene på gamle biler. Utseendet og stilen teller mer. En gammel bil er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nåja, vi får slå av litt for gamle kjente Fredrik... de ytelsene du oppgir der er nok mer treffende for GTS utgaven. Etter det jeg kan lese meg til står S4 oppgitt med 6.3 til 100 og 258 i toppfart.. stadig akseptable ytelser dog.

Jeg tror de mest verdifulle utgavene av 928 vil være de første, fra 1978-1980. Jeg synes S4 - som så mange andre biler vi har snakket om, sist ut E24 - faller i fella med å sprute på masse plastikk og dilldall i beste 80-tallsstil - noe som ikke har tålt tidens tann like godt.

Det er mulig den er mer moderne og kjører bedre, men det er ikke det som avgjør prisene på gamle biler. Utseendet og stilen teller mer. En gammel bil er det uansett.

De eldre utgavene vil utvilsomt være mer verdt enn de nyere, men de nye fom. S4 er langt bedre konstruksjoner. Porsche oppga 0-100 Km/t på 5,9 sekunder og en topphastighet på 270 Km/t for S4. Det er dokumentert at dette er for konservativt. Reelle ytelser handler om 0-100 Km/t på rundt 5,6 sekunder og en topphastighet på 275-280 Km/t. Selv min gamle 1980 928 S klarte rundt 260 Km/t (iht. en måling fra et tysk politihelikopter) og Porsche oppgir 250 Km/t for den modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginalpolizei, fra innsiden - anser du 635 som en mindre kompetent bil enn den gamle 928`en din?

Jeg skjønner jo at mange foretrekker E24 av estetiske grunner - men om man legger fra seg brillene for en stakket stund og kun vurderer hvordan bilen oppfører seg på veien altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli vel mye OT her nå, men må bare få si at..

..svært ofte ser jeg E24 eiere verden over ha ett forhold til Porsche 928 og vice verca.

Når alt kommer til alt har de jo mange fellestrekk selv om det er snakk om to ganske forskjellige biler, de mest åpenbare er selvfølgelig at begge er 2-dørs, 4-seters GT'er fra det glade 80-tall med "bøtteseter" foran og bak. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men det er noe ved dem begge som appellerer til meg og jeg skulle gjerne lagt litt penger i et pent eksemplar av en eldre 928S, den frontmonterte V8'eren og den sportslige 80-talls looken med et snev av sharknose er noe som tiltaler meg. Hadde det ikke vært for at jeg er BMW mann og at det er det jeg har mest peiling på skal en ikke se bort ifra at jeg kanskje hadde endt opp med en eldre 928s, men for nå får det klare seg med E24 635CSi og E23 745i :)

Risky business var det nok som bidro til at jeg fikk opp øynene for 928.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...