Gå til innhold

Ettermontere usb/iphone tilkobling på prefacelift e60 msport

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en 520d 06(prefacelift) forrige uke.

Er stålende fornøyd med bilen men savnet av å koble iphone til anlegget med bare en kabel er stort.. Har minijack tilkobling på armlenet men synes det blir så jalla + at jeg vil ha lading også.

Er det mulig å ettermontere usb kontakt evt en iphone kabel, som jeg kunne spilt musikk og lada igjennom?

Tror det er usb i faceliften (08->). Jeg har vanlig iDrive med stemme og pil navigasjon om det har noe å si..

Trenger ikke være noe org bmw greier dette altså, men vil styre det igjennom iDriven.

Mvh lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger FL6-tilvalget som enten kom fra og med facelift, eller fra og med 2008-modellene. Vet dessverre ikke om det lar seg gjøre å ettermontere dette uten å bytte til facelift-navi.

Hentet fra e60 tråden hvor jeg stilte samme spm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes iPod/iPhone tilkobling som kan monteres i hanskerommet. BMW forhandlere kan gjøre dette, de tar seg godt betalt dog. Jeg har fått priser fra 6000kr til 12-13000kr. Bare kabelen koster rundt 2 lapper.

Denne løsningen krever koding av iDrive systemet.

Jeg skulle fått dette gjort på min bil, men med de prisene så har det ikke vært noen prioitet. Jeg har heller kjøpt en bitteliten mp3 spiller som er koblet til audio jack inngangen. Det er mellomløsningen til jeg gidder å bruke så mye penger på dette.

Hvis du har cd-veklser i din bil, så skal det være noe billigere siden kabelen erstatter denne og man kun trenger å kode iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.diceelectronics.com/dice_validator.php

Dice Electronic kommer også opp med 2 alternativer til din bil. Jeg bruker Dice selv i E39 og er veldig fornøyd der ihvertfall.

Det der så genialt ut ! Sender den FM signal som radion tar inn? Blir det bra lyd av slikt? ser de koster rundt 1000lappen på ebay :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lage meg en ny bruker for jeg er bortreist med kun IPhone (Hpi)

Dette er IKKE en jalla Fm sender til 200 kr men en hard wired løsning som såvidt jeg forstår kobles via antenneinngangen og bruker RDS teknologi for å overføre sangtittel etc til Naviskjermen. Jeg har en annen Dice box (duo) i min E39 som bruker cd-magasin inngangen og den er helt super og har bedre lyd enn Cd-magasinet hadde. Dice boxen for din E60 er en universalboks som passer flere bilmodeller så den har ikke støtte for knappene på rattet men den har trådløs fjernkontroll istedenfor og den fjernkontrollen kan jo f.eks festes med borrelås på rattet eller en annen lur plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Var innom gs bildeler ista, og de skulle ha 4k for ipod tilkoblingssett uten montering. Blir sikkert 10k inkl arbeid da?

http://diceelectronics.com/fmrds-usb-pro-specifications

Her ser du at du kobler deg inn på antenne kabel og så ut igjen ja! Tror jeg må bestille meg en slik når neste lønning kommer ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Var innom gs bildeler ista, og de skulle ha 4k for ipod tilkoblingssett uten montering. Blir sikkert 10k inkl arbeid da?

http://diceelectronics.com/fmrds-usb-pro-specifications

Her ser du at du kobler deg inn på antenne kabel og så ut igjen ja! Tror jeg må bestille meg en slik når neste lønning kommer ja!

Det var rart, da jeg hørte med dem skulle de ha 5400kr inkl. alt. Dette var dog i 2010, men prisene kan neppe ha gått opp så mye. Var Skien avdelingen jeg hørte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...