Gå til innhold

Ettermontere usb/iphone tilkobling på prefacelift e60 msport

Anbefalte innlegg

Var bare han på delesalg som trodde det, mrn snakket med verkstedet idag, og de sa ca7k. Det er hvertfall en pris keg ikke har tenkt å betale, da selger jeg og kjøper meg en 2 år nyere bil istede :P

Noen som har prøvd dice før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kjøpe DAB-modul, DAB-antenne, litt kabler og sikkert andre småting. Deretter må dette monteres og kodes inn i bilen.

Om bilen ikke har fiberoptiske kabler (MOST) må dette også legges opp.

Edit: Det finnes forøvrig uoriginale løsninger også som vil være både billigere og enklere å montere, men disse blir naturligvis ikke like godt integrert i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes dyrt ut.. når er det dab kommer til å ta over egentlig?

hadde vært genialt om den dice'n hadde dab i seg, men det er vell ikke så enkelt :P går det an p bruke den dice'n hvis jeg bygger om til dab senere dA? er vell kanskje ikke då greit å vite før man får prøvd først da sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et Mobilabbonement hvor du har datatrafikk i abbonementet så løser du alt med et par radioapper på Iphonen. Jeg bruker Livio Car internet radio (45000 kanaler) og "openradio" Dette er jo bare 2 av en hel haug med apper du kan velge i. Etter jeg fikk kobla Iphonen i bilen har jeg aldri savna hverken FM eller Dab og jeg hadde begge deler i min forrige bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes dyrt ut.. når er det dab kommer til å ta over egentlig?

hadde vært genialt om den dice'n hadde dab i seg, men det er vell ikke så enkelt :P går det an p bruke den dice'n hvis jeg bygger om til dab senere dA? er vell kanskje ikke då greit å vite før man får prøvd først da sikkert

Ved å handle litt på eBay trenger det ikke bli så dyrt, men noen kroner blir det jo. Mener på FM skal forsvinne i 2017, men jeg tviler igrunn på at det kommer til å skje.

Dice vil nok ikke ha noen påvirkning på original DAB, men hvordan det blir med uoriginal DAB vet jeg ikke, da det er mulig disse bruker samme tilkoblingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...