Gå til innhold

Prøvekjørt F30!


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært og prøv nye F30 og som E90 eier og del av F30ens kundegruppe så tenkte jeg å dele mine synspunkter her :)

Dette er en bil jeg har vært veldig spent på hvordan var å kjøre og oppleve. Bilen jeg kjørte var en 320d med 163 hk og jeg skal innrømme at det jeg ikke hadde så store forventninger til den motoren, sekserfan som jeg er. Men jeg må bare si, for en fantastisk god motor! :D Sammen med sportsautomat så var dette en ganske perfekt kombinasjon, F30 var en utrolig morsom og underholdene bil å kjøre på svingete veier. Veldig god styrefølelse og hele bilen var tight og presis å kjøre, sportsautomaten leverte masse krefter selv ved spontant gasspådrag. En sånn automatkasse SKAL jeg ha i min neste BMW. Det kan nok sies at F30 er noen hakk vassere enn E9x når det kommer til sportslig karakter, den tar svinger bedre og hele bilen virker bedre oppsatt. F30 er en bil som har kjøreegenskaper som går utenpå alt annet, og det før vi har fått M-sporten. Man kan jo bare tenke seg hvor artig 328i og 335i er på svingete aktiv kjøring :) Motoren i 320d imponerte meg virkelig, den går faktisk ganske bra selv over 100 km /t så drar den friskt oppover. Lyden var jo dessverre av den kjedelige sorten og den støyet faktisk en del på tomgang, både innvendig og utvendig men under kjøring så var den fint støyisolert. Jeg kunne selv med tung gassfot logge et blandet forbruk på 0,66 l per mil og det er imponerende for en så sterk og kjøre villig bil som dette. Bilen var litt ustabil på motorveien i 120 km/t men det skyldes vinterdekk, vi skriver også dårlig grep ved gasspådrag i sving på den kontoen :wink:

dv0eec7h58xvedc9rtn1.jpg

3dhzv8rr1wl2hyqzdwka.jpg

fpu5oopvlxex458vke06.jpg

4s9dunlg9kbrbufqryri.jpg

if78w4icr7j7520jefje.jpg

Designmessig så er F30 en bil BMW har truffet ganske bra med, nyskapende tenking med lykter som går helt inn til nyrene. F30 utstråler også ett mer eksklusivt og Voksent preg enn hva E90 gjorde, og hekken er pent og elegant avrundet og likner ikke så rent lite på F10. Ingen dårlig bil å likne på :) Det som dessverre er kjedelig er eksos stussen på de firesylindra modellene, fra den kjedelige ovale stussen på E9x så har de her gått over til «sugerør» typen #-o Ikke alle som henger seg opp i det men for oss som gjør det så ser det ikke ut. Interiørmessig så sliter jeg litt mer med designen, særlig dashbordet. Her er det alt for mange knapper og dingser og det hele ser rett og slett rotete ut, jeg synes også dashbordet ser litt for spinkelt ut til å være i en 3-serie. Kunne like gjerne ha stått i en 1-serie. Men sportstolene er utrolig komfortable på vanlig kjøring og de holder deg på plass når svingene blir krappe, det er også merkbart bedre baksete plass i F30 men 3-serie er fortsatt en trang bil. Men med nydelig Harman Kardon anlegg og smart åpning av bakluken (bare å vifte med foten under støtfangern bak så spretter luka opp)så er dette en bil jeg godt kunne hatt. Vil nok plusse på ryggekamera de sikten bakover var noe dårlig, men slikt er jo bare ne bagatell. 99% av tiden i bilen så har man rettet blikket framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en Modern Line utgave? Jeg var på Bavaria på lanseringsdagen, og der stod Modern Line og Sport Line utgaven utstilt.

Sport Line er helt klart en mer stilfull bil, med et finere/ryddigere interiør (smak og behag her). Særlig i sort skinn med oransje kontrastsøm. Har enda ikke prøvd F30, men er veldig nyskjerrig på 328i utgaven. Gleder meg veldig til M-sport pakken.

Ellers må jeg si at det ikke var noen stor woaw-opplevelse når teppet gikk... Men bevares! Er en flott bil. For min del tar det litt tid å svelge designet. Her syns jeg F10 er en mer lekker bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvekjørte samme bil i dag, fantastisk bil, typisk 3er.

Tok den ut på svingete fuktig vei og gasset litt og da logret den ut av svingene, balansert og fint.

Bmw leverer gang på gang fantastiske kjøremaskiner som også kan fungere som familiebil.

Store forventninger til msport versjonen som kommer i juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...