rosegg Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Jeg har en bmw e36 touring som jeg nå har montert anlegg i . Men jeg sliter med at det blinker i lysene når jeg spiller . Er det mest fornuftig å bytte dynamo med en gang? Er ikke helt sikker på hvor stor den er nå men. Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Dynamo, batteri og bedre jording.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Mars 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2012 Jordingen kan hvist ikke bli bedre har jeg hørt så . Fant en dynamo på 100A , den bør være grei for min sin del . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mars 10, 2012 Share Skrevet Mars 10, 2012 Jordingen kan hvist ikke bli bedre har jeg hørt så . Fant en dynamo på 100A , den bør være grei for min sin del . Sjekk ledninga fra batteri til karosseri, dersom den er original er den egentlig alt for liten. Kjøp deg en halvmeter 50 kvadrat (ivertfall 20ish +) å bytt denne først og fremst Er det 70A du har fra før da? (står klart på merkeplata til dynamoen) Du vil jo få en god del mere spillerom med 100A, men er jo begrensinger der også såklart. men som nevnt over, dersom det ikke er bytta fra før, så kjøp ny kabel fra minus på batteriet til karrosieriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Kan jo selvsagt prøve . Kan også sjekke hvor stor dynamoen er, men har fått hørt at den er 60-70A på e36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Rabbit Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 sett på større ledninger fra batteri til jord, batteri pluss til dynamo +, dynamo til jord, du trenger ikke fjerne de gamle, dette hjalp mye på en primera jeg hadde, er ikke det nok bytter du dynamo også, du kan sikkert levere den du har til et verksted og få den oppgradert, eksempelvis kløfta elektrodiesel driver med dette. koster ca det samme som en annen brukt dynamo hvor stor stereo skal du ha etterhvert?? 50mm2 er ganske overkill i de FLESTE tilfeller!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Kan også slenge inn en kondensator på anlegget da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg har prøvd med kondensator på 5farad. Jeg har Boss ph3000D og en Pioneer TS-W3002D4 Har fått hørt at jeg trenger en dynamo på ca 90A . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Rabbit Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 kondensator vil ikke løse problemet, bare bortkastet penger igrunn. The big three er viktigere/lurere/ bedre!! deretter dynamo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 12, 2012 Share Skrevet Mars 12, 2012 Jeg har prøvd med kondensator på 5farad. Jeg har Boss ph3000D og en Pioneer TS-W3002D4 Har fått hørt at jeg trenger en dynamo på ca 90A . Er dette eneste forsterkeren du har, så trekker ikke den mer enn maks 50A i 2ohm, så da burde det holde å oppgradere kablene i motor-rommet. Yter vel kanskje 500w i 2ohm den forsterkeren, på en god dag Navnet på denne forsterkeren passer fint hvis du er fra Bergen, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Mars 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2012 Den skal yte 1200w rms i 4ohm da . Har ikke sett noe informasjon på 2ohm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Er dette eneste forsterkeren du har, så trekker ikke den mer enn maks 50A i 2ohm, så da burde det holde å oppgradere kablene i motor-rommet. Yter vel kanskje 500w i 2ohm den forsterkeren, på en god dag Navnet på denne forsterkeren passer fint hvis du er fra Bergen, hehe Stemmer det cossiemk1 sier her. Og tross gode ord og tall på esken, sier det seg jo litt selv da denne forsterkeren koster 500,- Norkse kroner i USA. Boss har alltid vært og vil alltid være et jalla-merke. Billig og dårlig. Mener på ingen måte å slenge noe dritt om andres produkter, vil bare bekrefte at det overnevnte stemmer. Gjør som de over her sier, kalt "the big three". Montér 50mm2 ledning på jording til dynamo, jording til batteri og på pluss fra dynamo til batteri. Ikke bytt ut de gamle ledningene hvis du ikke må, bare legg opp disse i tillegg. Drit i kondensator, den vil i beste fall "gjemme bort" en del problemer som du lett fikser selv mye billigere. Da er dem borte for godt. Dynamoen din burde holde til det anlegget du har nå. Håper det ordner seg, la oss vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rosegg Skrevet Mars 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2012 Kan vel prøve å bytte ut til tykkere kabler da selvsagt. Men kan skaffe meg en dynamo ganske billig som skal holde mere en nokk . 110A dynamo . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 16, 2012 Share Skrevet Mars 16, 2012 Det blinker i min E39 også, har 95 ah batteri og leste en plass at dynamoen var 150 amper? Høres veldig mye ut men. Jordingen på batteriet er jo kort som F og ganske tykk, og ledningene som går frem til dynamo/starter er jo ganske tykke også. Ledningene til forsterkeren er kanskje 20-25 cm lange. (Min GZ forsterker er 1200w rms i 2 ohm). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikkemus666 Skrevet Mars 21, 2012 Share Skrevet Mars 21, 2012 Visst dynamoen lader greit, ville jeg nå heller gått i innkjøp av ekstra batteri. I min E36, med 1-batteri, kondensator, gode feite strøm kabler, så blinka det værre enn værst når jeg trøkka litt på anlegget. Kjøpte 2 like batterier, med samme oppsett og dimminga på frontlyset ble vekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå