Gå til innhold

Dokumentar. Politi og rånere

///M85
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Burde ta hintet etter å ha mistet lappen 6 ganger! Men er noe enig at ved ett bane tilbud, som er åpen sent på kveld hver helg, så vil det foregå mindre grisekjøring på veiene. Personlig er det ikke så alt formye grisekjøring her jeg bor, men det finnes noen enkelte steder der deter ganske ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ungdommer i ulike råne-og gatebilmiljøer ser helst at de får egne baner å kjøre på. For hva kan det vel skade at bilentusiaster får holde på som de vil på et avgrenset område?

Gustav Smedal, rådgiver i Trygg Trafikk mener at dette ikke har noe for seg.

- Ingen undersøkelser viser til at kjøring på bane gir mindre ulykker. Man kjører jo gjerne fort til og fra slike baner. Kjøring på bane gir gjerne en falsk følelse av økt trygghet og sikkerhet, mener Smedal.

Litt av en dust han der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gustav Smedal, rådgiver i Trygg Trafikk mener at dette ikke har noe for seg.

- Ingen undersøkelser viser til at kjøring på bane gir mindre ulykker. Man kjører jo gjerne fort til og fra slike baner. Kjøring på bane gir gjerne en falsk følelse av økt trygghet og sikkerhet, mener Smedal.

Litt av en dust han der.

Jeg kan vel si at jeg er litt rufsete på kjøringa ellers, men til og fra baner går det alltid pyntlig for seg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ingen undersøkelser viser til at kjøring på bane gir mindre ulykker.

Jeg lurer på om det i hele tatt finnes noe undersøkelser av noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå hvertfall relativt sliten av sladding på veien etter ei helg på gatebil :P så det hjelper nok en god del, tviler på att di har undersøkt om det gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det gir mindre ulykker eller ikke spiller vel liten rolle, da de som liker å drive med motorsport/kjøre gris gjør det "uansett". Det essensielle er at utøverne er villige til å ta risikoen uansett hvor utøvelsen finner sted. På en egnet arena for motorsport, er de involverte i eventuelle ulykker der frivillig, og har akseptert risikoen.. Konsekvensbegrensning med sandfeller etc. er også noe å tenke på. Å kjøre av veien er en ulykke om det er på bane så vel som langs landeveien.. Forsjellen er konsekvensene av å kjøre av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...