bergkvist Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 noen så har erfaring med om 2.8 bruker mer bensin enn 2 literen 150hk?
Haug530D Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Tipper 2 litern bruker mer bensin, men du kan nok få 2.8 til å bruke mer, avhenger litt av gasspedalen. En større motor trenger jo ikke bruke så mye krefter for å få bilen fremover som en liten.
Netlandet Skrevet Mars 14, 2012 Skrevet Mars 14, 2012 Ved økonomisk kjøring ligger faktisk 2,0 liter høyest, deretter 2,5 og 2,8 er billigst å kjøre med. Gir du gass, derimot...
bcrazy Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Min 520 man. ligger på 0.9 i snitt på blandet kjøring. Ned mot 0.7 på langkjøring
Haug530D Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Min 520 man. ligger på 0.9 i snitt på blandet kjøring. Ned mot 0.7 på langkjøring Det gjør nok min 523 også
///Naitsirk Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Jeg kjører billigere med 2,8 enn jeg gjør med 2,0 med min kjørestil. Tung høyrelabb vil nok gi motsatte resultater
Rogeren Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Nettopp skiftet fra 2 liter enkelvanos, til 2,8 (3,0) enkelvanos, og uten å endre utveksling, bruker den ca 0,05 mindre pr mil på langkjøring. Usikker på hvordan denne er i fohold til en std 2,8, da denne har noe høyere kompresjon (10,85:1) og lengre slaglengde. (m54 b30 veiv). Mistenker senkingen av forbruket skyldes det at andre gir enn 5. må kun brukes under ca 35km/t... Neste prosjekt er diff med noe tyngre utveksling, og skifte en tikkende ventilløfter, om den ikke gir seg ved oljerens.
ls44mm Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Min 530iat brukte 0.9 Bergen-Oslo og nå ligger jeg ca på 1.3. Det inkluderer alt slags mulig kjøring med heavy duty gasspådrag i ny og ne sammtidig bitte litt sideways action når mulighetene er der. Men seff penkjøring også. Føler det ikke er så gærnt jeg... Og 2 liter´n kan drikke den også, bortsett fra at du ikke får igjen så mye for det... 2.8/3.0 gir deg ihvertfall noe drag for penga, selvom det er ikke all verdens det heller
Muztang289 Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Jo større motor jo letter jobber den også.. 740'n min har et forbruk på 0,8 på finkjøring noe jeg er fornøyd med. Bare du toucher gassen litt mer enn nødvendig flyr forbruket bra opp.. Som han over nevnte så får man også mer morro for penga..
Rogeren Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Nettopp skiftet fra 2 liter enkelvanos, til 2,8 (3,0) enkelvanos, og uten å endre utveksling, bruker den ca 0,05 mindre pr mil på langkjøring. Usikker på hvordan denne er i fohold til en std 2,8, da denne har noe høyere kompresjon (10,85:1) og lengre slaglengde. (m54 b30 veiv). Mistenker senkingen av forbruket skyldes det at andre gir enn 5. må kun brukes under ca 35km/t... Neste prosjekt er diff med noe tyngre utveksling, og skifte en tikkende ventilløfter, om den ikke gir seg ved oljerens. Og forbruket Oslo - Bergen var 0,83 pr mil, med mye bagasje. Ikke målt noe blandet eller småkjøring...
Hollabaloo Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 2.0 150 hk med manuelt gir kan kjøres ganske økonomisk. Her er mitt gjennomsnittsforbruk målt over 8000km: http://www.spritmonitor.de/en/detail/459586.html For et par uker siden kjørte jeg Oslo-Beitostølen-Oslo og endte på 0,68 l/mil. Her er objektive forbrukstall for 520i, 523i og 528i hentet fra carfolio.com og rangert fra lavest til høyest forbruk. #1 (best): 1996 520i manuell: 13.0/6.8/9.1 l/100km urban/extra-urban/combined #2: 1996 523i manuell: 13.8/7.3/9.7 l/100km urban/extra-urban/combined #3: 1996 528i manuell: 14.2/7.4/9.9 l/100km urban/extra-urban/combined #4: 1996 520i automat: 14.8/7.5/10.2 l/100km urban/extra-urban/combined #5: 1996 523i automat: 15.3/7.8/10.6 l/100km urban/extra-urban/combined #6 (verst): 1996 528i automat: 15.6/7.9/10.7 l/100km urban/extra-urban/combined
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå