Gå til innhold

Replica felger vs originale felger.


erikhanga
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vurdert å kjøpe et sett m3 replica felger til min Bmw e90. Det er en klar prisforskjell på replica og originale felger, men hva er egentlig konsekvensen av å bruke replica istedenfor originale? Er det mye dårligere kvalitet? Og hvis det er tilfelle, er prisforskjellen verdt kvalitetsforskjellen?

Er forøvrig disse felgene som jeg vurderer å kjøpe, hvis type felg har noe å si:

4h7vmkrrlwi6iwmx6dsm.jpeg

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kan ofte få 4 sett med kopifelger til prisen av et sett originalfelger, holder du deg unna fortauskanter og store hull i veien så tror jeg nok kopifelgene får et langt liv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også litt ann på bilen. Har den stortsunderstell har jeg hørt at det er enda lettere å kjenne kastene i felgene. På f.eks m6 er felgen faktisk noe anderledes, da replica felger bruker så dårlig materiale at den ikke kan ha samme konkave formen som orginalene. De tåler rett og slett ikke så kraftig vinkel - sier kanskje litt. Litt usikker på m3 felgene, om det er noen forskjeller i design der. Du får dåg tak i 4 felger for ca 15 lapper om du kjøper det fra utlandet (f.eks type 128 eller type 166). Ville nok også valgt brukte orginale fremfor nye replica. Koster ikke stort å fikse kantskader, om bruktfelger har det.

Selv kjører jeg orginale sommer (19) og vinter (17) på min e92, og kunne ikke tenkt meg noe annet. Ville heller gått ned på felg størrelse eller design om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja okei, takk for respons - dog det var litt delte meninger :)

Og hvis man skal importere fra utlandet, noen som har en fin side med billige originale felger?

Og regnet med at kvaliteten var vesentlig dårligere, men om det er x4 ganger dårligere (siden de er x4 billigere) er vel spørsmålet. Men hvis noen vet om noen originale billige felger av denne typen så skrik ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha originale M3-felger i dette designet (M double spoke 220) finnes disse kun i 19-tom.

Ang frakt fra GB så blir det jo 25% moms på kjøpesum+frakt så for disse felgene blir det ca 9000 for felgene +1000 i frakt + 25% moms=12 500. I tillegg kommer det et fortollingsgebyr fra fraktselskapet så regn med 13K totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på bilen din. Har den sportsunderstell? Min mor har 18" på sin e90 uten, mens jeg har 19" på min e92 (e92 har standard sportsunderstell). Tror ikke det er den helt store forskjellen. Begge deler medfører at du kjenner underlaget bra. Man snakker jo 225x35x19 og 265x30x19. Det er ikke enorme mengder gummi. En annen side er følgelig dekk-prisene. Det er ikke billig med de bakdekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har m-understell :) Og dagens kjøreegenskaper er helt topp, men synes 17" ser litt for stakkarslig ut.. Er vel egentlig bare nervøs for at den skal bli altfor stiv med 19". Noen som har e90 med m-understell og 19" som har noen erfaringer å dele? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for disse felgene blir det ca 9000 for felgene +1000 i frakt + 25% moms=12 500. I tillegg kommer det et fortollingsgebyr fra fraktselskapet så regn med 13K totalt.

Postens tollgebyr er 108 kroner tror jeg. Med mindre du bestiller som bedrift. Da er det litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...