Gå til innhold

Dele opp salgsforumet?

goty
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tags synes jeg og hadde vært en god ide, det hadde hjulpet på Teknisk seksjonen også. Vet dog ikke hvorvidt dette lar seg gjennomføre.

Ang. inndeling tror jeg ikke modellinndeling hadde hjulpet. Det er alt for mange modeller, og det blir for mange kategorier. Hadde man fått en fornuftig inndeling av f.eks chassi, interiør, understell, delebiler osv, hadde det kanskje blitt bedre?

Er enig med begge løsningene som S.Hafsmo kommer med her. Enten tags (og som blir nevnt, at det er flere ruter med info som MÅ fylles inn før tråden kan lages), eller at K&S forumet blir delt inn i f.eks kategorier som chassi, understell, motor, delebiler, lyd/bilde etc.. Funnet ut noe mer om dette er gjennomførbart?

Forresten, det med at man blir "tvunget" til å skrive mer info før tråden blir lagt ut, er kanskje en ide å gjennomføre uansett om man får kategorier eller tags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vert en god ide om en kunne velge hvilken bilmodell en ville ha deler fra (lignende tråd der en kjøper bil) Så kunne en hatt en link der en kunne valgt "Alle" og da ble søke slik det er i dag.

Eks:

"Alle" 3416 deler (søk)

"e36" 857 deler (søk)

"e39" 688 deler (søk)

Syntes dette var et VELDIG godt forslag jeg! har vært på forumet i snart 3 år og er som mange andre her sier det er kjedelig å måtte bla 10 sider å forsatt ikke finne en tråd med det du leiter etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror inndeling i karosseri blir mer rot. da finner man kanskje ikke deler man trenger fordi man ser seg blind på model. om jeg trenger dørhåndtak til en E39 og søker i E39. så finner jeg ingen. mens på E38 kategorien kan det ligge 10 stk. men de finner jeg ikke siden jeg søker etter deler til E39. mens E38 delene er helt like. det er veldig mye deler som er samme på foreksempel E38 og E39. motor, håndtak, ratt, seter, osv.

om inndeleling skal gjøres så ville det kanskje være best og dele inn slik som på bildet jeg har her

k9sgbqmcuduu99odbbud.png

en kategori for dører, en for understell, karosseri, front, bremser, styring, vinduer, intreør,elektronikk, eksos, motor, osv...

men da vil sikkert noen bli iriterte når de leter etter en E36 dør. så må de se på 3 dører til en E38 først. uansett inndeling så blir noen missfornøyde.

jeg syns faktisk det er greit slik det er nå. søking går greit syns jeg. syns man søkefunksjonen er vanskelig så bruk google istede. bare skriv site:bimmers.no etter det man søker.. så finner man kun det man søker. og kun på bimmers.

eksempel: E36 M3 speil site:bimmers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir litt for mange kategorier igjen. 8)

Men jeg tror at taging kan være en meget god løsning.

Men la meg også spørre; klarer folk der ute å finne brukte deler på f.eks koed.no? Der er det tross alt delt inn etter karosseri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært like lett som på koed, men er som sjøbuse sier at det er ingen/få som skriver opp delenr på deler de selger.

Er forsåvidt få som vet delenr på det de skal kjøpe også. Tror løsninger som tags er lettest, så lenge man kan velge flere tags. F.eks om jeg skal ha en dør til E36, så kan man bruke tags som "dør", "E36" og evt ha en søkefunksjon innenfor treffene du får så du kan søke etter foran/bak/side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...