Gå til innhold

Advarer mot 525tds på finn (Rådal/Bergen) ST10596

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

du burde gitt han juling:) Bra at folk opplyser om sånne annonser.. synd at det er noen som går fem på...

Aporopos deg, hva i huleste mener du med går fem på? Når man for slike opplysninger om en bil, så regner man med at det er i orden, hadde han kjøpt bilen derimot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du burde gitt han juling:) Bra at folk opplyser om sånne annonser.. synd at det er noen som går fem på...

Aporopos deg, hva i huleste mener du med går fem på? Når man for slike opplysninger om en bil, så regner man med at det er i orden, hadde han kjøpt bilen derimot

Han sier vel ikke noe om trådstarter, bare at det er synd at noen kjøper slike biler. Hva er problemet med den uttalelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsagnet, gå fem på, det betyr at man blir lurt.

Han har helt rett, og hvordan man kan misforstå hva hauso mener.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hauso sin formulering var litt uheldig, men vi skjønte alle hva han mente: Nemlig potensielle kjøpere som tar selgeren sitt ord som god fisk ifht. bilen tilstand.

Dette er i mine øyne noe man ikke kan lastes for, all den tid vi vel ikke vil ha midtøsten-tilstander i Norge, der alt handler om å lure kjøperne mest mulig.

Man må ha tiltro til at folk er ærlige ( med de adekvate reservasjoner selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk forsåvidt fem på alle løgnene selgeren serverte, og skulle opp for å se på og evt. kjøpe bilen.. Når jeg kom frem så jeg sannheten og det ble helt klinkende klart at det absolutt ikke ble noe kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fremdeles ikke hvordan "utsagnet" kunne misforstås, eller at det på noen måte var "uheldig"

Fordi uttrykket "fem på" bærer i seg en anelse ansvar og selvforskyldthet, mens man i denne saken vanskelig kan klandres for å ta turen basert på selgers opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hauso mener jo at det er synd han har blitt lurt til og reise og se på denne bilen, noe han har gjort på bakgrunn av hva selger forklarte/ikke forklarte om bilen.

Og her kunne jeg, som den enkle mann jeg er, faktisk ha uttrykket, at jeg gikk fem på. Jeg hadde altså følt meg lurt, men det er i min verden det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at det alltid er noen som går på slike dårlige kjøp uansett hvor dårlig bilen er i virkeligheten. Mener ikke at trådstarter her gikk 5 på;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at det alltid er noen som går på slike dårlige kjøp uansett hvor dårlig bilen er i virkeligheten. Mener ikke at trådstarter her gikk 5 på;p

Da var det jo oppklart :P haha. Men fint med litt diskusjon for å holde tråden oppe, slik at mulige interesserte slipper bomturen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...