Gå til innhold

10" felg, 275 dekk og litt subbig; alternativer?

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har endelig fått montert sommerhjula og er jævli fonøyd med resultatet!

Dette er rondell 0021, 10" felg 18" et18, med 275/35 nankang dekk. Bilen min er kun orginalsenka.

Men jeg opplever at det subber litt i hjulbuen om bilen krenger litt, for eksempel når man hiver seg inn på vegen, trenger ikke kjøre så veldig fort heller. Hører at det sier hssss akkurat idet den krenger mest.

Dette irriterer meg veldig, kommer vel til og slite bort lakk og så begynner det og ruste og så kommer all dritten :x

I tuv papiret er bilen min godkjent med 265/35 dekk. Tror dere den ville subba mindre med den dim? Er jo ikke så mye mindre?

Er også godkjent med 255/35 og 245/40 bak. Men med disse dim, vil det ikke bli en del dekk strekk da? Er ikke så fryktelig fan av det.. :-?

Valsing er utelukket bare så det er sagt. :smile:

Noen som har en lur ide på hva jeg bør gjøre? :)

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mindre dekk, coilovers?

Har luftfjæring. Mindre dekk er nok eneste mulighet ja, men er redd for dekkstrekk, og 265 er vel bare pittelitt mindre?

Felgen står ganske langt ute.skal laste opp bilde i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg hadde gått ned i dim rimelig fort jeg. kjøp dekk uten den idiotiske felgbeskytterkanten til nankang. sikkert den som gjør det. ville prøvd 255 eller 265 dekk jeg :D er jo ikke såå mye tynnere.

Hva tror du ang dekkstrekk da? vil det bli mye? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

265/35 vil strekke såvidt det er, dvs. den vil ikke ha helt rette vegger som 275/35 har, spesielt med Nankang og felgbeskyttelse.

Men du sparer subbing hvis du går ned til den størrelsen.

Du kan nok sammenligne det med dette bildet her, blir riktignok ikke helt slik, men du får en pekepinne på hvordan det vil se ut.

10.5_275_30_R19_595.jpg

Men husk at det er stor forskjell i dekktyper her, så noen dekk vil kanskje ikke strekke i det hele tatt, mens andre vil få mer strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

265/35 vil strekke såvidt det er, dvs. den vil ikke ha helt rette vegger som 275/35 har, spesielt med Nankang og felgbeskyttelse.

Men du sparer subbing hvis du går ned til den størrelsen.

Du kan nok sammenligne det med dette bildet her, blir riktignok ikke helt slik, men du får en pekepinne på hvordan det vil se ut.

10.5_275_30_R19_595.jpg

Men husk at det er stor forskjell i dekktyper her, så noen dekk vil kanskje ikke strekke i det hele tatt, mens andre vil få mer strekk.

Er det der på 10" felg? :) Var i såfall ikke så galt. Skal klare og leve med det. Men montro hvordan det blir med 245/40 da? :shock: TUV sier det også er låv.. :?

Jeg hadde 265 på 9,5" felg for 2 år siden, det funka helt knall. Det var også nankang. Men nå er felgen 10" da, og den ser fryktelig brei ut :lol: Men tror om dekket er litt smalere så går det klart oppi, er liksom akkurat på toppen av hjulbuen på yttersiden av dekket som sneier litt borti.

Her er et par dårlige bilder, men på det ene ser man at det stikker jo ganske langt ut.. :? SOm sagt så er det ET18, er det slik det skal være eller? :)

fknsnvp6nfpa1m157n4e.jpg

semamu90uijxcq7t930i.jpg

Takk for deres svar! :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10,5x19" med 275/30, men det blir i prinsippet noenlunde samme strekket som 265/35 på 10x18".

Jada, felgen skal stikke såpass langt ut når det er 10" og ET18.

245/40 er lov pga. rullediameteren er fortsatt innenfor, men jeg Statens Vegvesen setter ikke pris på det, på grunn av strekket (tull og fanteri).

Som du sier, så skal det ikke så mye til før det ikke subber. Event. kunne du valse inn litt av innerkanten din, for å være helt på den sikre siden. Den kanten bygger veldig på E39, så kan valse mye der, før det skjer noe med bakskjermen din i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10,5x19" med 275/30, men det blir i prinsippet noenlunde samme strekket som 265/35 på 10x18".

Jada, felgen skal stikke såpass langt ut når det er 10" og ET18.

245/40 er lov pga. rullediameteren er fortsatt innenfor, men jeg Statens Vegvesen setter ikke pris på det, på grunn av strekket (tull og fanteri).

Som du sier, så skal det ikke så mye til før det ikke subber. Event. kunne du valse inn litt av innerkanten din, for å være helt på den sikre siden. Den kanten bygger veldig på E39, så kan valse mye der, før det skjer noe med bakskjermen din i det hele tatt.

Syns den var fryktelig smal jeg :lol:

Liker ikke tanken på valsing, men om det er mulig og gjøre pittelitt, så kan det hende det er nok for å gå klar med dem jeg har også. Men er livredd for og ødelegge bakskjermene slik at det begynner og ruste :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valsing kan gjøres akkurat så mye du selv vil, som regel holder det bare med å brette litt på kanten.

Ja, det skjønner jeg godt. Rust er ikke noe gøyalt.

Men om jeg valser pittelitt, vil dette påvirke innfestningen av innerskjermen ut i kanten? Så den kanskje begynner og løsne og ta i hjulet? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det letteste er å valse inn innerkant litt. Evnt. juster litt mer negativ camber. Da vil du naturligvis få mer dekkslitasje som følge.

Da tror jeg helder at jeg valser kanten så fremdt jeg ikke ødelegger noe. :) Dekkslitasje er jeg redd jeg kommer til og slite med likavel :? Men håper jo selvfølgelig at dem skal holde en sesong vertfall :)

Får se om noen i regionen her kan valse til meg. (Tar gjerne imot tips) :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...