Gå til innhold

Polering for hånd!

Arban
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har polert bilene mine selv før, men var da bare vasket grundig ret og hatt på polish. har vel bare prøvd produkter fra turtle wax. Da med hardvoks og flytende. har jo blitt ganske bra, men forsvinner ganske raskt.

Det jeg egentlig lurer på, som jeg ikke har forstått helt ennda er om en skal først polere og så ha på voks? Eller spiller det ingenrolle om man bare vokser eller bare bruker polish? Blir lakken forseglet ved å bruke voks? eller polish?

Har en mugello rød sak.. der jeg føler det er særs viktig å ta vare på lakken :)

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å si det sånn så blir det mye bedre resultat om du vasker grundig, deretter calyer bilen (leirklump som drar ut alfalt og nupper), lakkrens, polering og så ett eller flere lag med voks/sealer. Dette varer mye lenger også.

Men til det vil jeg anbefale å bruke maskin. Blir fort lang i armene uten :P

Jeg er meget fornøyd med Meguiars sitt "Deep Crystal System". Det er et tretrinns polering/voksing sett som ikke koster skjorta.

http://bildeleksperten.no/sider/butikk. ... mAodUX2r3g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på Meguiars sitt 3-trinns sett. Jeg tar det for hånd noen ganger i året men blir lang i armene ja :D Jeg pleier å bruke ca 4 timer for å komme igjennom alle 3 flaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meguiars 3 steg er glimrende for nybegynnere. Husk å bruk lite produkt på paden så går det mye lettere og kjappere. Om man er vant til Turtle og annen dritt så vil dette føles som en revolusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1 på Meguiars sitt 3-trinns sett. Jeg tar det for hånd noen ganger i året men blir lang i armene ja :D Jeg pleier å bruke ca 4 timer for å komme igjennom alle 3 flaskene.

Fire timer hørtes ikke verst ut :) hadde reknet med 4 timer per flaske jeg, ( da jeg fårstår at man ikke skal bruke en flaske per runde) :P Høres bra ut :) kansje jeg skal gå for meguiars sitt 3 trinns :) hvilke avfetting bruker du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire timer hørtes ikke verst ut :) hadde reknet med 4 timer per flaske jeg, ( da jeg fårstår at man ikke skal bruke en flaske per runde) :P Høres bra ut :) kansje jeg skal gå for meguiars sitt 3 trinns :) hvilke avfetting bruker du? :)

Nei de flaskene er ganske drøye så de varer i flere år, viktig å ikke legge på for mye og ikke ta for store felt om gangen for hvis stoffet får tørke for lenge så blir det mye verre å få av. Jeg pleier å dele bilen inn i 4-5 "soner" da synes jeg det blir passelig store områder og du rekker over før det tørker for mye.

Jeg bruker høytrykksspyler med varmt vann og spyler den, så skumlegger jeg den med skumkanon med ei litt kraftig såpeblanding (dette er en forvask så jeg avfetter ikke mer utover dette) og så vasker jeg den med Vaskehanske (Ullmitt)

Utover det så lar jeg bilen tørke til neste dag eller tørker den med pusseskinn for så å gå igang med Meguiars step 1 som jo er lakkrens og som tar mye av gørra som sitter igjen i lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Step 1 og step 2 (lakkrens og polish) skal ikkje tørke på lakken.

Produktene skal tas av med ein gang. Produktene skal jobbes inn på eit lite område og tas av med ein gang.

Eg har brukt lakkrensen ein del og bruker å jobbe på eit område på ca ei halv dør. Er ein uerfaren er det greit å jobbe på eit mindre område. Tørker produktet på lakken og blir vanskeligt å ta av, so tar du lakkrens på nytt på dette området.

Er same måten du skal bruke polishen.

Voksen tas på tyyynt på heile bilen. Skal tørke før du tar av voksen. (er ikkje farligt om du venter ein halvtime ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar. Har nå gått til innkjøp av qiuck clay fra meguiars samt 3 steps systemet :) satser på Meeeeget oppegåandes polerings forhold i dagene som kommer :)

Ellers bruker jeg lampeolje før jeg vasker bilen.. ( ikke ved hver vask, men før polering og ved meeget skitten bil) dette noe jeg synest fungerer meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke noe poeng å polere for hånd da du egentlig ikke fjerner ripene, som man helst skal ved polering. Det du gjør for hånd er at du fyller opp ripene, men bilen vil se like jævelig ut etter 3 - 4 vask.

Skaff deg en billig DA maskin, pads, noen poleringsmiddler som passer DA og en god voks. Start med ordentlig vask, avfetting, clay, polering, vask av poleringsrester og avslutt med en god voks etterpå. Dette tar noen timer, men resultatet blir 1000 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...