M3 Yngve Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Jeg er ikke rasist, men begynner å ble så jævla lei mange av våre nye landsmenn !! Har solgt biler, båter, motorsykkler og div hele livet nesten, og godt stort sett "knirke" fritt. Nå de siste 5 år, har det blitt et stort problem, spes når man skal selge billig biler. Jeg skiver i annonsene at PRISEN er ikke noe å diskutere, at jeg ikke gidder noen diskusjoner osv, at bilen selges som den er, ofte som repobjekt/ dele bil. Så ringer de, og tror de at jeg skal selge dem ny/ gull bil, og begynner å prute med en gang. Når de kommer å ser, møter dem opp 2-3 kamerater + far, mor osv. 1000 spørsmål hagler fra alle kanter, selv om jeg seier at jeg ikke vet noen om bilen, da jeg ikke gidder å se og sette meg inn i "dritt" biler. Det hjelper ikke, kommer masse nye spørsmål og div, selv om du nevner ting 10 ganger. Så begynner dem selvfølgelig å prute, selv om jeg sa på tlf, at ikke noe vits å komme og se på bilen, om dere skal prute. Når de ikke får pruta, blir de frekke og nesten truende. Har hatt avtaler med flere av våre nye om kjøp pr tlf, og da sier dem at jeg tar den! Når dem kommer er de masse mas og piss, og prut, prut, prut. Frakta en bil fra Bergen og til Sandefjord, pga hadde en avtale med en av våre nye, fra Drammen. "Bare ringe, når den bil er i Sandefjord, jeg komme å hente" SÆRLIG. Da jeg slo på tlf, sa han at han måtte sende en kompis for å se den. Når han kom, ble det sånn det alltid blir, masse mas om alt, de tror de skal kjøpe ny bil, og prute, prute prute. Jeg er så dritt lei av å bruke min tid på å stå og diskutere en masse ting rundt en gammel bil, så lei av frekke folk, som tror dem kan og vet alt mye bedere, og tror de skal kjøpe "gull" for små penger! Kan jeg nå skrive i annonser at " selges kun til etniske hvite Norske normenn ? Da blir jeg vel rasist og alt det der ? Hva gjør vi/ jeg med problemet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 er det en av våre nye landsmenn som vil kjøpe bilen, kan du jo bare si at bilen er solgt.. kjenner flere kompiser som gjør samme greia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Tja, jeg har opplevd dette jeg også, men om du vil risikere noen potensielle salg så kan du si den er solgt når de ringer. Problemet er at det er en del som ødelegger for alle - som vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Siter med akuratt det samme om dagen driver å selger en bil til 10000 kr eu ok og veiavgiften er betalt og alt sammen men jeg skal bare bli kvitt den da den står i veien og jeg ikke har bruk for den. Folk trur de skal hente gull selv om jeg sier at bilen ikke er pen og det er litt rust på den. Folk dukker opp og klager på ditt og datt og blir forbanna osv selv om jeg har fortalt på forhand i telefonen att bilen ikke er noe glansbilde. da blir de sure og stikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 altså...verste er....jeg er helt enig.. :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har opplevd det samme selv faktisk. Jeg sier at det er solg jeg og. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Men på en annen side..Har solgt biler til "bønder" også..de er like jævlige.. Solgte en golf3 ratlook en gang.. Så kom det først en kurder.. "nei fiiifan den er rust!panser bittes neinei ikkebra..fifaen... Jeg gi 3tosan" (jeg hadde lagt den ut for 10k med årsavgift,nye vinterhjul,9x16 azev A felger, justerbart senkesett..) Samme med en bonde fra toten området... "nei altså..jeg skal jo på vag-treff og sånt..den var ganske sliten da...jeg skjønner ikke...den er jo dyr da..." Men så kom det en fyr fra gjøvik...Så på den.. "faen så mye snacks...tarn for 9800 jeg.. (trengte 200kr til bensin hjem! ) Solgte en gammal c-klasse...Nedrusta og jævlig..Men 1eier og kjørt 150kkm, eu ok og dritgod å kjøre.. La den ut til 10 ink årsavgift og skrev klart : "Pruter du så betaler du årsavgiften selv" også kommer det jo kurdere som SKAL ha den for 5tusen... menmen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Selger man en bil i prisklassen 5-25000, så er det nærmest utelukkende våre nye landsmenn som ringer. Har opplevd dette et par ganger selv. Annonsen er gjerne ikke en time gammel før telefonene hagler. I utgangspunktet er det helt uproblematisk. Så lenge de har cash, så har jeg ikke noen problemer med å selge til disse. Men har opplevd det samme som du beskriver. De pruter på en allerede lav pris, samt at de forventer gull og grønne skoger selv om bilen blir annonsert til å være i laber stand. Mulig det er kulturkrasj. Jeg vet ikke. Mange av disse har jo peiling på bil. De kjøper disse billige, shabby bilene for å sette de i stand, og evt selge de igjen med fortjeneste. Men når det er sagt: Vanskelige kverulanter kommer i alle farger og fasonger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Det er rart med det men jeg skjønner deg veldig godt Yngve! Det er et sare spetakkel å styr hver gang det et er en abdulla som enten skal se på bilen eller kjøpe, jeg kommer i framtiden ikke til å selge bil til slike folk. Jeg synes det er noe som det burde legges vekt på i norskopplæring og slikt når dem kommer til landet her, det at pruting er her i vår kultur uhøfflig. Det er så jævla mye vi må passe på når vi er der nede så da synes jeg det burde være sånn her også, vi har våre kulturer og her hos oss er ikke pruting en del av den. Faren til en kompis er storoppkjøper av bruktbiler og hver gang det ringer en og presenterer seg med ett abdulla navn, så er det bare "Sorry, bilen ble nettopp solgt! Hadebra" Han er i en slik possisjon at han får solgt bilene sine uansett så han kan heldigvis gjøre det sånn Da jeg skulle selge min E39 så fikk jeg tilbud om en 86 Fiesta 1,1 og en sykker som delebetaling, selvsagt en abdulla som nekta å gi meg fred Å selge bil under 50 000,- er noe skikkelig hærk, er så mye "søppelmennesker" og innvandrere som tråler de annonsene og ringer for å mase om ting som allerede står i annonsen. Er møkka lei jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... x2, mange tilbakestående nordmenn jeg har erfaring med! Skulle selge en w123 forleden, Da var det mye rart som tok kontakt for å si det mildt! Alle var norske.. Bytte i moped, flat-tv, ps3 med spill osv Sånne henvendelser gidder jeg ikke å svare på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... Det er hver gang Wicky! Hver gang noen kommer med bemerkninger om innvandrere så er du på plass med en gang, "en Normann sa ditt og en hviting gjorde datt" Vi er IKKE verre enn dere, flertallet her taler kraftig i mot deg! Du tilhører en gruppe som tror de kan gjøre hva faen de vil her i landet og bare rase på å ikke respektere vår kultur, derfor liker ikke jeg innvandrere Jeg stopper her før jeg blir usakelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... Det er hver gang Wicky! Hver gang noen kommer med bemerkninger om innvandrere så er du på plass med en gang, "en Normann sa ditt og en hviting gjorde datt" Vi er IKKE verre enn dere, flertallet her taler kraftig i mot deg! Du tilhører en gruppe som tror de kan gjøre hva faen de vil her i landet og bare rase på å ikke respektere vår kultur, derfor liker ikke jeg innvandrere Jeg stopper her før jeg blir usakelig. Les hele tråden. Han var jo enig med trådstarter også. Kjenner ikke fyren, men antar at han ikke er såkalt "etnisk norsk" selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Har forresten fått innbytte forslag av HVITE NORDMENN SOM HETER OLE flere ganger...der de vil bytte bilen min mot PS2/PS3... Så den biten der går begge veier... Det er hver gang Wicky! Hver gang noen kommer med bemerkninger om innvandrere så er du på plass med en gang, "en Normann sa ditt og en hviting gjorde datt" Vi er IKKE verre enn dere, flertallet her taler kraftig i mot deg! Du tilhører en gruppe som tror de kan gjøre hva faen de vil her i landet og bare rase på å ikke respektere vår kultur, derfor liker ikke jeg innvandrere Jeg stopper her før jeg blir usakelig. Les gjerne innlegget før ditt... Aldri sagt at "dere" er verre... Skrev bare ett innlegg der jeg reflekterte "den andre siden" i en slik tråd.. Begge grupper har sine feil! Hvordan kan du si at flertallet taler imot meg? har du wikipedia-link til det? Jeg gjør faktisk HVA jeg vil her i landet nettop fordi jeg har friheten til det! Deres såkalte kultur er jeg faktisk godt kjent med... Om du ikke veit det så er kona mi faktisk ETNISK NORSK!! Hun er til og med fra HARSTAD!! så kom ikke her og dra en mulla krekar på meg a! Om du ikke liker innvandrer driter jeg i jeg er så mye bedre enn deg anyway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 28, 2012 Share Skrevet Mars 28, 2012 Les hele tråden. Han var jo enig med trådstarter også. Kjenner ikke fyren, men antar at han ikke er såkalt "etnisk norsk" selv? Ja jeg så det! Men det er ikke første gangen vi har diskutert innvandrere og han kommer med slike uttalelser. Og er det noe som provoserer meg mer så er det når våre nye landsmenn tar seg "til rette" på en frekk måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå