Gå til innhold

Hvorfor må det være sånn !!

M3 Yngve
 Share

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig klar over det fredrik. Mange ærlige innvandrere jobber hardt og betaler skatt, sånn som Noekult og Wicky.

Det er dog et tankekors at fremfor å spytte pengene tilbake inn i den norske økonomien, sender mange 95% av det de mottar via stønader, barnebidrag, trygd og - ja - inntekt, tilbake til pakistan og bor 15 stykk i samme hus her i Norge med minimale bidrag til norsk økonomi og følgelig sysselsetting.

Det er ikke god sosialpolitikk og heller ikke gunstig for norsk næringsliv og vekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prute er helt ok, det gjør jeg også, massse. :mrgreen:

Men når jeg skriver at det bør prutes, og RESPEKTER det. Da er det kjekt å prute. !!

Ja, blir å ta den at bilen er til salgs nå fremover :D

Her er annonsen min. Burde vel skjønne at her er det 35 + vegavgifta og prutnings mon. [-X

http://bil.autodb.no/?_cmd=results&List ... mId1441934

15 000,- inkl frakt og årsavgift! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at etisk norske pruter like mye som innvandrere, både i hvor ofte og hvor mye i penger. Men når det kommer til at det står tydelig at prisen ikke er diskutabel og lignende er det stor forskjell. Finnes selvfølgelig en del etisk norske som også pruter da, men våre nye landsmenn er uten tvil verst her. Samme gjelder i tilfeller som det er beskrevet tidligere her og lignende, f.eks. om at man avtaler en pris på forhånd så kommer de plutselig og bare vil gi halvparten, uten å egentlig ha noe grunnlag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at trygdekronene går til nye palasser i Lahore...

Dette gjelder langt fra alle innvandrere og trygdekronene går derfor ikke nødvendigvis kun til palass i Lahore, men det er generelt helt sikkert alt for mye snyt og svindel i kjølevannet av innvandringen. Det handler om dansen rundt honningkrukken samt å få mest mulig til seg selv på kortest mulig tid. Vi må nok bare innse at mange innvandrere egentlig ikke ønsker å være i Norge, men at det for noen handler om å få et liv uten alvorlig armod og fattigdom.

Dette er forståelig, men problemet oppstår når noen av de samme innvandrerne to generasjoner senere stadig lever et liv i Norge som om de er på vei tilbake til hjemlandet i morgen. Det er som om norskamerikanere flest skulle snakke bare norsk, gå i bunad på jobben og kun se på NRK. Derfor fortsetter prutemaset langt tid etter at de burde ha forstått at nok er nok for mange nordmenn. De ganske enkelt forstår ikke eller vil ikke forstå norske kodekser og normer.

http://e24.no/innvandrerne-svindlet-staten/3459237

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 3MgINmGUoY

http://avis.dn.no/artikler/avis/article4929.ece

jah... :)

http://www.dagbladet.no/2011/08/27/nyhe ... /17845131/

http://www.tv2.no/nyheter/magasinet/nor ... 03437.html

http://www.amobil.no/artikler/nordmenn- ... hone/90018

http://thailandtur.no/svindel-med-huskjop-i-thailand

http://vgd.no/forbruker/reisetips/tema/ ... /33799868/

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/0 ... ionsvindel

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sli ... 79814.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget i deler av denne diskusjonen er ikke at enkelte nordmenn (vi får presisere med terminologien "etniske" slik at alle forstår hva vi mener) også snylter på fellesgodene. Selvfølgelig... eller dessverre gjør noen nordmenn også dette. Det er også mange flere nordmenn enn innvandrere som svindler og snyter samfunnet. Det er det fordi det er mange flere nordmenn enn innvandrere i Norge. Forholdsmessig er det imidlertid langt flere innvandrere enn nordmenn som snylter på fellesgodene.

Når dette er nevnt er det viktig å skille mellom norske statsborgere og alle andre nasjonaliteter i Norge. Norske fellesgoder tilhører nordmenn og ingen andre. Dette er det politisk uenighet om, men jeg vil tro at de fleste deler min holdning i dette spørsmålet.

Jeg er personlig ikke så opptatt av hvorvidt noen klarer å snyte noen kroner ut av NAV. Det vil alltid være noen som klarer dette. Langt viktigere og av mye større økonomisk og samfunnsmessig betydning er at hele to ut av tre innvandrere er på trygd.

http://stavrum.nettavisen.no/?p=1778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en som ville kjøpe felgene mine, lå ute til 2000. Når han kom for å se på de, så kom han med tre kompiser, og sa han kunne ta de med seg NÅ for 800..hahahaha, you wish :lol:

Solgte de dagen etterpå til en mer riktig pris :P

Men er ikke bare våre nye landsmenn som vil prute, har hatt noen rare "hvitinger" innom på de få bilene jeg har solgt som skal prute seg ned til halve prisen av hva du har lagt bilen ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget i deler av denne diskusjonen er ikke at enkelte nordmenn (vi får presisere med terminologien "etniske" slik at alle forstår hva vi mener) også snylter på fellesgodene. Selvfølgelig... eller dessverre gjør noen nordmenn også dette. Det er også mange flere nordmenn enn innvandrere som svindler og snyter samfunnet. Det er det fordi det er mange flere nordmenn enn innvandrere i Norge. Forholdsmessig er det imidlertid langt flere innvandrere enn nordmenn som snylter på fellesgodene.

Når dette er nevnt er det viktig å skille mellom norske statsborgere og alle andre nasjonaliteter i Norge. Norske fellesgoder tilhører nordmenn og ingen andre. Dette er det politisk uenighet om, men jeg vil tro at de fleste deler min holdning i dette spørsmålet.

Jeg er personlig ikke så opptatt av hvorvidt noen klarer å snyte noen kroner ut av NAV. Det vil alltid være noen som klarer dette. Langt viktigere og av mye større økonomisk og samfunnsmessig betydning er at hele to ut av tre innvandrere er på trygd.

http://stavrum.nettavisen.no/?p=1778

Hvorvidt statistikken er korrekt eller ikke gjenstår å se. Er dessverre veldig mange mørketall i alle bransjer. Hvem kjenner ikke en etnisk hvit person som har tatt til takke med svart rørlegger/snekker arbeid?Eller au pair? Saken er at innvandrere med mørk hudfarge har lettere for å bli oppdaget, noe media nyter godt av.

For noen år siden leste jeg i VG at en innvandrer familie med røtter i Iran hadde tvunget sin datter til å gifte seg med en slektning i hjembyen sin.. Dette fikk da forside oppslag og enorm mediedekning. Bra for jenta som da kom seg ut av dette. Men midt inne i avisen, var det kun en liten notis om at en prest hadde voldtatt en unge under søndagspreken. Hvem led igrunn mest av hendelsene?Jenta som skulle giftes bort eller ungen som ble misbrukt?

Meningen med dette, sett bort ifra at det ikke har så mye å gjøre med salg av bil, er at den gjennonsnittelige nordmann blir lett påvirket av det media legger frem. Se på Faiza Ashraf saken. Den norske drapsmannen har ikke, etter min mening, fått like stor mediedekning som Shamreez. Nyfløt ble beskrevet som den som blei lurt opp i dette, og begrunnelsen til handlingen var en vanskelig oppvekst og andre "formildende" omstendigheter. Shamreez ble hengt ut som den store stygge ulven. Det ble også lagt vekt på "kriminelle innvandrere i fengslene vil straffe drapsmannen".. Hvor er logikken?

Saken handlet om ett bestillingsmord, begge parter burde vært tildekt like stor rolle i saken. Heldigvis ble straffeutmålingen lik nok for begge.

Det jeg prøver å si er at du ikke kan sitte i århus og tro at du er en bedreviter på norsk samfunnspolitikk like lite som jeg kan alt om dansk innvandringspolitikk. Man må se på samfunnet under ett. Det vil alltid være noen som skaper konflikter mens andre må svi for det. Jeg har aldri vært innblandet i kriminalsaker, med unntak av trafikk relaterte hendelser, men likevel må jeg svi for det andre kriminelle innvandrere har gjort gjennom å være "the usual suspect" når politiet leter etter noen.. Senest på fredag ble jeg stoppet av dem.. "vi har fått melding om en stjålet jaguar"...

Antall #svindlere/prutere/jeg skal kjøpe gull-bil for 5 tusen" finnes i alle land, fra alle land.

Min familie har 7 villaer i Pakistan, 5 i Islamabad og 2 i Lahore i veldig godt stand/størrelse. Hvorfor?fordi det lønner seg å ha det der enn å bygge like stort her! Alle pengene er ærlige, pappa har jobbet her siden 70tallet og mamma jobber som norsk lærer på barneskolen.. så ser ikke problemet med at folk skal tro vi ikke er hardtarbeidende...

Lær deg å lev med det :)

badsha... han var jo norsk..seff var han kriminell og lureri fyr!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminelle innvandrere blir lagt ekstra merke til fordi de er grovt overrepresentert forholdsmessig Wicky, det er ingen skjult agenda for å ta innvandrere. 2 av 3 går på trygd.

Hvorfor lønner det seg så veldig for dere å ha husene i pakistan når dere BOR i Norge? Jeg stiller meg tvilende til i hvilken grad mange innvandrere faktisk ønsker å integrere seg.

De vil gjerne nyte godt av alle fordelene de får, men ønsker verken å bli mer norske eller å re-investere pengene i det norske samfunnet. Et massivt problem spør du meg.

Det at du sammenligner en kriminell handling av en syk prest med en helt vanlig og utbredt kutyme i pakistanske miljøer, nemlig tvangsgiftemål - faller på sin egen urimelighet, det skjønner du selv og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med dette, sett bort ifra at det ikke har så mye å gjøre med salg av bil, er at den gjennonsnittelige nordmann blir lett påvirket av det media legger frem. Se på Faiza Ashraf saken. Den norske drapsmannen har ikke, etter min mening, fått like stor mediedekning som Shamreez. Nyfløt ble beskrevet som den som blei lurt opp i dette, og begrunnelsen til handlingen var en vanskelig oppvekst og andre "formildende" omstendigheter. Shamreez ble hengt ut som den store stygge ulven. Det ble også lagt vekt på "kriminelle innvandrere i fengslene vil straffe drapsmannen".. Hvor er logikken?

Disse uttalelsene dine skremmer meg Wicky.

Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si er at du ikke kan sitte i århus og tro at du er en bedreviter på norsk samfunnspolitikk like lite som jeg kan alt om dansk innvandringspolitikk.

Jeg er stort sett enig med deg i det du skriver, men akkurat i dette avsnittet bommer du stygt. Du bør være klar over at jeg er norsk statsborger (inkl. 100% etnisk nordisk... et poeng siden min mor og far var av hhv. svensk og dansk avstamning), at jeg bodde i Oslo til jeg var 32 år gammel (altså litt eldre enn du er nå) og at jeg i praksis også bodde i Oslo i årene 2008 og 2009. Jeg har også hele min nære familie i Norge (dog minus en tante som bor i Hamburg). Jeg tok også hele min utdannelse i Norge (4 år på universitetsnivå). Jeg synes derfor at det blir ganske ufint å påstå at jeg ikke kjenner til norske samfunnsforhold. Uttalelsen faller på sin egen urimelighet.

Det jeg imidlertid kan tolke ut av ditt innlegg er at du har hatt noen mindre hyggelige opplevelser med bl.a politiet kun fordi du er mørk i huden (dette er det kriminaltekniske årsaker til). Slikt er trist og absolutt kritikkverdig på alle måter, men du bør passe på så du ikke begår den samme feilen selv ved å rette baker for smed. Jeg har intet imot innvandrere, men som du sier bør man se samfunnet som en helhet og kalde en spade for en spade.

Ergo bør mindre bra ting med innvandringen også komme frem i lyset uansett hvor unyanserte media ellers kan være når det gjelder prioriteringen av nyheter. Vi har ingen muligheter til å kontrollere hva media skriver og ikke skriver i Norge, men vi har en mulighet til å gå politikerne og embetsverket etter sømmene. Dette bør vi derfor også gjøre i en større grad enn idag når det gjelder innvandringen og de utfordringer som følger med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører jeg gebrokken stemme på tlf så er bilen solgt, med mindre vedkommende er meget overbevisende og innsiktsfull.

Jeg solgte engang en Toyota Hiace russebil og 10 forskjellige grønnsaksforhandlere i Oslo skulle ha den, til tross for at den var innredet som en russebil, hadde diverse gravrust, ikke var EU ok, måtte byttes reg reim på og hadde helt utblåste dempere og fjærer.

Det morsomste var en utlending fra Namsos, "do bara si hvor jeg kjøra, jai komma med en gang, jai sitter i bil, jai kan komme nå". Da var han på Namsos og jeg i sør-Hedmark (!) . Ca 100 mil lenger sør, og bilen skulle jeg ha 7000kr for. "jai være der snart". Han kom aldri... ble sikkert lei da han så Hamar skiltet i Trondheim... og hvor mange km det egentlig var :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie har 7 villaer i Pakistan, 5 i Islamabad og 2 i Lahore i veldig godt stand/størrelse. Hvorfor?fordi det lønner seg å ha det der enn å bygge like stort her! Alle pengene er ærlige, pappa har jobbet her siden 70tallet og mamma jobber som norsk lærer på barneskolen.. så ser ikke problemet med at folk skal tro vi ikke er hardtarbeidende...

Kort fortalt!

Akkurat sånne innvandrer som dine foreldre har jeg ingen verdens ting i mot, de jobber og tar del i det Norske samfunnet. Det er skattesnyterne, piratdrosje haiene og bråkebøttene jeg ikke tåler, de koster bare den Norske stat en hel haug med penger og skulle vært satt på første fly hjem!

Men litt på siden av topic, hva skal dere med en haug med Villaer nedi ørkenen der når man jobber og bor i Norge? Er den en form for feriehus? Koster sikkert ikke allverden med hus der nede men for 14 hus der så får man jo et ganske pent landsted i Lillesands skjærgården på det solrike sørland :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er enkelt Fredrik. De ser ikke på Norge som sitt hjemland og ønsker ikke å etablere seg og ta del i det norske samfunnet på samme måte som etniske nordmenn. Pengene tjenes her og sendes hjem. Og det er helt greit det, selv om det skaper endel utfordringer i forhold til integrasjonspolitikken og intergrering generellt, det blir en veldig polarisering av to forskjellige verdener som ikke ser ut til å nærme seg hverandre. Utviklingen har om noe gått bakover, og det er i dag ikke et sjeldent fenomen med tredje og fjerdegenerasjons innvandrere som er mindre integrert enn sine foreldre og i større grad fastholder/tilbakevender til tradisjonelle muslimske verdier som vi nordmenn ikke kan identifisere oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo bør mindre bra ting med innvandringen også komme frem i lyset uansett hvor unyanserte media ellers kan være når det gjelder prioriteringen av nyheter.

+1

Det skrives stadig også om nordmenn som snylter på nav uten at jeg som ikke snylter på nav tar meg nær av det. At innvandrere kommer dårlig ut på flere statistikker angående kriminalitet og trygde ytelser er jo ikke noen hemmelighet. Isteden for at innvandrere blir sure over dette bør de heller jobbe for å løse problemene. Det viktigste en kan gjøre er å lære barna sine norsk og innrette seg etter norske normer og regler. Antikvariske religiøse regler og undertrykking trenger de ikke ta meg seg til Norge. Trodde det var litt derfor de flykta jeg, eller flykter alle egentlig bare av økonomiske årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...