Fredrik 90 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Da jeg kjøpte E34en for en månde siden så sto det nederst i annonsen "Bilen må bort" og "Pris kan diskuteres". Jeg prøvde meg og bydde 5000 under prisantydning, mot at jeg hentet bilen snarest. Fikk som svar at en annen hadde bydd 3 000 under prisantydning, men var på utenlandsreise og kunne ikke kjøpe bilen ennå. Jeg fikk da tilbud om å få bilen til samme pris som han noe jeg godtok, enkelt og greit Da jeg kjøpte E90en så prutet jeg ikke i det hele tatt, da jeg kjøpte den hos forhandler. Men igjen så foreslo jeg at hvis de ga meg en grei innbyttepris på A6en min så handlet jeg, og det var greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg har garantert solgt fler biler enn de fleste her inne, og jeg kan IKKE se at tendensen er slik. Ja innvandrerne pruter på mye rart, men jeg har aldri opplevd truende holdning, eller at de kommer 10stk på døra med lite penger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Men du har sikkert møtt på rare normenn, for dem er det mange av. haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Ja som jeg har sagt før, det finnes slike folk fra alle nasjoner...!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg vet. Men jeg er litt tøffere mot normenn fordi de er fra min egen kultur. Jeg opptrer ekstra høflig mot andre kulturer siden jeg ikke hvet hvor jeg har de, eller hvordan de tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg takler begge kulturer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg har kun handlet av Nordmenn jeg og kommer til å gjøre det i fremtiden også, såfremt jeg ikke skal hente bil i Tyskland da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Nyansen som Waqky ikke evner å se er at det å be om siste pris som oftest er et nytt utgangspunkt for pruting. Du legger ut en bil for 100.000, så ber de om siste pris siden de i wickyz tilfelle bare har 80.000. Da er 80.000 det nye utgangspunktet, og når de kommer for å se på bilen prutter de i vei nedover derfra også. Siste pris er derfor noe jeg hater. Kom med et bud basert på hva du mener bilen er verdt etter å ha sett den. Det at du ikke har penger til bilen for den prisen den ligger ute til, ER IKKE SELGERS PROBLEM WICKY. DA HAR DU IKKE RÅD. Slik du fremstiller det skal man ha forståelse for at folk mangler en 30.000-40.000 og derfor må man akseptere en forespørsel om siste pris. Beklager, slik er det kanskje i islamabad, men ikke i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg hater å handle bil i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Wickys evinnelige snakk om "hvitinger" vs. alle andre grupper er i seg selv stigmatiserende mot oss alle og ikke minst ødeleggende for mange av diskusjonene her inne. Wicky er pr. definisjon selv "hviting" så lenge han ikke er svart (negroid), mongol (asiatisk) eller australsk urinnvåner (aboriginal). At jeg evt. er lysere i huden enn Wicky endrer ikke på det faktum at vi begge tilhører den samme befolkningsgruppen (jmf. antropologisk definisjon). Pruting er en uting hvis ikke både selger og kjøper (spekulant) er enige om at prisen kan diskuteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 haha nei aldri påstått det...var mer ment som en fønni kommentar til fredrik90 Men...svar meg i tråden min du... Gjort det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Wickys evinnelige snakk om "hvitinger" vs. alle andre grupper er i seg selv stigmatiserende mot oss alle og ikke minst ødeleggende for mange av diskusjonene her inne. Wicky er pr. definisjon selv "hviting" så lenge han ikke er svart (negroid), mongol (asiatisk) eller australsk urinnvåner (aboriginal). At jeg evt. er lysere i huden enn Wicky endrer ikke på det faktum at vi begge tilhører den samme befolkningsgruppen (jmf. antropologisk definisjon).Pruting er en uting hvis ikke både selger og kjøper (spekulant) er enige om at prisen kan diskuteres. Godt innlegg som alltid fredrik. Hvordan ser du på kulturen med å spørre om siste pris før befaring fredrik? Ser du det i likhet med meg som i realiteten et nytt utgangspunkt for ytterligere krangling om pris, eller er du mer i wicky sin leir hvor selger åpenbart må ha forståelse for at folk mangler både 20 og 30 tusen i forhold til prisen man har satt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg skal begynne å prute over alt (les; spørre hva siste pris er), hvis det er SÅ allment akseptert. Kjøre opp på Jæger, finne meg en X6 som jeg mangler de siste 400.000 til, gjøre meg skikkelig interessert (få full oppmerksomhet hos selger), for så å legge inn kommentaren; "Mendu, hva er siste prisen? Du ser, jeg har bare en 250.000 å kjøpe for, men du har vel litt å gå på?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon85 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Jeg skal begynne å prute over alt (les; spørre hva siste pris er), hvis det er SÅ allment akseptert.Kjøre opp på Jæger, finne meg en X6 som jeg mangler de siste 400.000 til, gjøre meg skikkelig interessert (få full oppmerksomhet hos selger), for så å legge inn kommentaren; "Mendu, hva er siste prisen? Du ser, jeg har bare en 250.000 å kjøpe for, men du har vel litt å gå på?" He he! Du hadde sikkert blitt kastet hodet først ut av lokalet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet April 3, 2012 Share Skrevet April 3, 2012 Gikk fra "salgstråd" til rasisttråd dette... Kan du si meg når vi noen gang har snakket om rase i denne tråden? Har vi noen gang nevnt en spesiell folkegruppe eller hudfarge. Rasisme er et begrep som er blitt helt utvannet av folk som føler seg undertrykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå