Gå til innhold

Tatt i fotoboks!

lagunilla
 Share

Anbefalte innlegg

Feil sted, men prøver..

Det var motorveien fra Drammen til Oslo, tror jeg ble tatt.

Fartsgrensen der er egentlig 70 km/t, men andre siden av motorveien var stengt derfor var det motgående trafikk i samme veibane, altså 3-felt, da viste det 50 km/t. Venstre sida var det motgående, midten stengt og høyre var det vanlig trafikk. En idiot pressa kompisen min bakfra med min bil og han var ikke klar over at det var fotoboks i tunnellen.. Vi kjørte ca. 150-160 km/t. Så spørsmålet mitt er, det har gått 2 uker nå og har ikke fått noe brev.

Skrus fotoboksene av når det veiene stenges? Det er de nye som ligner på sikringsboks, de blitser ikke..?

Skrev fra iphone så sikkert mye feil her. Håper på snarlig svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det tar litt tid før det kommer men er rimelig sikker på at det kommer ;) tviler på at boksene blir skrudd av, men er vel samme toleranser om det grensa er satt ned til 50 eller ikke..

150-160km/t blir vel fort noen uker på hof også vil jeg tro.. Kompisen din som kjørte? Kanskje du kan vri deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen...

Men det ligger sånn slags streker på veien, såkalt sensorer(?), i det du passer sensorene og passerer boksen så knipser det? Ikke sant? Tenk en bil i motgående trafikk passerer streken og jeg kjører forbi kameraet, blir ikke det litt sånn hulter til bulter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to kameraer i boksen som måler farta :) men legg ut bilen for salg og ring det aktuelle mannslemskontoret og si at du har bilen for salg og at det er et par stykker som har prøvekjørt bilen. Det er jo en stund siden så du benter fortsatt på å høre fra dem ang salg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to kameraer i boksen som måler farta :) men legg ut bilen for salg og ring det aktuelle mannslemskontoret og si at du har bilen for salg og at det er et par stykker som har prøvekjørt bilen. Det er jo en stund siden så du benter fortsatt på å høre fra dem ang salg :)

Du er genial!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ble tydeligvis ikke tatt på E18 men i oslofjordtunnelen. Og er jo han som kjører som skal ta straffen. Hvis det ikke er noe galt med bildene vil man kunne se at det er du om ikke kjører. Så vil du videre måtte sende inn et skriv der du sier at det ikke var du som kjørte bilen. Da skal du også oppgi adresse og navn på han eller hun som kjørte bilen.¨

De strekene i veien er heller ikke sensorer. Det er referansepunkter for målingen. Er ikke strekene synlig er ikke målingen gyldig.

Edit: Ser nå at han kanskje tenkte på Olsofjordtunnelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bliknet i en fotoboks i Mars 2011 og har ennå ikke hørt noe, mange ganger så blir bildet forkastet pga dårlig kvalitet. Så selv om du blir blinket så er det ørliten sjanse for å slippe unna, men det går vel rundt en månde før man får brev i posten.

Men på en annen side så skulle han kompisen din ha vært fotgjernger for lengst når han lar seg presse opp til de uansvarilige hastigeter bare fordi en bil bak presser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...