Jump to content

BMW e34 535i.Hvilke svakheter bør en se etter?


sveigis
 Share

Recommended Posts

Hei folkens!

Etter 12 år med opel,merker jeg at lysten etter bmw kommer snikende for hver dag som går (Selv om jeg er meget fornøyd med opel :):) ).Eide en e28 528i 86 mod ifra 1995 til 2001.6 problemfrie år med bil.En bil som jeg savner hver eneste dag.

Men har alltid hatt en drøm om å etterhvert anskaffe meg en fin e34 535i.Dette er i mine øyne en fin bil som er iferd med å bli en klassiker.Nå som barn begynner å bli større hadde det vært ålright hatt sånn som kosebil å cruise med av og til.

Fant ut at her er rette plassen å registrere seg for å få svar på spørsmål angående BMW!

Som sagt så er lurer jeg på endel om akkurat 535i.

Hva er det en må se etter når det gjelder motor/drivverk?

Hvor er vanlige plasser e34 ruster?

Bensinforbruk på vanlig kjøring?

Med andre ord,Hva må en se etter av ting og tang på sånn en type bil?

Kom med innspill alle mann, positive og negative.

Hilsen sveigis

Link to comment
Share on other sites

Hallo og velkommen til forumet!

Jeg har selv en e34 535ia, og er veldig fornøyd med den. Desverre var det en sprekk i motorblokka mi, noe som virker som forrige eiers feil, så tror ikke det er noe svakhet, da disse er kjent for å være "skuddsikre". Jeg har nå kjøpt meg en "ny" brukt motor og jobber med å overhale den slik at den skal starte og gå igjen.

Motor og kasse skal være veldig bra på denne modellen, men det som kan forekomme er gåen toppakning, eller at toppen vrir seg. Dette burde dog ikke skje hvis man behandler bilen pent frem til oljen er ved driftstemperatur, så jeg vil ikke akkurat kalle det en svakhet.

Av rust så er vel jekkfester det mest vanlige, men burde ikke koste så mye å skaffe seg nye om det blir for ille. E34 er ikke kjent for å ruste noe mer enn noe annet.

Jeg tror ingen vil påstå at en 535 går billig. Men det kommer jo veldig ann på bruken. Småkjøring er de virkelig ikke glad i, men har fått min ned på 0.9 på mila på langkjøring, og det er da med automat. Er man tung på gassen, drikker den deretter.

Hvis du ser litt nedpå siden her står det om ymse "vanlige" feil på e34 og 535:

viewtopic.php?f=1&t=200927

Nå føler jeg at jeg har hørtes veldig negativ ut, men det er ikke meningen. Jeg synes det er en fantastisk bil, og vil anbefale deg å kjøpe en om du har lyst til det! :)

Link to comment
Share on other sites

ja må nok jakte på en etterhvert,må bare bli kvitt noe annet først så.

Min store skrekk når det gjelder BMW er kjøling.Hver gang jeg stod i kø kokte den!Byttet vannpumpe,viskosen på vifte og termostat.Følte ikke det hjalp en sheitt!!Men det er vel kanskje et tilbakelagt kapittel på litt nyere bmw?

Link to comment
Share on other sites

som sagt over er det viktig å passe på att motor er varm før en tukter den litt, hvis ikke kan toppen vri seg å sprekke.. jeg sleit litt med varme på min også men jeg byttet bare viskosekoblinga så var det i orden. ellers kan det være greit å høre etter klonkelyder i forstillinga, sånn generelt på e34.. forbruke er ikke det beste, men har 525 nå å kan ikke si den bruker noe særlig mindre, og 3,5 litern er mye mer behagelig å kjøre med pga bunndraget etter min mening

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...