Gå til innhold

F11 på vei fra Tyskland

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny flott bil. Var og hentet en 1 serie hos samme forhandler for noen uker siden og så litt på denne. Den så veldig bra ut så du kan glede deg.

Vi endte selv opp med en sopistogrå 525d fra Bmw Niederlassung Munchen. Den blir ikke frigjort før 17 mai så det blir hentetur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny flott bil. Var og hentet en 1 serie hos samme forhandler for noen uker siden og så litt på denne. Den så veldig bra ut så du kan glede deg.

Vi endte selv opp med en sopistogrå 525d fra Bmw Niederlassung Munchen. Den blir ikke frigjort før 17 mai så det blir hentetur da.

Godt å høre at den framstår som forhandleren selv sier :-) Hadde lakkert et par riper på framskjermen og panser, og skal framstå som helt strøken.

Er AEC Top Auto på Sola som gjør alt det praktiske etter at jeg selv har funnet bilen på nettet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen var strøken. Holdt nesten på å kjøpe den selv. Stod mellom denne og en hvit før bilen i Munchen dukket opp. Forhandleren var kjempe proffe og bilen jeg hentet fremsto akkurat slik de hadde beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Prisen ligger mellom 670'-720' med norske skilt. Det er nok noen tusen å spare, men veldig avhengig av hvor mye av jobben du gjør selv og hvor kresen du er med tanke på utstyrsnivå, fargekombinasjon etc etc..

Selv om du fort sparer 30'-40' på å importere selv, så må du samtidig 'ofre' en del:

- du får ikke prøvekjørt og besiktiget bilen. (du får ikke sett den generelle tilstanden med egne øyne)

- du må betale bilen til tysk forhandler før de sender bilen. (økonimisk risiko)

- en god del papirarbeid som både krever forståelse og tid, må gjøres.

- og kanskje aller viktigst, du mister norske garantier og andre 'småting' med bilen. (Cold Climate Version og noske innstillinger på lys blant annet).

Så, ja, du kan spare mye men det har allikevel sin 'pris' å gjøre det selv.

Personlig valgte jeg å importere fra Tyskland først og fremst fordi jeg fant denne bilen som er 110% lik som om jeg skulle satt den sammen selv og kjøpt helt ny. Og den økonomiske gevinsten vil jeg ikke kunne realisere direkte, men den vil jo naturligvis hjelpe på hva bilen taper seg økonomisk så lenge jeg har den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Cold Climate version er litt interessant. Jeg har lett i ETK etter forskjeller, og det eneste jeg har klart å finne er en liten bypass plastikkdings i luftfilterboksen. Radiator, dynamo, varmeapparat, styring til gløding, batteri, mm er likt med og uten denne opsjonen.

Noen som vet noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...