Gå til innhold

Hardtops E30 Superduper


Hardtop
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk, takk. Jeg burde egentlig tatt bilde av første forsøk med strukturmasse på kanalen, det var et syn...

Måtte på Youtube og lære meg innstillinger på pistolen, da ble det bedre. :-)

Edit: Klarer ikke helt å legge vekk tanken om en -74 2002 med turbobreddere. Hadde i såfall hatt lyst til å montere Honda F20C (S2000) motor, 240hk og redline på 9000o/min! :shock:

Er det helligbrøde å putte en Hondamotor i en 02??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk. Jeg burde egentlig tatt bilde av første forsøk med strukturmasse på kanalen, det var et syn...

Måtte på Youtube og lære meg innstillinger på pistolen, da ble det bedre. :-)

Edit: Klarer ikke helt å legge vekk tanken om en -74 2002 med turbobreddere. Hadde i såfall hatt lyst til å montere Honda F20C (S2000) motor, 240hk og redline på 9000o/min! :shock:

Er det helligbrøde å putte en Hondamotor i en 02??

Høres greit ut igrunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å være så flink som du er eller? Virkelig imponerende stykke arbeid! Hadde likt å sett en 02 i ditt eie, den kunne ikke blitt noe annet enn gull! :D Forresten, noe med brukernavnet ditt som virker kjent for meg.. Var det du som kjøpte noen karosserideler av meg for en stud siden? Dører kanskje?

Følger med her, gleder meg til videre oppdateringer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro å være så flink som du er eller? Virkelig imponerende stykke arbeid! Hadde likt å sett en 02 i ditt eie, den kunne ikke blitt noe annet enn gull! :D Forresten, noe med brukernavnet ditt som virker kjent for meg.. Var det du som kjøpte noen karosserideler av meg for en stud siden? Dører kanskje?

Følger med her, gleder meg til videre oppdateringer! :D

Det stemmer Tordah. Dørene skal på denne sesongen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg helt i mål med høyre hjulhus som jeg trodde bare skulle gjøres rent og males. :-)

Godt å vite at rusta er borte, og greit å ha bytta noen slanger og gummi som begynte å bli morken.

Slanger på plass, sammen med tankpåfylling og ekspansjonstank.

orkkjxxekzuzovg66ab8.jpg

På med nytt deksel, tektylert bakside.

8vn3ydc13b8muxqsvc68.jpg

Siste deksel på plass, og et lakkstrøk på dekselet.

mrrsbd4bp5bzanaennff.jpg

Neste jeg tenkte å gjøre var å montere DSSR giroverføring. De skal visst være veldig bra, eliminere all slark osv.

hfkljo2swwx8cf8xdrnt.jpg

Der gikk jeg på en smell gitt, ettersom jeg har bestilt feil type fra UUC.

Skulle hatt den som er buet, ikke den rette.

qqr59o6qymlx7pok7lom.jpg

Ikke så lett alltid å bestille deler til noe som er hjemmelaget. Kan liksom ikke krysse av på "90 mod E30 med 95 mod S50B30 og mellomaksel fra E30M30" :-)

Det betyr at det er et stk UUC DSSR 198 til salgs.

Sjekk http://www.uucmotorwerks.com/dssr/ for å se om det passer til din bil. :-)

h13sm0ioq7qasgbuzdsb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like imponert hver gang du legger ut noe. Skulle nok vært hos deg å fått bedre briller jeg også. Uten at jeg tror det hadde hjelpa allverden på plåt-kunnskapene mine

Begynner du å bygge sikkelig bensinsystem snart eller? Unner ikke den stakkars motoren din å gå bensintom hver gang du får horn i panna ;-)

02 med med Honda motoren hadde vært knall det. Den er jo grom og hadde gjort seg i et grom karosseri. Toppa den med et sett skikkelig klassiske BBS racing felger som bygger helt ut i turbobredderene så snakker vi innertier :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like imponert hver gang du legger ut noe. Skulle nok vært hos deg å fått bedre briller jeg også. Uten at jeg tror det hadde hjelpa allverden på plåt-kunnskapene mine

Begynner du å bygge sikkelig bensinsystem snart eller? Unner ikke den stakkars motoren din å gå bensintom hver gang du får horn i panna ;-)

02 med med Honda motoren hadde vært knall det. Den er jo grom og hadde gjort seg i et grom karosseri. Toppa den med et sett skikkelig klassiske BBS racing felger som bygger helt ut i turbobredderene så snakker vi innertier :-)

Du er så lett å imponere du Trond. Litt maling og gummifornyer så er du lurt. :-) Du driver jo med det samme du, lager ting av deler som egentlig ikke passer sammen.

Skal lage skikkelig bensinopplegg. Har kjøpt Walbro pumpe som skal inn i tanken (bare fordi den som er der er sliten, og jeg fikk bra pris på Walbro), og 044 pumpe som skal monteres sammen med catchtank. MEN, hvis jeg klarer å tenke ut et smart skvalpeskottsystem/tank i tanken-system, slik at jeg kan klare meg med kun en pumpe på origanlplassering, gjør jeg det.

02en har jeg slått fra meg. Orker ikke å begynne å bygge opp for- og bakstilling med større diff, skivebremser og tannstang. Er blitt for glad i kort styring med servo osv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...