Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjører bmw folket av pendler biler?

Gjerne fyll opp med disse opplysningene

- Pris innkjøp:

- Km stand:

- Komfortable seter:

- Ellers bilens kjøre komfort:

- Drivstoff forbruk:

- Km i året:

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper:

- Driftsikker og service kostnader:

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra):

- Forventet verditap (pr. km):

Mvh

Glenno

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

- Pris innkjøp: 10.000

- Km stand: 90.000

- Komfortable seter: JA :P

- Ellers bilens kjøre komfort: Kommer meg frem!

- Drivstoff forbruk: 0.4l

- Km i året: 15.000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Diesel..billig!

- Driftsikker og service kostnader: 0

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 0

- Forventet verditap (pr. km): 0

Pegeot 205 diesel :D

Skrevet

- Pris innkjøp: 20 000,-

- Km stand: 230 000 km

- Komfortable seter: JA! Komfortstoler i skinn

- Ellers bilens kjøre komfort: Meget god, byttet slitedeler i understell for 18 000,- med kvittering

- Drivstoff forbruk: Ved 110 km/t på fin motorveikjøring 0,71 l per mil. Når jeg pendler kjører jeg kun på flotte firefeltsveier

- Km i året: ca 17 000 km

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: 80 liters tank som er dyr når den først skal fylles

- Driftsikker og service kostnader: Kostet på mye i slitedeler og bank i bordet ikke en ulyd, fast og fin å kjøre. Føles som en mye nyere bil med lavere kilometer stand enn det den er.

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Avtagbart, kan vel dra en 1500 kg eller noe

- Forventet verditap (pr. km): Bilen er såpass godt utstyrt og strøken at jeg regner ikke med det store tapet

Bilen det er snakk om er vår 1994 modell 520IA. Jeg har fått ny stilling på jobb og det innebar en god del kjøring mellom nabobyene, så da trengte jeg en billig bil som jeg vet at er solid og sikker. Bilen brukes som kombinert pendlerbil/ konebil og fungerer veldig fint til det, med automat så har den en behagelig kjørestil. Er faktisk noen få hakk mer komfortabel enn E90 325en jeg har :)

Skrevet

- Pris innkjøp: 12 000

- Km stand: aner ikke

- Komfortable seter: NEI

- Ellers bilens kjøre komfort: Veldig god

- Drivstoff forbruk: Ekstremt bra

- Km i året: Noen få tusen

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper:

- Driftsikker og service kostnader: 0

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Så mye du orker

- Forventet verditap (pr. km): noen kroner kanskje

(sykler til jobb :P)

Skrevet

audi a6 2.5 tdi quattro

- Pris innkjøp: 43000

- Km stand: 423000

- Komfortable seter: uten tvil!

- Ellers bilens kjøre komfort: helt topp , kommer seg supert fram med quattro

Drivstoff forbruk:langkjøring ned mot 0.6

- Km i året: 30000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper:diesel, flott med avgiftsfritt

- Driftsikker og service kostnader: meget bra , er audi så er kun litt understell 1 gang i året

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 1650kg

Skrevet

Mercedes Benz E300Diesel Stasjonsvogn! S124

- Pris innkjøp: 20 000,-

- Km stand: Var gått 450 000km da jeg kjøpte den i oktober, nærmer seg 470 000km nå

- Komfortable seter: Ja, stoffseter blir ikke sliten av å kjøre.

- Ellers bilens kjøre komfort: God, ikke noe kjøremaskin, men komfortabel fjæring!

- Drivstoff forbruk: 0,7-0,8 L/mil

- Km i året: Har nesten kjørt 20 000km siden oktober, så er ganske mye.

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Diesel uten turbo på 136Hk, synes den går bra jeg, litt treg men man blir vant til kjørestilen! :) Disse motorene er jo kjent for å være problemfrie. Km. Stand er noe jeg ikke er særlig skremt av.

- Driftsikker og service kostnader: Driftsikker som bare det, sålenge man følger litt med så er det bare å kjøre! EU kontrollene avdekker eventuelle feil i understell etc. Har hatt en liten runde med min nå ifm EU kontroll, byttet 4 foringer og dempere bak, resten så veldig bra ut for å være originalt!

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Denne kan dra 2100Kg.

- Forventet verditap (pr. km): På en så billig bil så ser jeg ikke på det som noe problem. Mercedes Diesel i bra stand ligger generelt høyt i pris!

Har senka min bil slik som vist på bilde og den fungerer meget bra slik, legger ikke merke til at den er senka såpass mye utenom at den har blitt mye bedre å kjøre på svinga! :)

536207_10151485272445341_801705340_23921043_433240107_n.jpg

Skrevet

08' 320dt med mpakke+++ 177hk

- Pris innkjøp: 275000

- Km stand: 82000

- Komfortable seter: ja, har sportspakke

- Ellers bilens kjøre komfort: noe stiv, men komfortabel. Kjører på 19"

- Drivstoff forbruk: 0,7 v blandet kjøring ned mot 0,5 på lang kjøring

- Km i året: 30 000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: diesel. Kanon med moment i bunn. Kjører skjeldent over 2000omdr. Hyppige gir skift, men det er mer pga min kjørestil

- Driftsikker og service kostnader: topp til nå, ca 9000km

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 1600

- Forventet verditap (pr. Km) vet ikke

Mvh

Glenno

Skrevet

E46 320ia

- Pris innkjøp: 42000,- (var skadet)

- Km stand: 227000

- Komfortable seter: Sportskinn, helt klart!

- Ellers bilens kjøre komfort: Stiv som fy, men god :)

- Drivstoff forbruk: 1.2, mye tomgang å småkjøring, har hatt 0.65 på langkjøring..

- Km i året: 16k

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Rekke-sex bensin, absolutt ingen ulemper

- Driftsikker og service kostnader: Går og går

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 1675 med hengerbrems

- Forventet verditap (pr. km): minimalt, 0?

Skrevet

HAr hatt 2 pendler biiler for øyeblikket, men anbefaler en vw polo 1,4 l motor

VW polo 1,4 l bensin

- Pris innkjøp: 13000

- Km stand: 160 000

- Komfortable seter: Greit men ikke i flere timer

- Ellers bilens kjøre komfort: Noe støy ved kjøring

- Drivstoff forbruk: 0,4

- Km i året: 20000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Blir fort varm på vinteren, ulempen er at bensinen er dyr men den bruker lite drivstoff

- Driftsikker og service kostnader: har hatt min polo i ett år og har kun kostet på den olje, ulempen er at de ruster fort

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 0

- Forventet verditap (pr. km): ca 1000 kr

Bmw 318 e46 stasjonsvogn

- Pris innkjøp: 35000

- Km stand: 220000

- Komfortable seter: Ja med midtkonsoll er denne bilen meget komfortabel.

- Ellers bilens kjøre komfort: bra, lite støy og ligger godt på veien, min er senket.

- Drivstoff forbruk: ca 0,5

- Km i året: 20000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Blir fort varm, usikker på om det har noen ulemper, må være at den går litt daut.

- Driftsikker og service kostnader: Har ikke hatt noen enda.

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra):0

- Forventet verditap (pr. km): Usikker på hvor lenge jeg skal ha bilen men 0 - 5000 kr

Skrevet

- Pris innkjøp: 300 000 og noe

- Km stand: ca 45000 nå

- Komfortable seter: helt greie

- Ellers bilens kjøre komfort: en del støy men helt grei

- Drivstoff forbruk:0,9 ca

- Km i året: ca 20000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: diesel, lat en sådan.

- Driftsikker og service kostnader: så langt helt grei, har hatt kun en oljeservice på 40000km

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 2300kg

- Forventet verditap (pr. km): usikker

2010mod vw transporter, heldivis ikke min men firmaet sin. men har den med hjem hver dag grunnet variert oppmøte sted, slipper da og slite istykker egen bil for og komme meg til og fra jobb.

Skrevet

- Pris innkjøp:130000

- Km stand: 180000

- Komfortable seter: JA

- Ellers bilens kjøre komfort: cruising glider

- Drivstoff forbruk: uaktuelt å tenke på det.. "Høyt"

- Km i året: 20-30tusen

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: bensin

- Driftsikker og service kostnader: usikker driftsikkerhet og høye delepriser

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Har varebiler på jobb

- Forventet verditap (pr. km): ferdig verdi-tapt :)

its a JÆÆÆÆÆÆÆÆG!!!

Skrevet

Pris innkjøp: 250 000,-

- Km stand: 12 000 km

- Komfortable seter: Helt ok

- Ellers bilens kjøre komfort: Ok + til å være så liten..

- Drivstoff forbruk: 0

- Km i året: ca 15 000 km

- Elektrisk

- eventuele fordeler/ulemper: Vist du går tom for støt

- Driftsikker og service kostnader: Hatt den ett år uten feilslag, skal inn på service nå i April

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Niks

- Forventet verditap (pr. km): Ja

Er egentlig ikke min pendlebil, men min samboer.. Kjøpte den i April i fjor (2011) og bilen det er snakk om er Mitsubishi i-Miev el bil...

Bakgrunnen for dette valget var ganske enkelt med tanke på månedlige utgifter.. Min samboer pendler med ferje hver dag, samt bompenger og dyr parkering ved arbeidssted.. Totalt sett en kostnad på ca 8000,- i mnd pluss årsavgift osv..

Denne kostnaden er nærmest 0,- med el bilen.. Gratis ferje, gratis i bomring, gratis parkering og ingen årsavgift (moped avgift).. Lading gjøres i gratis ladestasjon ved arbeidstedet hennes... Månedlig utgift på bilen ca 4000 inkl lån og forsikring.. Altså ca4000,- mindre enn dersom jeg hadde hatt en hvilken som helst bensin bil uten lån..

Bilen har 4 seter, Aircondition, navigasjon, originalt handsfree opplegg, varme i seter, el vinduer etc.. Topp fart på rundt 130.. Men klarer fint mer..:) Svært god akslerasjon sammenlignet med mange andre små biler.. (bra dreiemoment i el motorene..:)

Største minuset er at ny prisen er mindre i dag enn da jeg kjøpte den for ett år siden..

6t0moyy1evxvaaay69o6.jpg

Skrevet

- Pris innkjøp: 4000

- Km stand: 149000

- Komfortable seter: Ja overraskende :D

- Ellers bilens kjøre komfort: Heller dårlig. 4 gir og absolutt nada av støyisolering

- Drivstoff forbruk: ca 0,5

- Km i året: ca 15000

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: Bensin. Bruker lite, koster lite ser småtøff ut :lol:

- Driftsikker og service kostnader: Veldig. Brukt 200kr ifb med Eukontroll nettopp

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Nei, og isåfall maks 20kg :lol:

- Forventet verditap (pr. km): Niks. Kanskje verdien stiger?

Bilen er en 86' Corolla 1.3 :lol:

Skrevet

- Pris innkjøp: 20 000,- pluss påkost: 20-30k i div deler og ny lakk.

- Km stand: Litt over 200 000km.

- Komfortable seter: Ja, syns faktisk de er veldig gode å sitte i.

- Bilens kjøre komfort: Morsom, behagelig bil å kjøre men noe stiv og bråkete på vinteren, for høyt turtall på landeveien.

- Drivstoff forbruk: 0,6 på landeveien 0,8-1,0 på stygg og blandet bykjøring.

- Km i året: Det jeg trenger..

- Diesel/bensin: Turtallsvillig liten bensinmotor men kunne hatt litt mer bunndrag..

- Driftsikker og service kostnader: Starter og går alltid, er driftsikker og har lave service kostnader.

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): Hengerfeste på en bil som veier 960kg..?

- Forventet verditap (pr. km): +/- 0,-

Mazda MX5 1990, 5-trinn manuell, bakhjulstrekk, "sportseter" og 50/50 vektfordeling.

Morsom å kjøre, perfekt by / til og fra jobb bil. Man blir ikke sliten av å kjøre langt med den men den kunne med fordel hatt hardtop og et ekstra gir for å få ned turtallet og støyen litt dersom man tilbakelegger lengre distanser jevnlig, evt originalt eksosanlegg. Har hatt bilen i mer enn 2 år nå og har vanskelig for å gi slipp på den siden den er så morsom å kjøre, men den må nok vike for en mer praktisk bil etterhvert.

CIMG2813.jpg

CIMG2919.jpg

CIMG2273.jpg

Skrevet

Toyota Landcruiser.

Registrert feb/mars 2012

- Km stand: 4.000

- Ellers bilens kjøre komfort: Særdeles bra!

- Drivstoff forbruk: 0,7

- Km i året: 30-35'

- Diesel/bensin - eventuele fordeler/ulemper: 190hk diesel, 4 syl. Litt 'tung', men sterk.

- Hengerfeste (mange kg kan bilen dra): 3000kg

Bra 'pendlerbil' med særdeles bra komfort, lite veistøy og godt utstyrt med bl.a automat, cruisekontroll, JBL sound-anlegg, harddisk, navigasjon, ++..

xkxqtc2b1c5zl3fekcit.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...