Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fulle gass her ja........Ikke med bilen nei sæff.Næææ da men med muskken her spilles Dragonforce å fy flate den er bare helt enorm.Den må jeg bare få skryte av i min egen tråd.

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Ser ut som det blir en fin bil :)

Vurderer selv alt ifra 523 og oppover :D

Takker :D Du må ikke se bort i fra det beste kaross som er E34/E38/30Er så forbanna gode biler at de skulle blitt fredet av riksantikvaren

Helvete savner min Strøkne svarte E34| Beste følelsen jeg har hatt ved kjøp av bil.

BESTE bilen jeg har hatt.

Skal ha en sånn igjen da i M5 eventuelt bygge selv.

Jeg blir nostalgisk av mindre kjenner jeg(snufs) :-D

Synes e34/38 er fine biler. Men det er vanskelig å finne en god bil til riktig pris. Derfor er e39(prisene er vel ikke så høye på de) prioritert i denne saken. Det er mye en kan gjøre med disse bilene, så å si drømme bilen :D

Skrevet

Synes e34/38 er fine biler. Men det er vanskelig å finne en god bil til riktig pris. Derfor er e39(prisene er vel ikke så høye på de) prioritert i denne saken. Det er mye en kan gjøre med disse bilene, så å si drømme bilen :D

Helt klart lettere og finne en fin E39.Du blir garantert fornøyd i alle fall

Skrevet

Artig at du går så grundig til verks når du først skal gjøre slike inngrep.. Du har ikke vurdert å lakke bilen i Imolarød vel..? 8)

Skrevet
Artig at du går så grundig til verks når du først skal gjøre slike inngrep.. Du har ikke vurdert å lakke bilen i Imolarød vel..? 8)

Planen var i urgangspungtet og lakkere den i 366 Imolared 1 eller 405 Imolared 2.Ble nesten bestemt når den ble parkert.

Men pågangsmotet sviktet når jeg fikk se ned i den hellvetes hjulbrønnen Ble rett og slett for mye jobb

Fargen blir jo som alle har skjønt i orginal fargen.Jeg syns den er en lekker farge (min mening)

Har en kompis med en Imola Rød E30 han var i fistel i går kveld når jeg slapp bomben om at det blir orginal fargen.

Skulle vist ta meg med på tur til der hvor han har lagret sin Imola røde E30 i dag.

Har fått sms i dag om at jeg måtte bli med.jeg avslo Hehe

7v6w8m76hsgoj1amz7co.jpg Fin E30

Skrevet

Gjort litt i dag.Desverre ikke noe som vises.Hmmm det må jo bety at jeg har sovet :shock:

Brettet opp flensen rundt tanklokket så jeg fikk mattet ned lakken

100_0328.jpg

Selvfølgelig må man også pusse ned Tanktoppa.Den må jo også få farge etter så mange år svart og kjedelig :)

100_0330.jpg

Døra er tatt av.Venter på ny i posten.Mange sier nok at rattet mitt skulle vært byttet i et Mtech ratt.Da sier jeg nei takk.Har varme i mitt ratt og det er bare helt GENIALT.Men om mtech ratt kommer med varme såååå.

100_0321.jpg

Små glipene på taket må jo også mattes ned.Forferdelig seint arbeid :?(edit som jeg senere fant ut kunne smettes av :mrgreen: )

100_0341.jpg

Også denne glipa mellom ruta og blekket må jo mattes ned

100_0332.jpg

3 Shoppingbulker på høyre bakdør [-X

100_0337.jpg

4 Shopping bulker på Venstre bakdør :shock:

100_0335.jpg

1 shopping bulk på Høyre framdør :applause:

100_0336.jpg

Skjært av gammel fuge masse på dørene.Skal syregrunnes.Så legge ny Tiger Seal grunnes så lakkes

100_0342.jpg

1 million klips deler etc

100_0338.jpg

Også en god del i framsetet + gulvet.Blir nok en gedigen vask etter alt er ferdig :applause:

100_0340.jpg

Pakke Kommet :mrgreen:

100_0324.jpg

2 Typer matte kluter en grov til områder der det ikke er kristisk frx bagasjerom.Den andre er myk pusseklut 200

100_0331.jpg

Kjekt og sette seg neppå litt når man pusser i riktig høyde

100_0343.jpg

Bakrutesenker Men denne er til min E60 :shock: Ferdig pusset klar til og grunnes å lakkeres

100_0326.jpg

Skrevet

Har tatt noen bilder av dagens jobbing.Men glemte kameraet.Kommer bilder i morgen. Alle dørene er tatt av så jeg fikk til og skjært vekk all gammel fugemasse.Og fikk pusset meg helt ned til blank stålet

Bilen er i grunnen klar til grunning.

Blir nok grunnet i morgen. Dørene er også klar til grunning.

Den helvetes hjulbrønnen er på vei i posten.

Håper den kommer mandag.Da blir den sveiset i.

Skrevet

Skjært vekk gammel fugemasse

100_0345.jpg

En liten snartur ut for og blåses ren og vaskes med silikonfjerner

100_0346.jpg

100_0348.jpg

100_0349.jpg

Pansret tatt av :wink:

100_0350.jpg

På grunn av små sprekker i klarlakken og grunninga tok jeg og pusset hele ned til plasten

100_0353.jpg

Kommet inn i lakkboksen. Startet med maskeringa. Tatt av hjula og satt bilen opp på bukk. For og komme bedre til på baksiden av hjulbuan :applause::mrgreen:

100_0354.jpg

100_0355.jpg

100_0357.jpg

100_0358.jpg

Super Lakkereren og Sjefen i Midt Norge Autolakk Romund K Bakken i aksjon

100_0356.jpg

Pansret har fått et strøk med Epoksy forsegling (Mere motstansdyktig mot rust)

100_0359.jpg

Her er hele bilen i ferd med og få dette superstoffet :applause:

100_0361.jpg

Pansret ferdig grunnet

100_0366.jpg

100_0368.jpg

100_0369.jpg

Romund K Bakken i aksjon med grunninga

100_0372.jpg

Bakfangeren ferdig grunnet

100_0374.jpg

Bakluke og innfestinga til baklyktene + der gummilistene sitter har fått 1 strøk med 324 Oxfordgrønn 1 Metalic

100_0375.jpg

100_0373.jpg

Blir ganske ør av og være fotograf :mrgreen: Nå får detaljer som ikke vises at par strøk klarlakk

100_0377.jpg

Fine forhold for baksiden av lyktene og gummilistene :mrgreen:

100_0378.jpg

Romund K Bakken på blanderommet

100_0367.jpg

Skrevet

Om noen trenger spraybokser kan dere ta kontakt med Midt Norge Autolakk. Firmaet lager spraybokser i alle farger også med metalic og klarlakk til fordelaktige priser

100_0334.jpg

Skrevet

Siden det ikke er Noen intresse for mitt prosjekt.Så avslutter jeg bare oppdateringene.(Til moderator denne tråden kan bare slettes)

Men jeg ønsker alle andres små og store prosjekt lykke til.

Skrevet

Meget bra arbeid! Skulle gjerne gjort det med min egen bil, men tekniske oppdateringer står i køen foran..

Oxford green er dessuten en veldig fin farge :)

Men hvorfor investerte du ikke i M-fangere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...