Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal også filme selve lakkeringa. Så om noen har intresse av det kan jeg slenge den opp her.

(Edit) ser ingen mulighet for opplasting av film på denne siden.Ser ut til at det er maks 8MB

Skrevet

Sånn var den

i85p8v5o3w6walmmapp8.jpg

Her er hjulbrønnen pungtet inn

08l995ca2o7eihjknjd6.jpg

Hele hjulbrønnen har fått et strøk med syregrunning. Sveisskjøten har fått et tykt lag med Tiger Seal

m1qsxf2fqoe81pzwn5wj.jpg

3u6kx5qfhfjujb2wpi3v.jpg

Hjulbrønnen får her 3 strøk med Body Shyts

fqp9nes81qhfjzyoju9n.jpg

981wbrr57r4yc3ld8hjv.jpg

Så lakkerer Romund K Bakken Alt i Oxfordgrønn Metalic med klarlakk

5xxdtff4955qva6ahpo9.jpg

Ikke så enkelt og se men her er den grønn og fin.Man ser sveise kanten.Men hovedpoenget er rustfri og potte tett hjulbrønn.

I alle fall bra nok for mitt reservehjul :mrgreen:

De 2 hullene som er der er orginal hull. Skal monteres 2 stk gummi topper

Videre er det fuget på nytt der vannet kom inn.

sshkh7mu0iyli1rj5zgo.jpg

Skrevet

Her driver jeg og flytter over lednigsnett og låsekasse alt rett og slett fra orginal døra til den nye. Var meget heldig med kjøp av bruktdør. 110% strøken ikke en bulk.

Selvfølgelig 110% rustfri. Kun noen små bruksmerker. Så denne var det bare og matte ned og lakkere :mrgreen:

klfkpirihj6jh80n91d5.jpg

Her er bilen stort sett ferdig maskert

e2fj2dxv1gh2ncz8g2w1.jpg

Vasket bilen med silikonfjerner. Og nermest på tur inn i lakkboksen :applause: Etter fryktelige mange timer og lange kvelder :wink:

70kiiw8q95jm62yz2dfw.jpg

Her inne i lakkboksen driver og vasker over bilen med DuPont Degreaser for og få med siste rest av finstøvet etter vasken med silikonfjerner

Brukte noen spesial kluter både ved vasken med silikonfjereren og Degreaser som garantert ikke loer (DuPont Sontara) Prisen pr stk var garantert dyrere en mitt slips :shock: Dæven ante ikke at jeg var eiermann av et slips

z8lcvcz0azv2kkn10lgm.jpg

Børsa ferdig lakka. Mitt kamera suger jo selvfølgelig bedre en kjerringa i alle fall :D Ja da vi alle ser den kromlista men det kommer senere

m1fcl16277tumzsjc283.jpg

gj9axm1cyqn9o2mqlzvx.jpg

Må få presisere at jeg er meget fornøyd med lakkeringa av Guru Romund K Bakken. Sjef i Midt Norge Autolakk A/S Lakken er som robot sprøytet.

Vanskelig og forklare men den er perfekt. Han la inn ekstra sen herding på lakken for at alt skulle flyte i hop bedre. Dårlig forklart men finner ikke bedre ord pr dags.

Som et e stort PS måtte jeg bare reise hjem klokka 03:00 måtte på jobb igjen klokka 06:00. Fikk sms klokka 05:30 om at kaffen var ferdig koka :mrgreen: Da var Børsa ferdig lakka

5aiqck0nvr8jiijtfq9w.jpg

Dæven helt strøken stuss :lol: ikke mange som kan si det.

Ikke se til venstre der er en såkalt Ring Bil (Audi fan meg som og kjøre og reklamere for OL :lol: )

En bil skal ha en ring BMW er en sirkelformet ring som er korrekt. Hmm så har vi Mercedes den har jo også en ring.

Ja det har den. Men den er feil inndelt :mrgreen: har en eller annen stjerne form.

dhglvirh33we8sg5ptk7.jpg

v2yz66cxodve8ugsu1d0.jpg

21fesv4v7s45rvc6pyq8.jpg

m8phs47t27nmcqta2azd.jpg

Mange skarpe øyne har vel sett at mine M-Tech lister har blitt montert

Hvorfor det er hvite kanter der opp aner jeg ikke. Som sagt så suger kameraet bedre en dama

Når du ser lakken sånn så ser du faktisk at 324 Oxforgrønn har en dæsj perlemor i lakk blandinga

kysjdcacqrvn42gh0izb.jpg

558a2p1y6s5r5nr99tbn.jpg

Her har jeg monetert Sorte baklykter samme fargenyanse som sideblinklys og frontlys

0247yg47pojt2l04bos9.jpg

fue489tzlx9o8rbl705m.jpg

Om noen lurte på hva som sto på arket som sjefen har skrevet sto det.........

tpasa0wfv81xf19amshv.jpg

Skrevet

Planen for Dagens økt er pusse ned all resterende krom detaljer. Som skal syregrunnes (Syregrunninga er for at lakken skal sitte 100% på gammel krom ) Så et strøk med ordinær grunning pusses ned med 400 papir glatte over med 800 papir.

Lakkeres med silkematt.

En del er ferdige som dere ser på bildet. Rett og slett komplett shadowline. Montere alt man kan montere. Eventuelt pusse ned panser fram og bakfanger klar til lakkering.

Venter enda på noen detaljer fra GS blant annet 19" hjul, M5 speil med autofold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...