Torren Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Hei. Jeg har akuratt funnet ut at topp deksel pakningen har godt. men jeg har ikke penger enda til og fikse det. men er det falig og kjøre med det ? vis den går på 5 av 6 syl. det er bare olje i den ene tennpluggen hullet alle de andre er fine. Svar så fort som mulig. Tusen takk på forhond
scoot Skrevet April 11, 2012 Skrevet April 11, 2012 Er ikke andbefalt å kjøre rundt på 5 sylinder, det er ikke noen god kombinasjon. Toppdekselpakning er ikke så dyrt, og det klarer du og fikse sjøl hvis du ikke har ti tommeltotter Har du prøvd noe så enkelt som å stramme boltene litt ekstra, kan være det redder deg til du evt. har penger til verksted? Hvor mye olje kommer det egentlig nedi hullet?
Torren Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Det er ikke så veldig mye men litt er det jo. Jeg klarer sikkert og bytte den selv. Men jeg må et stykke får og kjøpe den
Ballder Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Satt på spissen så kan vel utgangen til coilene i hjernen ta kvelden etterhvert. Har ikke opplevd og se det skje på e39, men e34 har jeg hvert borte i to hjerner med defekte/brente utganger, hvorav den ene ble kjørt lenge med olje i plugghull.
scoot Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Brenner ikke dette coilen først ? Trodde den kvelda før hjernen?
Torren Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Takk da vet jeg det. men det jeg ikke kjønner. Men tøket plugg systemet og tørket og fikk alt rent og jeg tokk og prøvekjørte en kilometer på 6 syl og snudde da gikk den på 5 igjen og tokk opp at da var det ikke noe olje i hullet hva er det som er problemet da ?
Ballder Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Kan jo være at coilen sliter litt når den blir varm.
MrBrum Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Ikke for å skremme, men at toppdekselpakningen begynner å lekke, kan være et tegn på at veivhus luftingen begynner å tette seg....og at det dermed bygger seg opp trykk....
Torren Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 Må jeg ha ny coil da eller? Hva skal jeg gjøre vis den er tett ? Mye jobb?
Torren Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 Må jeg ha ny coil da eller? Hva skal jeg gjøre vis den er tett ? Mye jobb?
Torren Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 Må jeg ha ny coil da eller? Hva skal jeg gjøre vis den er tett ? Mye jobb?
Lars89 Skrevet April 13, 2012 Skrevet April 13, 2012 Å bytte coilen er veldig enkelt i seg selv, men må jo bytte toppdekselpakning også hvis den er gåen. Husk å bytte mellomstykke på coil også. Ville også bytte plugger. Hvis veivhusventilen er tett må du bytte den+alle slangene og rengjøre/skifte peilepinnerør. Dette koster litt kr og er endel jobb (3-4timer). Hvis det kommer en ulyd når du tar av oljepåfyllingslokket med motor igang er den helt gåen. Her har du diy på skifte av toppdekselpakning: http://beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm Og på veivhusventilasjon: http://blog.bavauto.com/5434/bmw-m54-6- ... 525i-530i/
Torren Skrevet April 13, 2012 Forfatter Skrevet April 13, 2012 Men det er full mening at det skal komme en lyd der i fra da? Men skal se om det eer så enkelt som plugg ledninga. Men nå år den som den skal til jeg har en 4500rpm da dør den at til jeg slår av og på bilen. Nye plugger skal monteres i dag topp deksel pakking skal byttes på mandag og der fra skal vi se om det er noe bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå