Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har akuratt funnet ut at topp deksel pakningen har godt. men jeg har ikke penger enda til og fikse det. men er det falig og kjøre med det ?

vis den går på 5 av 6 syl. det er bare olje i den ene tennpluggen hullet alle de andre er fine.

Svar så fort som mulig.

Tusen takk på forhond

Skrevet

Er ikke andbefalt å kjøre rundt på 5 sylinder, det er ikke noen god kombinasjon. Toppdekselpakning er ikke så dyrt, og det klarer du og fikse sjøl hvis du ikke har ti tommeltotter :) Har du prøvd noe så enkelt som å stramme boltene litt ekstra, kan være det redder deg til du evt. har penger til verksted?

Hvor mye olje kommer det egentlig nedi hullet?

Skrevet

Satt på spissen så kan vel utgangen til coilene i hjernen ta kvelden etterhvert.

Har ikke opplevd og se det skje på e39, men e34 har jeg hvert borte i to hjerner med defekte/brente utganger, hvorav den ene ble kjørt lenge med olje i plugghull.

Skrevet

Takk da vet jeg det. men det jeg ikke kjønner. Men tøket plugg systemet og tørket og fikk alt rent og jeg tokk og prøvekjørte en kilometer på 6 syl og snudde da gikk den på 5 igjen og tokk opp at da var det ikke noe olje i hullet hva er det som er problemet da ?

Skrevet

Ikke for å skremme, men at toppdekselpakningen begynner å lekke, kan være et tegn på at veivhus luftingen begynner å tette seg....og at det dermed bygger seg opp trykk....

Skrevet

Å bytte coilen er veldig enkelt i seg selv, men må jo bytte toppdekselpakning også hvis den er gåen. Husk å bytte mellomstykke på coil også. Ville også bytte plugger.

Hvis veivhusventilen er tett må du bytte den+alle slangene og rengjøre/skifte peilepinnerør. Dette koster litt kr og er endel jobb (3-4timer). Hvis det kommer en ulyd når du tar av oljepåfyllingslokket med motor igang er den helt gåen.

Her har du diy på skifte av toppdekselpakning:

http://beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

Og på veivhusventilasjon: http://blog.bavauto.com/5434/bmw-m54-6- ... 525i-530i/

Skrevet

Men det er full mening at det skal komme en lyd der i fra da? Men skal se om det eer så enkelt som plugg ledninga. Men nå år den som den skal til jeg har en 4500rpm da dør den at til jeg slår av og på bilen. Nye plugger skal monteres i dag topp deksel pakking skal byttes på mandag og der fra skal vi se om det er noe bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...