Gå til innhold

spretten med coilovers.


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

har coilovers på e38n. problemet er at den er så spretten bak. foran er den ikke så stiv, helt ok å kjøre med. men bak så spretter den så mye. ned fra fartsdumper, skjøter i asfalten osv. det klunker også ganske bra i dempertårna bak, noe det ikke gjorde før montering..

hva kan dette være? feilmontert ? kan den henge litt på foringene? feil lufttrykk i dekka?

hvilket lufttrykk skal det være på 245/35/20 og 275/30/20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar : ) nei, jeg brukte oppat tårnlagrene. det forklarer sikkert lyden. men kan bilen bli spretten pga de da?

er kanskje verdt ett forsøk å skifte de. dumt at det er så mye demontering som skal til : P dumt jeg ikke skiftet de den gangen, men sånn er det å være etterpåklok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lageret er ødelagt vil den bli spretten fordi demperen i praksis ikke er i funksjon. Er jo lageret som sørger for at demperen jobber, hvis det er ødelagt kjører du i praksis kun på fjører - noe som blir bouncy og forårsaker litt klunking kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, oki. det vil si at lageret fjærer/gir etter slik at demperen beveger seg i lageret, så demperen vandrer fritt i lageret, og ikke bremser fjæringa slik den skal ?

da skal jeg prøve nye lagrer, tusen takk for hjelpa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hardhets just. nei. burde sikkert vært de..

men jeg har jo samme settet på e34n, og den er jo "myk og god". e38n er sånn at man får vondt i ryggen ved skjøter i asfalten og fartsdumper, håpløst å sitte i baksetet sier de som har gjort det. slik skal det ikke være mener jeg!

husker ærlig talt ikke hvordan toppen var satt sammen bak jeg. men mener det var noen gummiringer jeg tredde på? kan jo hende det har kommet på i feil rekkefølge og.

fant noen bilder her http://www.cardomain.com/ride/272803/3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge RealOEM er det bare en metallkopp og noe gummi der oppe, så om disse ikke var visuelt ødelagt (sønderrustet og/eller morken/sprukket gummi), skal det i utgangspunktet være i orden.

28.png

Hadde en klunkelyd på E34en en gang, og da var det et støttestag til stab-staget som hadde knekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. skal sjekke hva som ligger i garasjen i morgen, kanskje det er er noen deler som ikke har kommet på...

trur ikke det skal være noen foringer forresten, gs gikk over hele greia i forbindelse med firehjulskontroll. skiftet foringer å stag for 7k i bare deler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt bare ei metallhette og ikke et lager, men selvfølgelig, er det rustet i stykker kan i værste fall demperen løsne fra tårnet. Vil imidlertid tro at dette ville vært synlig når bakdemper ble montert.

Det var vel ikke bump-stops (nr.5 på tegingen) på coiloversene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, tårnlager bare henger igjen her. Demperen er jo bare skrudd gjennom ei hylse. Men jeg har vært med på opptil flere ganger ( På e30,e34,e36, e39 ) at denne hylsa går gjennom selve topplager-festet. Slik at demperen ikke lenger holdes fast i lageret slik den skal. Dette kan ofte skje hvis man glemmer skive nr 6 på bildet ( Som er meget viktig, hvis ikke hopper hele gummiklumpen i lageret gjennom på første harde treff med et hull eller fartsdump ). Dette gjør bilen spretten som faen, og lager noen fine dunkelyder! ( På e39 smeller det i stykker høytallerne i hattehylla også, for sikkerhetsskyld liksom! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...