Fredrik 90 Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 jeg har netopp hentet en 2002 540iat fra Sverige( like billig der som i Tyskland, om ikke billigere) betalte først 264000kr i engangsavgift, så ba jeg om alternativ utregning av avgiften, fikk igjen 207000kr etter ca 2 uker. så jeg betalte 57000 i avgift, bilen kom på ca125000kr ink moms og bil i Sverige, så jeg vil påstå at det lønner seg å inportere gamle biler med stor bensin motor Det er såpass ja man kan spare på alternativ utregning Vet om noen som har importert nyere amcars som har sluppet unna med å betale kun en tredjedel av engangsavgiften ved å velge alternativ utregning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retbergen Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 hva er alternativ utregning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet April 15, 2012 Share Skrevet April 15, 2012 http://www.toll.no/templates_TAD/Regist ... anguage=no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ls44mm Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Hvordan fungerer den i praksis? Kan noen kaste ned en kjapp erfaring settning? Jeg sikler på bla e500 helst 07-09, men e55amg kunne også vært aktuelt rundt 04 alderen. Spiller alder på bilen noe rolle? Prisene ved vanlig utregning er grise stive, billigere å handle i norge, men utvalget suger balle Ser at du ikke kan bruke den på noe som er eldre enn 01 og har co2 utslipp skrevet på. Men hvis ikke den har det, så kan jeg da bruke alt utregning på det som er eldre enn 01? Fordi da kom pluttselig e39 m5 inn på banen igjen. Så lenge madammen får splitter ny bil så får jeg lov :=) Og for å ikke spore av helt, kompis handlet i oktober 2011 ´00 528ia med full utstyr, m understell, 19 alpina hjul og ja, masse masse masse utstyr på´n. 140k Kjøpt i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 jeg har netopp hentet en 2002 540iat fra Sverige( like billig der som i Tyskland, om ikke billigere) betalte først 264000kr i engangsavgift, så ba jeg om alternativ utregning av avgiften, fikk igjen 207000kr etter ca 2 uker. så jeg betalte 57000 i avgift, bilen kom på ca125000kr ink moms og bil i Sverige, så jeg vil påstå at det lønner seg å inportere gamle biler med stor bensin motor Det var ikke ille. ! Eneste grunn jeg kan se med å importere er større utvalg. Og helst finne en som har gått sørover i kontinentet hvor det er litt snillere klima. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Alternativ fortolling kan kun brukes på biler eldre enn 2003 modeller. Dette er fordi systemet er lagt opp nettopp for gamle biler, å betale full hk, vekt etc avgift på eldre biler blir jo litt urettferdig - derfor finnes dette systemet. Det skal gi deg en sjanse til å importere bil og lande på ca samme pris som bilen koster i norge. Om du importerer en med høyere km stand enn gjennomsnittet vil prisen din bli lavere. En annen fordel er også at bilen var dyr når den var ny og at listeprisen er så lav som mulig. Vil trekke frem 540 e39 som et bra eksempel, eneste minuset er jo at du må betale full avgift først og deretter søke om alternativ fortolling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Og helst finne en som har gått sørover i kontinentet hvor det er litt snillere klima. Er mange som tar litt feil der gitt. Tror en bil som har gått i f eks Munchen ikke har sett snø og salta veier Munchen og resten av sør Tyskland har bortimot like vintere til Sør Norge(mye pga sin høye beliggenhet over havet og nærhet til Alpene), og er det noen plasser de salter mye i Tyskland så er det f eks autobahn og i byene. Eneste grunnen til at Tyske biler ikke ser like jævlige ut under som en jevngammel Norsk bil er pga veistøvet som kommer av piggdekk bruk, da piggdekk er forbudt i Tyskland (burde vært det i Norge også) Alternativ fortolling kan kun brukes på biler eldre enn 2003 modeller. Hmm, er du sikker på det ? Vet om en som tok alternativ beregning på en 2010 Chevy Camaro og fikk halvert engangsavgiften. Mulig det var noe annet men mener det var alternativ beregning uten at jeg skal si noe sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Mye å spare her ja! Spørs om det ikke tusler en 540i inn på tunet på hisøya snart med slike hyggelige regnestykker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Spørs om det ikke tusler en 540i inn på tunet på hisøya snart med slike hyggelige regnestykker Hehe, gjør nok ikke det her hos meg nei Kanskje en F10 530d med tid å stunder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Haha, litt av et tapsprosjekt om ikke søknaden blir godkjent! Det må jeg virkelig si! Er ikke akkurat noe angreknapp når alt det er betalt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet April 16, 2012 Forfatter Share Skrevet April 16, 2012 Haha, litt av et tapsprosjekt om ikke søknaden blir godkjent! Det må jeg virkelig si! Er ikke akkurat noe angreknapp når alt det er betalt inn. Ja det skal være sikkert og visst ^^ Er nok ikke det som er løsningen for meg, får nok begynne ¨søke etter en e39 528i litt kvikt:o Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar1 Skrevet April 16, 2012 Share Skrevet April 16, 2012 Og helst finne en som har gått sørover i kontinentet hvor det er litt snillere klima. Er mange som tar litt feil der gitt. Tror en bil som har gått i f eks Munchen ikke har sett snø og salta veier Munchen og resten av sør Tyskland har bortimot like vintere til Sør Norge(mye pga sin høye beliggenhet over havet og nærhet til Alpene), og er det noen plasser de salter mye i Tyskland så er det f eks autobahn og i byene. Eneste grunnen til at Tyske biler ikke ser like jævlige ut under som en jevngammel Norsk bil er pga veistøvet som kommer av piggdekk bruk, da piggdekk er forbudt i Tyskland (burde vært det i Norge også) Alternativ fortolling kan kun brukes på biler eldre enn 2003 modeller. Hmm, er du sikker på det ? Vet om en som tok alternativ beregning på en 2010 Chevy Camaro og fikk halvert engangsavgiften. Mulig det var noe annet men mener det var alternativ beregning uten at jeg skal si noe sikkert er vel ikke noe regel som sier at de må være eldre enn 2003mod nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå